Rustig weekje softbal, even bijkomen - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Rustig weekje softbal, even bijkomen - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Rustig weekje softbal, even bijkomen

Door: Marjolein Merkx

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 April 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Ja daar ben ik ALWEER ja, eerst hoorden jullie maar niks van me en nu inneens al 4 verslagen achter elkaar, doorlezen!! Haha

Coach had ons de eerste 2 dagen vrij gegeven van de week om lekker bij te komen en te relaxen en van het zonnetje te genieten.

Maandag 16 April
Vandaag heb ik samen met Jessie in de les een exit examen moeten maken wat Jessie niet kon doen omdat ze niet genoeg punten had dus die heeft lekker op de computer haar huiswerk bij zitten werken zodat ze het hopelijk snel in kan halen. Ik heb het wel goed gedaan denk ik, ik heb er alle vertrouwen in. We hadden trouwens beide nog steeds buikpijn van die pizza… Doen we dus niet meer.
’s Avonds werd ik ineens heel erg chagrijnig. DUS had ik besloten om maar te gaan fitnessen, want ik kon er niet meer tegen dat ik niks kan doen. Heb hard gewerkt en ben helemaal blij dat ik eindelijk weer iets gedaan heb. ’s Avonds een lichte maaltijd gehad en toen lekker mijn bedje in gegaan.

Dinsdag 17 April
Vandaag moesten we weer op tijd naar school toe, na een lesje economie gehad te hebben en onze lunch gehaald te hebben zijn we lekker in het appartementencomplex aan het zwembad gaan liggen. Het was erg lekker, niet te heet en heb lekker een half uur geslapen. Totdat een bladblazer-man even allemaal zand op ons ging blazen en ik wakker werd. Toch nog een beetje bijgekleurd, bijgeslapen en toen had ik geen zin meer op te blijven liggen. Daarom zijn we maar Morgans auto gaan wassen. Later kwam de maintance om even onze lamellen te maken en die zijn ook weer helemaal heel nu. Daarna kwam KJ om allerlei vragen over Nederland te stellen, aangezien ze een project over Nederland doet. Het was erg leuk om dit allemaal te vertellen, ook omdat ze zo geïnteresseerd was. Toen was het ineens 5.45 en moesten we snel weg. Ik had namelijk een uitnodiging gekregen van school dat ik genomineerd was voor een award in Micro-Economics. Ik dus snel een shirtje aan, haren leuk, make-up bijwerken en klaar om te gaan. We waren precies op tijd. Al die mensen waren ZO netjes gekleed, net zoals in Nederland als je je diploma krijgt. Ik blij dat ik een leuk shirtje had aangetrokken… Ik werd als 3de naar voren geroepen en kreeg mijn certificaat en mooi praatje van de directeur kwam nog. Toen duurde het letterlijk nog een uur voordat iedereen geweest was, sommige kregen er 3 en moesten steeds weer opnieuw het podium op. Najaa wij hadden het wel naar onze zin, even mensen bekijken en beoordelen natuurlijk. Haha Het was erg gezellig en vond het toch wel speciaal dat ik dit gekregen had. Naderhand hebben we een lekker stukje Cake gekregen en we zijn daarna richting huis vertrokken. Hier hebben we lekker gegeten en zijn we daarna naar ons bed gegaan.

Woensdag 18 April
Vandaag is er niks boeiends gebeurd, behalve dat we savonds voor het eerst een ijsje op hebben sinds forever, het was echt goddelijk. We hadden hier nog nooit gegeten. Het is een verse wafelhoorntje met echt veel ijs erin. Nu 2 voor 4 dollar, heerlijk! Het tentje heette “Kilwins” YUM en zeker de moeite waard om nog een keer heen te gaan. Jammer genoeg wist ik niet dat dit bestond toen papa en mama er waren want dit hadden ze zeker moeten proberen.

Donderdag 19 April
Ook vandaag was weer een gewone dag, we hebben vandaag binnen getraind omdat het had geregend en coach wilde het veld mooi houden voor zaterdag, onze laatste thuiswedstrijd. Oh ja even iets tussendoor, Cindy kwam aan met een taart die ze van een klasgenootje had gehad. Najaa een klasgenoot meer, een 36 jaar oude flink gezette man.. Lees het verhaal maar op Cindy’s blog (cindyvdz.waarbenjij.nu)
Hard gefietst, spieren gedaan en een beetje gepitch later zijn we naar huis gegaan. Hier hebben we lekker gegeten en toen kwamen we inneens op het idee om naar de film te gaan vanavond. En dat hebben we dan ook gedaan, om 12.01 was de midnight première van de film “The Lucky One”. Die film was ZOOO ontzettend lief, leuk, schattig, zielig en zooo romantisch. Hihi, ik ga vannacht lekker slapen.

Vrijdag 20 April
Hier heb ik jaren op gewacht, het is nationale wiet-dag vandaag. Kwam ik ook pas vanochtend achter, maar het betekend dat je de hele dag wiet rookt en overal waar je kan. Leuk….
Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en coach heeft ons vrij gegeven van de training aangezien we vandaag met alle sportteams verplicht bij de honkbal moesten gaan kijken. Het was echt heel erg warm, maar dan ook heel erg warm. We zaten op de tribune zonder enige wind en er was ook nergens schaduw te vinden. Najaa, beetje zweten en bijkleuren dan maar. Jammer genoeg waren we zo dom geweest om de 2 parasollen in het appartement te laten staan dus hadden we ook daar geen profijt van.
De honkbalwedstrijd was echt heel erg saai en ik snap ook heel goed waarom ze altijd verliezen. Als ik in dat team zo spelen zou ik toch even huilen, echt 3 fouten in 2 innings, buitenvelders die niet voluit sprinten… Oké ik hou al op (; De honkballers kwamen pas in de 9e inning op gang, najaa dat was natuurlijk een beetje te laat en ze verloren met 3-6.
Nadat de wedstrijd was afgelopen ben ik samen met Alexis naar een nagelstudio gegaan om daar mijn nagels te laten doen. Ik heb French Menicure erop laten zetten en het is erg mooi geworden, ik ben klaar voor de banquet op woensdag! Toen ik thuis kwam vertelden mijn huisgenoten dat we lekker met zijn allen gaan eten en dat Alexis en Kelli Jo ook kwamen. Morgan had lekker eten gekookt en Kelli Jo en Alexis hadden voor de salade gezorgd.
Toen we klaar waren met eten ging ik eventjes naar de badkamer om mijn nagel bij te werken en toen ik naar buiten kwam was iedereen MARMAR!!! Luister luister!! Dus ik schrik me rot, hoor ik een vrouw kei hard gillen en ik hoorde vanalles tegen de muur worden geknald. We waren helemaal in de stress en dachten dat er iets niet helemaal goed ging bij onze buren. De buurman was aan het schreeuwen en de buurvrouw hard aan het krijsen om hulp ofzo. Het was echt heel erg eng en Jeanna besloot om de politie te bellen. Deze kwamen dan ook 20 minuten later, toen alles natuurlijk al lang over was en klopten aan bij de buren. Deze deden niet open en wij wisten ZEKER dat ze binnen waren, omdat we ze echt 1 minuut voor de politie er was nog hoorden praten. Dus hij klopt nog een keer KEI hard maar er werd nog steeds niet open gedaan. Wij helemaal in de stress en allerlei verschrikkelijke scenario’s in ons hoofd naar boven halen natuurlijk. Dus de politie besloot naar beneden te gaan, en Jeanna dacht ja hallo die gaat niet weg want we weten zeker dat ze binnen zijn. Ook toen de politie weg was besloten ze weer vrolijk verder te praten. Jeanna en Cindy zijn naar beneden gegaan om de agent te vertellen wat er gebeurd was en dat hij niet weg moest gaan. Maar hij zei ook dat hij verder niks meer kon betekenen omdat hij geen bewijs had van wat er gebeurd was. Helaas, wij hebben gedaan wat we konden en we hopen maar dat het niet nog een keer gebeurd.
Vanavond zijn Morgan en Alena naar towncenter gegaan om daar posters te plakken voor KONY2012. Dit is een actie van invisible Children, om het geweld tegen kindersoldaten tegen te gaan. En op deze manier proberen ze aandacht te krijgen. 20 April was “Cover the night” dag en dan moest iedereen die posters had naar buiten gaan om posters overal op te hangen en op deze manier iedereen in de morgen te verrassen met alle rode posters overal.
Toen Morgan thuis kwam had ze me foto’s laten zien van allerlei soorten dingen die mensen gedaan hadden, erg gaaf dat het zo groots was.

Zaterdag 21 April
Het regent vast als ik wakker word, NIET DUS! Het zonnetje schijnt en TCC heeft gisteren al afgebeld vanwege het weer van vandaag, en dat ze niet deze kant op wilden komen. Ik snap het wel, ik zou ook bang zijn voor ons…..
Jammer voor de Sophomores (tweedejaars) want dit was hun laatste thuis wedstrijd. Jammer genoeg was het dus niet een heel spektakel voor hen, maar ik heb er samen met Toni toch het beste van gemaakt. Ik had voor alle Sophomores een foto gemaakt uit mozaïek, ik had 1 grote foto van iedereen en die was verdeeld in 1000 kleine fototjes, heb je een idee wat ik hiermee bedoel? Najaa, ook al begrijp je het niet, het was erg gaaf! Ook hadden ze nog een reep met chocolade gekregen, bloemen en ik had een briefje geschreven voor alle meiden. Oh ja, coach had een hele grote overheerlijke taart laten maken, en die was echt heel erg lekker! Na dit gebeuren is het eigenlijk heel hard gaan regenen en we konden lekker binnen in ons appartementje zitten.
’s Avonds hebben we besloten om weer naar de film te gaan, ja ik hoorde dat ook deze film erg leuk was. Dus ja… We konden niet wachten om hem te zien dus zijn we maar gewoon gegaan…. Haha Oh ja, van te voren zijn we nog even naar VS gegaan en heb ik echt een supergave roze bh gekocht, ik weet het, boeiende informatie maar hij is echt heel gaaf en moest het dus even met iedereen delen.
De film “Think Like a Man” was erg grappig en de moeite waard!

Zondag 22 April
Een echte zondag, niks gedaan,harde regen buiten en examens geoefend. Ik voelde me niet helemaal lekker maar toen het droog en opgeklaard was ben ik samen met Jessie buiten en blokje gaan lopen en toen ging het al stukke beter. ’s Avonds hebben we lekker gegeten, heb ik huiswerk gemaakt en heb ik bijna alle verslagen bijgewerkt. Allemaal voor jullie!!

Ik hoop dat jullie nu weer helemaal op de hoogte zijn, ik hoop dat ik volgende keer wat sneller een verslag kan plaatsen, is het niet zo veel lees werk in een keer. Maar ze staan er op en ik hoop dat jullie het leuk vonden.

Aankomende week hebben we een banquet, heb ik mijn laatste dagje school op woensdag en dan vertrekken we al naar State-Tournament op deze dag. Ik heb er zo veel zin in en kan niet wachten. Ik neem mijn laptop mee en zal proberen wat kleine updates te geven. Als je op mijn facebook kijkt kan je me zeker volgen!
Dit is de website van het toernooi als jullie het zo willen volgen, er is ook mogelijkheid tot live-webcam bij sommige wedstrijden, al weet ik zelf niet precies hoe dit werkt.
http://www.thefcsaa.com/fcsaa-tournament

Liefs Marjolein #13

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Softballen in the USA

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Laatste verslagje

22 Mei 2012

Final Exam Week

30 April 2012

State Tournament

24 April 2012

Rustig weekje softbal, even bijkomen

23 April 2012

Conference CHAMPS!!
Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 690
Totaal aantal bezoekers 58801

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: