Tweede week met Nederlandse gezelligheid - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Tweede week met Nederlandse gezelligheid - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Tweede week met Nederlandse gezelligheid

Door: Marjolein Merkx

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

17 April 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Zo ik heb weer wat in te halen zie ik wel, ik geef jullie wel een samenvatting van de 2 weken dat papa, mama, Ria en Michel er nog waren, anders komen we nooit bij deze week! Haha

Natuurlijk had ik de week na hun vertrek Spring break en heb ik lekker heel de week in Palm Coast kunnen slapen. Het was heel erg fijn. Morgan was deze week met me mee gegaan en ook een aantal nachten blijven slapen. We zijn op Dinsdag richting Daytona gegaan om daar een wedstrijd te spelen, waarvan we ze beide gewonnen hebben, en coach was zo lief om ons woensdag vrij te geven, en daarom kon ik lekker met ouderslief mee naar huis. Vanavond is ook Lia in Amerika aangekomen, en Cindy is dan ook mee naar Jacksonville gegaan om haar moeder te zien.

Op woensdag, als ik het goed heb, zijn we naar Orlando geweest om lekker te wezen shoppen, na wat koffie voor de mannen, hebben we ze daar achter gelaten en zijn wij als een gekke gaan rondlopen. Heb een mooie tas gekregen, een zonnebril gekocht en ook nog een shirtje voor mezelf gekocht. Toen de mannen om 5 uur belde dat ze iets later zouden zijn, zijn we nog even een rondje meer gaan lopen en nog even bij Victoria’s Secret langs gelopen en hier een ROZE sportbh gevonden, ja die had ik echt nodig…. Pap en Michel waren naar een of ander iets in de buurt geweest met weet ik veel eigenlijk wat het was, maar het zag er wel leuk. Zij hadden zich ook vermaakt, terwijl wij ondertussen onze kaart overal doorheen haalden. Het was erg fijn en gezellig en natuurlijk succesvol haha. Hierna zijn we doorgereden naar Downtown Disney, ja deze kan je natuurlijk niet overslaan als je in Orlando bent, en met Rein Merkx in de auto zit, hier hebben we wat rondgelopen en zijn we rond half 10 gaan eten bij het Rainforest Café. Met een hoop gezelligheid en een volle buik zijn we rond 11 uur naar huis gegaan. Een geslaagde dag! Morgen moeten we weer naar Gainesville om daar 2 wedstrijden tegen Santa Fe te spelen.

Ja en dan kom je er inneens achter dat je 2 uur eerder aanwezig moet zijn dan gedacht, dus wij willen snel snel gaan, kan niet, de auto is bij de Win Dixie inclusief papa en Ria boodschappen aan het doen. Welke beide geen mobiel bij zich hadden, wij stressen. Gelukkig waren we maar een half uur te laat en was al het stressen voor niks, coach vergaf het ons… We hadden dan ook al 6 smsjes gestuurd met verontschuldigingen. De wedstrijden waren niet zoals we konden hebben er daarom ook maar 1 win uit kunnen slepen in plaats van twee.
Na de wedstrijd zijn we met familie van Aalst en van der Zanden richting een burgerplace geweest rondom te campus van University of Florida. WOW wat gaaf om daar te zijn zeg, dat is de school waar de GATORS voor speelt. Het was echt super druk en echt zo gezellig, daar wil ik ook wel wonen hoor. Allemaal gezellige tentjes en het leek even helemaal niet op Amerika met al die kleine gezellige tentjes maar het was het toch wel.

Op Vrijdag zijn we met de Villa richting Silver Springs gegaan, een natuurpark waar iedereen wel zin in had. Voor mij een rolstoel gehuurd omdat het toch nog niet helemaal goed ging met mijn voet en zo alles te ontlasten. OVERAL waren allemaal kleine vieze,best wel dikke, roodkleurige, met stekels en haren rupsen. Echt zo vies! Voor het eerst een krokodil gezien in het wild en in een enorm spectaculaire boottocht gezeten, not dus haha. De boottocht was opzich wel grappig maar niet zo spectaculair als we gedacht hadden. Toen we uit de boot kwamen en mijn rolstoel wilde pakken, zat deze dus HELEMAAL onder de rupsen, iel kots… Ik allemaal eraf geslagen met het boekje, en vervolgens weer heerlijk gaan zitten.
Hierna nog een rondje langs de beren en giraffen gedaan en een safari tocht. Die safaritocht was echt heel spectaculair… haha niet dus, maar ik werd gewoon bijna aangevallen door een struisvogel of hoe dat ook heet in Amerika. Bijna Ria van de bank duwend aan de andere kant reden we gelukkig snel weer verder. Hahaha
Toen we van de safari afkwamen zagen we dat we nog maar 15 minuten hadden voordat het park sloot. Maar papa en ik wilde nog heel graag de albino aligators zien en de reuze schildpadden haha. DUSSSSSSSSSSSS besloot pap mij door het park heen te rennen, naar letterlijk de hele andere kant van het park. We zijn super hard geraced, bijna uit de bocht gevlogen maar helemaal veilig aangekomen bij de witte krokodillen. Nou die waren dus mooi saai en lagen op de grond te slapen , de reuze schildpad ook op de foto gezet en snel weer naar de uitgang gegaan. Zo hebben we toch mooi het hele park gezien. Erg genoten vandaag, het was gewoon fijn om met iedereen te zijn. Naderhand ook nog een hapje bij Denny’s (70+) gegeten, overal bejaarden maar wel lekker gegeten, hierna zijn we naar huis gegaan.

Op zaterdag speelden we tegen Seminole, wat dus even geen succes was. Lang verhaal, maar het kwam er eigenlijk op neer dat we er niks van bakten, laten we die maar skippen.
Na de wedstrijd was iedereen uitgenodigd om bij Jeanna thuis te gaan eten , haar moeder had lekker lasagna gemaakt met salade en een lekkere cake. Ook papa en mama waren mee gegaan en hadden een hand- en theedoek meegenomen voor haar ouders waar ze erg blij mee waren. Het was erg gezellig en na het eten ben ik samen met Cindy naar Jacksonville gereden omdat ik op zondag dan even alles kon opruimen, wassen en huiswerk kon maken zodat ik weer helemaal klaar was voor de komende schoolweek.

Op zondag heerlijk gewassen, schoongemaakt en huiswerk bijgewerkt vooral. Waarna ik ’s avonds met Cindy en Fam uit eten ben geweest bij Bahama’s Breeze. Erg lekker en gezellig en morgen is het helaas weer tijd om naar school te gaan. Maar is het ook Mama’s verjaardag!!! Enorm veel zin weer in morgen.

Zo, dat was weer een weekje, pas de week van 19 t/m 25 maart maar ik ga mijn best doen om zo snel mogelijk bij te werken, want er staan nog een hoop verhalen in mijn hoofd die ik jullie moet vertellen!!

Tot snel!!

Liefs vanuit de states!!

• 17 April 2012 - 14:38

Hannie:

Kort stukje hoor, je vergeet te schrijven over die vijlspecialist en zijn blooper!

• 17 April 2012 - 14:41

Rein:

.....Pap en Michel waren naar een of ander iets in de buurt geweest met weet ik veel eigenlijk wat het was, maar het zag er wel leuk. .. Dat heet interesse hebben. Als het geen winkel naam is dan weet Marjolein het niet meer. Michel en ik waren naar Wonderworld geweest. Vergelijk het met het Evoluon en Nemo maar dan nog mooier. Educatief hoogstandje waar we tot 18.00 uur geweest zijn. Over Silver Springs het volgende: Ga nooit met een rolstoel en Marjolein een park in 15 minuten doen. Veel gelachen bewogen foto's en als laatste slecht voor je hart. Waren ivm de medepassagiers die aan de rechterkant van de boot zaten bang om te slaan. 1 ding is zeker. 3 weken in the villa met elkaar is goed voor de lachspieren en alle andere spieren die we hebben gebruikt.

• 17 April 2012 - 14:48

Ria:

Een hoop gezelligheid toen...en reserves op mijn heupen nu. Volgend jaar toch op herhaling?