Eerste week met Nederlandse gezelligheid - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Eerste week met Nederlandse gezelligheid - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Eerste week met Nederlandse gezelligheid

Door: Marjolein Merkx

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

05 April 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Sjonge jongen en ook vandaag (5 April) is Jessie’s familie naar huis gevlogen. Wat zijn het 4 geweldige weken geweest. Natuurlijk waren de eerste 3 weken met mijn ouders heel erg fijn en daarna nog bijna een volle week met de Moeder van Cindy en natuurlijk de Familie van Jessie. Ik heb er echt heel erg van genoten, en ja inderdaad alle dingen die we gedaan hebben, daar kan ik wel 24 A4-tjes van schrijven. Ik ga het proberen een beetje kort te houden zodat het allemaal nog interessant blijft.

Natuurlijk begon het verhaal allemaal op maandag 12 Maart.

Maandag 12 Maart 2012
EINDELIJK!!! Mijn familie komt vandaag en wat kon ik niet wachten om te op te halen, na school meteen mijn huiswerk gemaakt, mijn tas ingepakt en om 4 uur stond Alena voor de deur om richting Sanford te vertrekken. Waar we veel te vroeg aankwamen. We dachten dat we maar beter te vroeg aan konden komen dan te laat. We hebben wel 3 uur, als het niet langer is, zitten wachten op het moment dat ze op zijn minst geland waren. Maar gelukkig werden we vergezeld door een man die wat Nederlands wilde leren, bij Disney werkte, in een restaurant en net was opgebroken met zijn vriendin. Natuurlijk wil ik dat allemaal weten, niet dus maar ja ik heb het maar allemaal aangehoord. Hij deed ook wat illusionisten-trucjes, die wel vet waren haha. Wij zaten te wachten waar normaal, inderdaad normaal, iedereen naar beneden kwam. Toen Sophie belde dat ze geland waren, ging ik heel goed mijn microfoon afdekken, ik wilde namelijk niet dat ze zou horen dat we op het vliegveld waren, aangezien we ze wilde verrassen. Snel opgelegd en toen vervolgens echt zenuwachtig worden omdat ze er ECHT zijn, nu alleen nog wachten tot ze er zijn, en dat duurde maar en duurde maar. En ja hoor daar liepen Nederlanders, oh uh maar die kwam van de andere kant…. Ik dus maar even gevraagd waar the Heck ze vandaan kwamen en wij daar heel erg snel naar toe gelopen aangezien we ze niet mochten missen. Helemaal aan een andere kant, waar we ze dus echt mis waren gelopen stonden we te wachten, maar gelukkig nog meer mensen, die vertelde dat er alleen mensen naar buiten waren gekomen die naar Miami door vlogen. PFIEUW! Hihi. Uiteindelijk hebben we op een papiertje de naam “Merkx” neergezet en toen is die man bij de uitgang gaan staan om “op te halen”. EN TOEN waren ze er EINDELIJK!!! Dus die man ging zo zeggen: Merkx? Merkx? En Coen liep gewoon door en papa zo:”Uhm.. JA!” hahha . Die man zei dat hij een verrassing had voor ze en toen stonden wij daar. Wat waren ze verrast zeg!!! En ik was ZOOOO blij dat ze er eindelijk waren, wat een fijnheid allemaal. Alles wat ik liefheb kwam even in een vliegtuigje naar me toe gevlogen!! Heerlijk fijn!!
Hierna gingen we meteen de auto huren en hebben de VETSTE, ja echt mijn FAVO auto gehuurd!! Chevrolet Suburban, mijn god wat een beest.
Toen we na een uurtje in het huis aangekomen waren, even het heerlijke huis bekeken (alles er op en er aan) Ja echt letterlijk alles waar je maar aan kan denken. Zwembad, buitenterras met overdekking van horren, zodat je buiten kon zitten zonder 86 muggen beten te hebben. 2 badkamers, 2 woonkamers, 3/4 slaapkamers, Computerkamer, mooie keuken, garage(incl., fietsen en auto). En natuurlijk iedereen is hierrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, yay. Natuurlijk zijn we hierna lekker met zijn allen bij Steak ‘nd Shake gaan eten, heerlijk echt een hamburgerplace, Amerikaanser kan het gewoon niet!

Dinsdag 13 April 2012
Vandaag heb van mijn leraar een vrije dag gekregen dus helemaal fijn, kan ik lekker hier blijven. Vandaag moeten we wel een wedstrijd spelen, dus na heerlijk wakker geworden te zijn, in het zwembad te zijn gesprongen, verse broodjes gegeten te hebben zijn we richting Jacksonville vertrokken. Waar we nog even de weg kwijt raakten maar waar we uiteindelijk helemaal bij het veld aangekomen zijn. Hier hebben we nog even de campus laten zien en lunch gehaald en ook de fieldhouse heb ik ze even laten zien. Nu weten ze allemaal waar ik zo ongeveer de hele week rond hang. Vandaag speelden we 2 wedstrijden en deze hebben we allebei gewonnen. Deze week is echt heel erg fijn geweest. Eigenlijk bestond deze week uit softbal, heel erg genieten van iedereen, shoppen in de outlets en niet te vergeten heerlijk uit eten gaan en gewoon het idee hebben dat ik vakantie heb. Alleen op woensdag en donderdag hoefde ik nog maar naar school.

Woensdag was erg gezellig geweest. Na de training is Sophie met ons mee naar huis gegaan en hebben we een SLAAPFEEST gehouden hahahaha. Het was echt heel erg gezellig, ik had mijn matras naast het bed van Sophie gelegd en Morgan had haar luchtbed erbij gelegd en we hadden ook Jessie’s Matras buiten gelegd. Daar lagen we dan met zijn 5en in de woonkamer. Het was heel erg gezellig geweest, kussengevecht en wat foto’s later was het volgens mij al 12 of 1 uur en tja , morgen moeten we echt al om 7.10uur in de auto zitten, YEA.

Op donderdag is Sophie mee gegaan naar de les en hebben we allerlei foto’s genomen tijdens de 2 uur die we moeten wachten, je moet iets doen he. Ondertussen nog even wat huiswerk gemaakt en toen naar de les gegaan. De leraar vond het leuk dat Sophie er bij was en ook zij heeft een paar blaadjes met aantekeningen gekregen. Wat een geluk. Hebben echt geen reet uitgevoerd dus was lekker makkelijk. Na de les hebben we Morgan opgezocht en toen zijn we met zijn 5en gaan shoppen en hebben echt een verschrikkelijk lekker ijsje gegeten. ColdStone, ja zoek dat maar op, het was goddelijk lekker haha. Toen hebben we daar heerlijk in het zonnetje gezeten en om 2 uur moesten we op het veld zijn om aan de wedstrijd te beginnen.

Één van de afgelopen twee dagen zijn we nog bij Victoria’s secret geweest, hier heb ik een hele mooie bikini gekregen van Ria en heb zelf een erg mooie BH gekocht met onderstukje natuurlijk. ERG mooi alemaal!!

Op vrijdag was het natuurlijk al Michel’s verjaardag, en we hebben weer 2 wedstrijden gehad, maar na de wedstrijden zijn we met zijn allen ja 10 personen uit eten geweest bij de Cheesecake factory. Ook Jessie was nu mee gegaan, het was erg gezellig en hebben ontzettend veel plezier gehad. Toen we bij de auto stonden kwam de ober het restaurant uit gerend en die bedankte ons voor de fooi, JA DUHHHHH dat zou ik ook doen, aangezien Ria echt 6 keer zoveel tip had gegeven, na vertellen van mij dat het er al bij inbegrepen zat, dan dat er nodig was. Die jongen hoeft 3 weken niet te werken denk ik haha.

Aan het einde van de week was ik even met Chris een bal aan het overgooien, binnen…. Hahahha LEKKER SLIM natuurlijk. Want wat gebeurd en dan, ja inderdaad heb even een lamp van het plafond af gegooid. Lekker Marjolein, dat wordt een nieuwe kopen danmaar!
Ondertussen een paar shirtjes verder, 6 gewonnen wedstrijden en stranduren verder was het alweer bijna maandag en moesten Chris, Sophie en Coen alweer richting het “koude” Nederland vertrekken. Maar natuurlijk hebben we deze week heel goed afgesloten met een hele hoop gezelligheid en hebben weer heerlijk gegeten. Bij een Sea-food restaurant, echt een oud gebouwtje, met hele mooie LIVE-MUSIC in de achtertuin, echt heel mooi. Soort rock en tja, ja moet er van houden haha. Deze muziek werd gedraaid omdat er heel veel bikers door het land gingen aangezien er net een bike-tour was geweest, en deze motorrijders nog door Florida aan het rijden waren. Het was erg fijn om op deze manier af te sluiten.

Nog even en laatste avondje lang kletsen met iedereen en dan toch echt tijd om lekker te slapen.

Maandag ochtend vertrok een gedeelte alweer naar huis, Chris ongeveer 25 kg meer in zijn koffer, Sophie met 2 kg denk ik en Coen met een beetje weer terug naar huis. Erg jammer dat ze alweer moeten vertrekken, de week is zo fijn en vooral zo kort geweest!!
Nadat zij vertrokken waren zijn wij richting het veld vertrokken om te gaan trainen en mama en Ria zouden hier ergens in de buurt gaan shoppen zodat we naderhand weer met ze naar huis konden.

Nou dit was dus de eerste week dat iedereen er was en wat was het een fijne week, en ik zou je eerlijk zeggen, toen ze nog maar 1 dag weg waren miste ik ze alweer. Sjonge wat vervelend dat ze niet langer kunnen blijven, maarja dat is nou eenmaal zo. Ik heb nog 2 erg fijne weken met Papa, Mama en Ria en Michel gehad!!

Ik schrijf snel de volgende week, hebben jullie weer even de tijd om bij te lezen.
Een samenvatting van de komende weken: Erg fijn en relaxing!(;

Liefs Marjolein

  • 05 April 2012 - 13:21

    Rein:

    Wat een plezier allemaal .OMG, Geweldig. Ben benieuwd of de andere twee weken zonder Chris Sophie en Coen ook zo gezellig waren.

  • 05 April 2012 - 13:45

    Ria:

    Van die tip heb ik nog buikpijn maar ja eigenwijs is ook wijs!
    Was indeed een hele aangename week!
    Toch een minpuntje....het water van het zwembad was wel fris. Gelukkig heeft Rein nog een keteltje kokend water in het zwembad gegooid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Softballen in the USA

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Laatste verslagje

22 Mei 2012

Final Exam Week

30 April 2012

State Tournament

24 April 2012

Rustig weekje softbal, even bijkomen

23 April 2012

Conference CHAMPS!!
Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 58797

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: