State Tournament - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu State Tournament - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

State Tournament

Door: Marjolein Merkx

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

30 April 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Wat een verslag wordt dit zeg, het is een lang verslag maar ik kon het echt niet inkorten want ik had zo veel te vertellen. Laat ik zeggen: Je kan ook elke dag een stukje lezen hihi.

Maandag 24 April
Vandaag hebben we twee wedstrijden tegen Waycross (Georgia) gespeeld. Ik had geen les vandaag aangezien we al om 10 uur moesten vertrekken. Het was erg koud buiten vandaag, niet niet een beetje maar echt koud je kon gewoon wolkjes blazen… Het warmt vast wel weer op, ik heb een lekker trui en een jasje bij me. Toen we in Waycross aan kwamen was het jammer genoeg nog niet opgeward en er stond echt heel hele harde wind, die eigenlijk het grootste deel van de kou veroorzaakte.
Het veld lag en verschrikkelijk bij en ik dacht echt, oké dit is één van die dagen waar we niet zo goed op spelen, aangezien het koud en nat en winderig is… EN dan zie je dus hoe erg je gegroeid bent. We hebben echt twee goede wedstrijden gespeeld. Cindy heeft eindelijk ook speelkans gekregen en het goed gedaan!! De bank was goed aan het aanmoedigen en zelfs met dit weer bleef ze sfeer er goed in.
In de tweede wedstrijd werden er mensen opgesteld die niet zo vaak of NOOIT spelen en ik hoopte met heel mijn hart dat KJ en Alexis het goed zouden doen, omdat zij namelijk 2 seizoenen al op de bank zitten en ze echt goede softbalsters zijn. EN JA HOOR!! Alexis dacht, ik bewijs eventjes dat ik het kan en ze besluit de eerste de beste bal die ze krijgt linedrive over het linksveld heel te knallen. YEAHYEAHYEAH! Iedereen was zo blij en blij en blij. Ik ben nog blijer voor haar dan toen ik zelf een homerun sloeg, oh die heb ik nog nooit geslagen. Maar ik was wel super blij! Haha
Toen ze de tweede keer aan slag kwam, besloot ze de eerste de beste pitch over het linkveld heen te knallen, en ja hoor…. Ook deze lag over het hek heen. WOOEHOEHOE. Blijblij!! De derde keer dat ze aan slag kwam kreeg ze 4 wijd, zou ik ook doen… haha En de 4de keer kreeg ze HBP, en de 5de keer (7e inning)…. Ze had er nog niet genoeg van, heeft ze hem WEER over het buitenveldhek heen getild!! YEAHYEAH Er heeft in die tijd dat coach bij FSCJ was, dus ongeveer 100 jaar nog nooit iemand 3 homeruns in een wedstrijd geslagen en wat ben ik blij dat Alexis de eerste was!
Oh ja nog een mooi verhaal, Gabby onze buitenvelder/pitcher/infielder die is snel aangebrand en nou gebeurd het he… Gabby stond op het eerste honk(loopster) en die dook terug omdat er een pick-off was. De eerste honkvrouw tikte haar dus en ze bleef maar tikken en tikken op haar hoofd/rug en gabby had er genoeg van dus die slaat met haar hand haar hand weg (best wel agressief) , maar die eerste honkvrouw had ook geen recht om dat te doen. Dus Gabby die wilde er bijna op slaan, maar kreeg inneens een opheldering dat het nergens voor nodig was, en dat State op het spel stond. Dus die was echt MEGA pissed. Toen moest ze nog gaan pitchen die inning en dat ging natuurlijk ook niet, toen werd ze op het eerste honk gezet en kreeg ze een line-drive naar zich toe, ving hem en toen zag ze dat dat meisje van 1 zo’n grote lead had dat ze naar haar toe dook en echt bovenop haar land. Maar ze was uit en dat was het einde van de wedstrijd , top einde dus!
Nadat we beide wedstrijden hadden gewonnen zijn we in de bus richting Kirstie’s huis gegaan waar haar moeder lekker voor ons had gekookt. We werden op een parkeerplaatst opgehaald met auto’s aangezien haar oprijlaan niet geschrikt was voor de bus. En inderdaad dat was hij niet. Het was echt heel erg hobbelig en midden in het bos, dat was niet goedgekomen! Wat een leuk huis, niet mega groot maar wel aan de grote kant. Het was helemaal in ‘Country Style” hout, hout en hout dus. Haar moeder had heerlijk gekookt; garnalen, mac ’n cheese, pulled pork, grits, paella en als toetjeeeeee: Bananapudding. ERRUG lekker! Verder hebben we nog heel erg gelachen omdat we met zijn allen buiten in de tuin bij de kabelbaan stonden te wachten, en coach Jay naar me toen kwam; Mar je moet wel uitkijken voor slangen. En toen zei hij: niet bewegen er zit er eentje daar. Dus ik snapte wel dat hij niet serieus was maar toen Kayla naast mij inneens begon te gillen keek ik toch wel voor de zekerheid even naar links en toen zag ik een “slang” liggen. Ik was niet geschrokken maar begon wel heel hard te lachen omdat mijn teamgenootjes zo tekeer gingen. En even later deed hetzelfde nog een keer bij Kayla en ze schrok nu nog VEEL erger. Het was echt heel erg grappig. Nadat we nog even op de trampoline hadden gesprongen, najaa een aantal meiden, was het tijd om naar huis te gaan.
10 meiden gingen achter in de truck van die vader en de rest ging met auto’s richting de bus.
Toen waren we eigenlijk zo thuis en zijn we nadat ik de foto’s op de computer had gezet naar bed gegaan. Morgen heb ik mijn laatste les economie en ik kan niet wachten om daar klaar mee te zijn! Almost done with school!!!

Dinsdag 24 April
Heerlijk, vandaag was de laatste keer dat ik vroeg mijn bed uit moest om super vroeg naar school te gaan! Even snel een wedstrijdbal in de dugout gehaald en getekend, om deze vervolgens aan mijn Economie docent te geven. Hij was er erg blij mee en vertelde hoe blij hij met mij was als student, blablablabla. Hierna heb ik nog even snel mijn halve toets gemaakt toen ik zat te wachten op Morgan. Toen we lunch hadden gehaald zijn we lekker naar huis gegaan, waar ik ben begonnen aan het pakken van mijn tas voor STATE! Yay kan niet wachten!! Ik heb er letterlijk tot 10 uur over gedaan om hem in te pakken, no joke haha.
Om 3 uur kwam Alexis om te vragen of ik haar haren in wilde vlechten, en natuurlijk heb ik dat gedaan. Daarna zelf ook maar aan de gang gegaan. Snel een douche genomen, nagels gelakt, benen geschoren en al mijn make-up van mijn gezicht. Ik was klaar voor een make-over haha.
Natuurlijk heb ik veel te lang gezeten waardoor we 1 uur van te voren besloten om Erycka onze make-up te laten doen, dus zijn richting haar appartement gesneld. Ze heeft onze make-up erg mooi gedaan. En we hebben nog precies genoeg tijd om onze haren te doen en helemaal klaar te zijn om naar de Banquet te gaan. Ik heb in het laatste kwartier nog even Cindy’s en Jessie’s haren gevlochten, wat er ook mooi uit zag!
Mijn eigen haren heb ik natuurlijk lekker stijl laten hangen, maar ook dat zag er goed uit!
Hierna gingen we naar beneden om te gaan en wilde graag een foto nemen, helaas zat er alleen een oude man op de trap. Maarja die wilde ons wel helpen. Na heel wat uitleg was het hem uiteindelijk toch gelukt om een halve foto’s van ons te nemen. Hebben maar niet gevraagd om het nog een keer te doen, want hij was ze schattig. Jammer genoeg hebben we nu geen foto van ons allemaal….
Toen we daar aankwamen waren we dus PRECIES op tijd, en dat haat ik… Maargoed dat was niet anders. Iedereen zat al in de zaal en wij gingen ook zitten. Eerst begonnen ze met het bedanken van iedereen, iedereen benoemen en al die kletspraat. Vervolgens was het tijd voor de teams. Eerst de Mannen Basketball, toen Softball, Honkbal, dames Basketball, Tennis en als laatste Volleyball. Eerst werd iedereen genoemd, en dan moest je naar voren stappen, heel awkward… Daarna gingen ze alle sophomores een horloge geven. Vervolgens gingen ze de persoonlijke awards uitreiken. De Academic award: Jeanna Berman, de Coach award: Alexis Slider. De meest gegroeide atleet: Brooklynn Tindall, en MVP: Marisa Oldaker.
Heel het team zag er mooi uit, iedereen had in ieder geval haar best gedaan. En dat kon je zeker van de basketbalsters niet zeggen…
Na alle teams awards was er nog een president Award die uitgereikt moest worden. Jeanna was van ons team geselecteerd, maar een basketballer had gewonnen.
In de lobby hadden ze allerlei lekker eten staan: Kip, shrimp, groenten, wraprolletjes, gehaktballetjes en een overheerlijk dessert! Het was echt heel erg lekker, maar amerikaanser kan hetniet : We stonden na een uur al buiten. Achja, het was erg leuk met het team en we got to deal with it hihi.
Natuurlijk hebben we nog even wat foto’s genomen en toen was het tijd om naar huis te gaan. Nog even snel de laatste spulletjes voor state ingepakt en ik kan NIET WACHTEN!! Morgen vertrekken we al!!!

Woensdag 25 April
Vandaag is dan eindelijk de dag, we vertrekken vandaag naar state toe!! Het was een lange dag maar wel een leuke dag.
Ik moest vandaag eerst naar school toe omdat ik nog twee lessen had. Gelukkig gingen deze snel voorbij en was ik om 12 uur al thuis om lekker te gaan klaarmaken om richting Pensacola te vertrekken! Toen ik thuis kwam heb ik nog eventjes snel allerlei dingetjes ingepakt en we zijn rond half twee richting het veld gegaan om eerst even wat lunch te halen, want we hebben nog maar 6 uur te gaan in de bus… hihi
Najaa we komen dus aan bij de parkeerplaats: Een MEGA MEGA luxe bus staat daar klaar voor ons, de buschauffeur zei dat hij ons graag iets extra's wilde geven… Ik vind het prima, najaa op het begin moest ik er eventjes aan wennen, maar na een aantal momentjes kijken vond ik het toch wel leuk hihi. Het is een bus met twee grote banken, bureaustoelen, keuken, mooi toilet en niet te vergeten 6 bedden!! Echt heel erg gaaf hoor.
Nadat we om 2.30 klaar waren om te vertrekken waren 5 meiden uit het team er nog niet, en ja hoor de laatsten kwamen aan om 3 uur. Iedereen niet echt heel erg vrolijk maar ik heb mijzelf er maar overheen gezet, There are worst things in life zullen we dan maar zeggen.(;
In de bus hebben we lekker gekletst, TV gekeken, gecomputerd en even met het thuisfront geskyped.
En de eerste 3 uur vlogen echt voorbij, we hebben met George in Talahassee afgesproken. Hier hebben we heerlijk gegeten bij Outback Steakhouse waar ik heerlijke vis gegeten heb, en ik wil zeggen: we zijn zo verwend want de komende dagen hoeven we NIKS zelf te betalen, behalve extraatjes dan… Ik voel me bijna bezwaard, maar ik moet het maar accepteren(:
Na heerlijk wat gegeten te hebben waren we in 3 uurtjes al in Pensacola, wat een verrassing, de tijd gaat een uur achteruit dus we hebben nog lekker wat aan onze avond.
Het is een erg mooi hotel, Hilton inn Gardens. We hebben zelfs bedden met een functie dat je de hardheid van het bed kan aanpassen!! Ik voel me echt heel erg speciaal. Toen we binnen in het hotel waren hebben we van coach een t-shirt gekregen met Conference Champs erop geschreven. Op de achterkant staat: One Team One Dream. Erg gaaf, verwennerrrrd.
's avonds zijn ik en mijn kamergenootje nog even bij Jessie, Erycka, Cindy en Erycka gaan kletsen en toen lekker rond een uurtje of 11 naar bed gegaan. Morgen hebben we onze eerste training, IK BEN ER KLAAR VOOR! hifi

Donderdag 26 April
Ik werd al eerder wakker dan ik wilde, maar ik was wel helemaal uitgeslapen. Rond half 9 ben ik mijn bedje uit gegaan om heerlijk te douchen en op mijn gemakje aan te kleden. Rond half 10 ben ik naar beneden gegaan om wat ontbijt te halen, aangezien ik en een aantal teamgenootjes geen Dunkin Donuts als ontbijt wilde hebben. Toen we beneden aankwamen zagen we dat het 10 dollar was, ja adios! We gaan wel naar DD om iets te eten. We hebben nog eventjes in het zonnetje gewacht op een aantal andere meiden en toen zijn we wat ontbijt gaan halen. George was al daar om voor ons te betalen, ik heb een lekkere cinnamon Bagel gegeten, het was erg lekker en niet zo vet als alle andere dingen die ze verkochten.
Na het ontbijt zijn we vertrokken naar het veld van Pensacola Community College en we hebben hier wat geslagen en ook infield en outfield gedraaid. Het ging heel erg goed en ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen morgen, ik kan echt niet wachten.
Na de training was het alweer half 2 en toen hebben we bij Red Robin gegeten. Ze hadden erg lekker eten hier en ik had een heerlijke salade besteld. Het was met pesto saus en mozzarella met olijven en MJAM zo lekker! Het was lang geleden dat ik dat gehad heb dus het was echt genieten. Hierna hebben we eigenlijk niets meer gedaan tot 6.20. We hebben lekker in het Hotel gedaan wat we wilden. Ik ben lekker naar het zwembad gegaan en heb hierna nog eventjes gefitnesst in het fitnesscentrum in het hotel. Het was fijn om weer even iets te doen.
Toen ik klaar was ben ik naar boven gegaan om me klaar te maken voor de banquet die we vanavond hadden.
We moesten allemaal ons championsshirt aan en een spijkerbroek. We zagen er goed uit. We waren een beetje te vroeg dus hebben we gewacht tot een beetje later. Toen we binnen waren hebben we even 88 tafels ingepikt aangezien we zo'n groot team hebben. Net voor het begin kwam het team van Eva binnen en we hebben even met haar gekletst, leuk om haar te spreken en natuurlijk was het voor haar heel gek om Nederlands te spreken. De ceremonie was erg langdradig maar wel leuk om naar te luisteren eigenlijk. Ze begonnen met wat mooie verhalen over vanalles en nog wat. Maar wat natuurlijk het meest boeiende was is waar de individuele prijzen naar toe gingen, maar dat kregen we pas te horen na het eten.
We hadden Pasta, brood en kip. En als toetje hadden we breadpudding en dat is echt lekker, zoek het maar op. hihi
Voor de individuele prijzen kon je 1st Team all state en daar zaten 2 meiden van ons team in en dat is dus best wel goed. Jessie was Best vanalles en kirstie beste catcher. En er waren nog veel meer individuele prijzen gevallen dus dat is wel gaaf, we hebben het goed gedaan. Vond het wel raar dat ik natuurlijk niet genomineerd was, maarja ik weet dat ik heel goed was hahaha.
Na de ceremonie, op zijn Amerikaans: meteen naar huis. We hebben nog even gepraat in de lobby en hebben hier leuke dekentjes gekregen en een SUPER cool T-shirt met FCSAA STATE & NJCAA DISTRICT CHAMPIONSHIP. Erg leuk, en er komt inderdaad ook een foto op mijn facebook van te staan;) Natuurlijk wilde niemand nog slapen dus zijn we met 16 mensen naar Marble Slap geweest, het was erg gezellig, en ja ik heb mijzelf ingehouden en geen overheerlijke en megalekkere icecream gekocht. Heeft met 8 dollar en een 500 calorieën bespaard. Ja ik heb gefitnesst en dat wil ik niet verpesten hihi. Thuis heb ik nog eventjes mijn blog bijgewerkt. En morgen is de dag dus ik ga snel slapen want ik wil dat het morgen is!!

Vrijdag 27 April
De eerste dag van het toernooi en ik ben om 8 uur opgestaan om om 9.15 beneden bij de bus te zijn. Heb lekker gedouched ik was er helemaal klaar voor!! Hier en daar nog wat haren gevlochten en ook mijn teamgenootjes waren helemaal klaar om te vertrekken! We zijn eerst lekker bij Panera Bread gaan ontbijten waar ik een lekkere bagel had genomen. Ik had een blueberry en Cindy een cinnamon crunch ze waren beide erg lekker dus hebben we besloten om het te delen. Het was echt heel erg lekker en een goede bodem voor de komende uren. Want die uren waren heel lang! Ik zal je vertellen. We hebben de eerste wedstrijd 12 innings, en in totaal dus 3 uur lang gespeeld. Er gebeurde rare dingen waardoor we niet konden scoren en zij ook niet, gelukkig hebben we na 12 innings EINDELIJK gewonnen. En we waren echt een team en ik voelde vanaf het begin al dat we gingen winnen. Ik wist niet wanneer, waar en hoe maar ik wist dat het ging gebeuren.
Na deze killende wedstrijd zijn we lekker bij subway gaan eten om wat energie op te doen. En dat hadden we nodig want die wedstrijd tegen Santa Fe die we dadelijk hebben gaat er om hangen. Zij willen ons zo graag inmaken en wij hun dat we er hard aan moeten trekken om deze binnen te houden… En helaas hebben we dat niet gedaan. Persoonlijk vond ik dat we niet helemaal waren zoals we konden maar hebben wel tot het einde gevochten. Ik baal natuurlijk enorm maar heb ook veel vertrouwen in mijn team dat we morgen die 3 wedstrijden gaan winnen en ook op zondag zullen we hard aan de bak moeten. Een rustig avondje in het hotel volgt omdat we morgen weer om 7.15 in de bus zitten!

Zaterdag 28 April
Vandaag was dan de dag dat het er echt op aan moest komen. We hebben eerst lekker gegeten bij Panera Bread en zijn daarna meteen doorgegaan naar het veld. De eerste wedstrijd waren we er helemaal klaar voor, we speelden tegen Daytona State College. Eerst duurde het even voordat we op gang kwamen, maar toen we in de derde inning kwamen besloten we even te gaan slaan. Uiteindelijk hadden we 3 honken vol en kwam Jessie aan slag. BAM eerste bal die ze kreeg sloeg ze over het centerfield. GRANDSLAM en zo kwamen de punten binnen. 5-0 stond het toen en in de 4de inning sloeg Brooklynn ook nog een grandslam. We hebben dus in 5 innings de wedstrijd afgesloten met 9-1. Om 4 uur hadden we pas onze tweede wedstrijd en deze hebben we uiteindelijk ook gewonnen met 2-0. Het ging erg goed en we waren helemaal klaar voor Santa Fe. Helaas…. Hebben we deze wedstrijd verloren met 2-0. Oké , dit was echt een hele erge tegenvaller en wil er het liefste niet meer over praten. Krijg er spontaan weer een slecht humeur van. Oh ja dit betekend dus dat we uit het toernooi liggen en 3de in ons district zijn geworden en niet naar Nationals gaan.. En het dus allemaal afgelopen is… Oké klaar, dat was dat gedeelte. Laten we het daar verder niet meer over hebben…
Na de wedstrijden zijn we naar Steak and Shake gegaan om daar lekker te gaan eten en toch nog het beste er van te maken. Het was fijn om met de meiden weg te gaan om zo even alles te vergeten. In het hotel ben ik lekker op tijd naar mijn bed gegaan aangezien we morgen om 10.15 in de bus moeten zitten.

Zondag 29 April
Vandaag ben ik lekker op tijd opgestaan omdat ik mijn tas nog in moest pakken, een douche wilde nemen en ook nog een ontbijtje wilde hebben in het Hotel.
George had ons een voucher gegeven zodat we in de ochtend lekker in het hotel konden eten. Ik heb samen met Jessie, Erycka en Marisa een ontbijtje gegeten. Het was erg lekker en ik heb natuurlijk ook een Bagel ingepakt om lekker te eten in die 6 uur dat we nog in de bus gaan zitten. Rond 10 uur waren we onderweg naar Jacksonville. En iedereen in de bus wilde de wedstrijd kijken waar wij in hadden moeten staan, maar daar had ik niet heel veel zin in, dus ben ik lekker op de bank achter in de bus met mijn muziek in slaap gevallen.
Toen was er al weer 1.5 uur omgevlogen en toen zijn we even gestopt om een plaspauze te houden en rond een uur of 2 zijn we gestopt in Talahassee bij Sonny’s om te lunchen. Ik zat nog vol van het ontbijt dus ik heb mooi wat geld bespaard.
Toen we klaar waren hebben we nog maar 2.5 uur hoeven rijden en toen waren we al in het mooie Jacksonville. Ondertussen heb ik nog 40 minuten geslapen en toen was de tijd zo om.
Toen we er waren hebben we nog wat laatste dingen besproken en zijn we ook richting onze appartementen gegaan. En toen was het avontuur weer afgelopen… Wat is het allemaal veel sneller gegaan dan ik wilde, maar ik moet me er bij neerleggen… Er staan nog veel mooie dingen op me te wachten dat weet ik zeker.

Gelukkig heb ik nog een paar weekjes hier en ga ik hier met volle teugen van genieten, want wat ga ik alle meiden en het geweldige leven hier missen zeg…
Laat ik daar nog maar niet aan denken, want ik ben niet zo’n grote afscheid-nemer hihi.

De komende weken zullen niet heel boeiend worden maar natuurlijk zijn ze nog wel een verslagje waard!

Tot snel!
Liefs Marjolein

  • 01 Mei 2012 - 07:47

    Rein:

    Zo dat was wederom een lang verslag maar we weten dat ondanks het"verlies"een goed team is ontstaan met vriendschappen voor het leven en een ervaring die niemand je meer af pakt. Geniet van de weken die je nog hebt. Fijn dat je ons gedurende de afgelopen maanden hebt vermaakt met je verhalen en foto's. Het was net of we er allemaal bij waren en het ook hebben meegemaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Softballen in the USA

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Laatste verslagje

22 Mei 2012

Final Exam Week

30 April 2012

State Tournament

24 April 2012

Rustig weekje softbal, even bijkomen

23 April 2012

Conference CHAMPS!!
Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 58797

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: