Laatste verslagje - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Laatste verslagje - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Laatste verslagje

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

28 Mei 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Maandag 7 Mei
Heerlijk een dagje schoonmaken, opruimen en inpakken. Erg druk dagje maar we moeten wel opschieten. Mijn koffer is al helemaal vol na een halve kast uitgeruimd te hebben maar na ik mijn hele kast had uitgeruimd paste het toch allemaal. Boven alle verwachtingen maar ik ben blij!
’s Avonds zijn we uit eten geweest met iedereen die nog het appartementencomplex was bij Wild Wing Café. Het was triviant-night en wat een geluk, de eerste ronde was gratis drank te winnen. Dus wij deden maar mee voor de grap. De vraag was: Hoeveel “adult-movies” heeft die-en-die gemaakt? Wij gokken op 163. Het antwoord was 114. Maar wij waren het dichtst bij! haha Dus wij kregen een gratis drankje, najaa als je 21 was en je kon alleen alcohol krijgen. Heel flauw want we konden niet eens een lemonade bestellen. Maar wat maakt het uit het was erg gezellig en dat is het belangrijkste. We hebben lekker gegeten en naderhand zijn we bij Darcey wat gaan drinken en dat was erg gezellig. Het was een leuke afsluiting van het jaar en morgen hebben we nog een dagje inpakken en dan is het alweer zover.. Gatverdarrie ik wil er nog niet aan denken hoor…

Dinsdag 8 Mei
We zijn op tijd opgestaan omdat we om 12 uur met Coach en Coach Jay afgesproken hadden bij Starbucks. ’s Ochtends nog lekker alles ingepakt en toen zijn we om 11.45 gedag gaan zeggen tegen Toni omdat ze vertrok om 12.15. Toen heeft Darcey ons naar Starbucks gebracht en hebben we nog een uurtje met de coaches gekletst en hebben een heerlijke Frappuchinno gedronken. We wilden graag betalen voor de coaches maar Coach Jay dwong ons om onze portemonnee in onze tas te doen omdat hij wilde betalen.
Het was erg gezellig en toen het moment van afscheid kwam kon coach het niet meer houden en ze moest huilen. Ohhhh Jessie en ik vonden het zo vervelend voor haar!!
Om 1 uur kwam Alexis ons halen en toen zijn we nog even naar Michaels gegaan om strikjes te kopen en nog even langs walmart om de laatste dingetjes te kopen. In ons appartement hebben we nog opgeruimd en ingepakt. Om 6 uur kwam Alena’s moeder om de meeste spullen op te halen en ze komt de laatste spulletjes morgen nog halen. Ondertussen hebben we ook nog al ons eten dat we over hadden aan Lex en KJ gegeven. Ja dat waren inderdaad 2 dozen vol! Haha
’s avonds zijn we lekker gaan eten bij hun , Alexis had lekker Tilapia filet gemaakt met dille en lemon. Ook had ze zalm gemaakt en ze had een maiskolf voor iedereen gekookt. LEKKER!! Na het eten hebben we lekker “The Voice” the final gekeken en het was erg gezellig.
’s Avonds hebben Jessie en ik nog even stof gezogen en wat laatste dingetjes gedaan want morgen is de grote dag dat we naar Nederland vertrekken. We moeten morgen nog wat dingetjes doen en de DOUCHEkop van de muur slopen want dat lukt maar niet… haha

Woensdag 9 Mei
Vandaag is de moeder van Alena alles om half 9 al op komen halen om naar de storage te brengen. En ook onze laatste spullen hebben we ingepakt en opgeruimd. We zijn meteen even naar de maintance gelopen om de douchekop te laten fixen. 2 leuke meiden en een probleem, die mannen wilden meteen helpen en nadat we een ritje naar ons appartement gekregen hadden. Kwamen ze met zijn 3en naar boven en hebben het even gefixed. Het duurde om precies te zijn 10 seconde, achja je kan niet alles hebben he… Dat was in ieder geval ook weer geregeld. Hierna hebben we nog alles ingepakt en opgeruimd en zijn we rond 11 uur richting Comcast vertrokken om dat nog even af te zeggen. En hierna hebben we KJ en Alexis op een heerlijke lunch getrakteerd van Panera Bread. Godverdorie wat lekker!! Dat ga ik wel missen hoor, maar ik zoek in Nederland wel een vervanger. Na dat we een heerlijke lunch gegeten hadden zijn we nog doorgelopen naar Kilwins, om nog van een laatste ijsje te genieten. Toen was het toch echt tijd om naar huis te vertrekken en de laatste puntjes op de i te zetten in het appartement. Okeeee Lekker dan we hadden minder tijd dan gedacht haha. Maargoed we hebben alles af gekregen en het afval in het appartement laten staan want KJ en Lex boden aan om dat voor ons te doen aangezien we weg moesten. Rond 4 uur zijn we vertrokken richting het vliegveld nadat we afscheid hebben genomen van KJ want ze ging niet mee naar het vliegveld.
We waren heelhuids bij het vliegveld aangekomen en met al onze koffers en tassen zijn we uiteindelijk door de douane heen gekomen en klaar voor vertrek. We hebben bij de gate nog even een frappucchino gedronken die we nog niet geprobeerd hadden in de tijd dat we hier waren. Cookie Crumble iets…

De vlucht van JAX naar Miami
We hadden echt het kleinste vliegtuigje ooit, ik ben dus mega blij dat we beide geen claustrofobie hebben. Anders hadden we sowieso een aanval gekregen. De vlucht is eigenlijk heel erg snel voorbij gegaan. En we waren zonder vertraging in Miami aangekomen

Hier zijn we eigenlijk meteen doorgelopen naar de volgende gate, no time to chill haha. We wilden graag wat eerder bij de gate zijn om te vragen of ze onze tickets konden veranderen aangezien we op dit moment niet naast elkaar zaten. Helaas is dit niet gelukt…
Miami was wel een cool vliegveld, erg modern en de verleiding was wel erg groot om gewoon naar buiten te lopen en te blijven maar dat deden we toch maar niet.

Onze vlucht is volgens mij wel op tijd vertrokken en we hadden echt ZO erg geluk he.. Ik wilde graag naast Jessie en we hadden bedacht dat het het slimste was als we gewoon eerst gingen zitten en dan keken of er een mogelijkheid tot ruilen was. EN nu komt het, dus precies waar ik wilde zitten, zat een mevrouw die op mijn plaats wilde zitten. IS DAT NIET ENG? Wat een toeval he Jes? Hahaha Najaa toeval of niet, het was wel erg fijn in ieder geval.

De vlucht is best goed gegaan, naast het feit dat ik echt de meest smerige kip in mijn leven gegeten had, is het allemaal erg mee gevallen.
Onze vlucht was erg vertraagd onderweg omdat we niet konden landen, met het gevolg dat we nog precies 20 minuten hadden voordat onze volgende vlucht ging boarden. Wij zijn als een gek door London Heathrow heen gerend met onze EXPRESS CONNECTION. Waar we overal voor mochten kruipen, niet echt heel veel mee op geschoten maar uiteindelijk zijn we precies op tijd bij het vliegtuig aan gekomen. Alle hitte en zweetpartijen later was het toch allemaal gelukt.
En wat was het fijn om de Nederlandse groene weilanden en snelwegen en zelfs de regen maakte me niks uit, wat voelde het toch weer fijn om thuis te zijn.
Een groot ontvangst comité stond ons op te wachten en het dringt nog niet echt door dat het nu voor goed is afgelopen, najaa dit jaar dan.

EN wat is het een geweldig jaar geweest, met heel veel leuke dingen en natuurlijk ook een aantal klote dingen maar al met al een geweldig jaar dat ik NOOIT maar dan ook NOOIT had willen missen. Thanks voor iedereen die er al die tijd voor me geweest is en gesteund heeft in de lastige enkel/voet/extra bot tijden en wat ga ik dit missen zeg…..

Hopelijk ga ik volgend jaar nog een jaartje terug als het allemaal voorspoedig loopt met mijn blessure. Natuurlijk ga ik er van uit dat het goed komt en ga ik er alles aan doen om weer terug te gaan, om te kunnen laten zien wat ik kan daar in de USA.

Dit was dus mijn laatste blog van dit jaar, en hopelijk tot de volgende!

Liefs van mij vanuit het mooie Rosmalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Softballen in the USA

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Laatste verslagje

22 Mei 2012

Final Exam Week

30 April 2012

State Tournament

24 April 2012

Rustig weekje softbal, even bijkomen

23 April 2012

Conference CHAMPS!!
Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 58796

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: