Final Exam Week - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Final Exam Week - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Final Exam Week

Door: Marjolein Merkx

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

22 Mei 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Maandag 30 April
YAY, fijne Koninginnen dag! Natuurlijk vieren ze hier ook haar verjaardag… Dus de vlag uit en in het Oranje de straat op … Haha. Nee we hebben het niet echt gevierd maar ik heb wel met mijn Nederlandse Strikje rondgelopen.
Vandaag had ik mijn eerste examen, het was mijn wiskunde examen en het ging gewoon heel goed. Na mijn examen ben ik samen met Alena een broodje gaan halen bij Lubi’s en hierna heb ik op school gewacht tot ze klaar was met haar examen en zijn daarna direct doorgereden naar het appartement om Jessie op de halen. We moesten namelijk op een golf-toernooi werken. Op dit toernooi komen allerlei rijke mensen die geld geven een onze school om voor de Atleten een scholarship aan te kunnen bieden. En zij zijn dus eigenlijk de groot-geld schieters. We stonden bij Hole 15 om daar drinken te geven aan de golfers en gewoon een leuk praatje met ze te houden. En we moesten ze ook vertellen hoe leuk we het nieuwe logo vonden en blablabla. Oh ja dat had ik nog niet verteld, vandaag werd ook het nieuwe logo onthuld voor de sportteams. We gaan de Blue Wave heten en het is eigenlijk echt een cool logo. Op de FSCJ site kan je het zien. Het was best een leuke 2 uur, hebben een beetje daar gestaan en met die mannen gekletst en die vonden het allemaal wel gezellig. Haha je moet gewoon een beetje lachen en zeggen hoe leuk je het allemaal vond. GE-WEL-DIG ! haha We hebben wel een gaaf shirt gekregen en ook een pet, beide met het nieuwe logo.
Thuis heb ik lekker met Nederland geskyped en na het eten zijn we lekker naar YoBe gegaan. Hopelijk niet de laatste keer, maar dat zullen we wel zien. Het was in ieder geval wel erg lekker en ook dat ga ik enorm missen!

Dinsdag 1 Mei
Echt een typische vandaaghebikgeenzininiets dagje. Ik moest mijn economie toets maken en daar had ik totaal geen zin in dus heb er natuurlijk letterlijk 4 uur over gedaan voordat ik het klaar had. Toen het eindelijk klaar was zijn we onze boeken gaan verkopen bij College Book Rack. En ik heb toch 82 Dollar terug gekregen van wat ik ingeleverd had, toch mooi meegenomen!
Ik weet het niet meer precies maar volgens mij hebben we vandaag verder niet echt iets heel boeiends gedaan. We hebben vanavond wel het laatste diner gehad met zijn allen, erg jammer maar het was wel gezellig. Na het eten ben ik nog even met twee teamgenootjes gaan praten over volgend jaar, en toen thuis lekker mijn bed in gegaan.

Woensdag 2 Mei
Vandaag zijn we naar het veld gegaan om eerst onze laatste lunch te hebben op North-Campus en daarna hebben we uniformen ingeleverd. Ook moesten we het bord tekenen dat we op State gestolen hadden, iedereen had zijn handtekening erop gezet en ze gaan dit denk ik ergens ophangen. Toen hebben we afscheid genomen van Jeanna want die vertrok vanuit hier naar huis. Gek om afscheid te nemen, en ook niet echt heel prettig!!
’s Avonds zijn we met Morgan, Alena en de dutches uit eten geweest aan het strand. Salt Life heet het restaurant en het was echt heeeeel erg lekker. Als voorgerecht hadden we inktvisringen en die waren heel erg lekker. Toen als hoofdgerecht had in een Hawaiien Shrimp Bowl gegeten. Dat was echt zo lekker, het was plak-rijst met squash, ananas, advocado, courgette en paprika. En natuurlijk niet te vergeten de Shrimp. Nadat we heerlijk gegeten hebben zijn we even naar het strand gegaan, hebben hier wat foto’s genomen en zijn toen doorgegaan naar huis. We dachten dat we zo thuis zouden zijn maarrr… Alena’s auto besloot te gaan roken dus toen moesten we stoppen.. Gelukkig was het niks ernstigs dus zijn we door gegaan naar huis. KJ en Alexis zaten hier op ons te wachten en we zijn meteen doorgereden naar Kilwins en hebben een heerlijk ijsje gegeten. Ook hebben we nog wat dingetjes gekocht bij Towncenter. s’Avonds is Morgan gedag komen zeggen want die gaat morgenvroeg heel vroeg weg.

Donderdag 3 Mei
Ik heb echt geen idee meer wat we gedaan hebben vandaag. Het zou denk ik niet zo heel speciaal geweest zijn haha!

Vrijdag 3 Mei
Vandaag zijn we op tijd opgestaan omdat ik nog even mijn paper moest afronden, en deze heb ik rond 11 uur opgestuurd. Hierna ben ik me klaar gaan maken om rond 12 uur te vertrekken richting Crispers. Hier hadden we een lunch met coach en alle Freshmen. Mo en Jessie besloten ook te komen, najaa alleen maar gezellig toch haha. Het was erg gezellig om zo even over volgend jaar te praten en hebben ook heerlijk gegeten. Na het eten zijn de sophomores naar buiten gegaan en hebben we het even over volgend jaar gehad, wat we verwachten etc. Het was erg leuk om hier alvast over te praten. Nadat we hier mee klaar waren en iedereen zijn lunch op had zijn we individuele gesprekken gaan houden over het volgende jaar en er zijn ook scholarships getekend. Het is heel erg uitgelopen en ik denk dat wij pas rond 4 uur thuis waren. Najaa boeiend, we hebben alles al af voor dit jaar en kunnen lekker genieten. Na de lunch zijn we even naar Walmart geweest om nog een aantal dingetjes te kopen en zijn toen naar huis gelopen. Waarna we naar Alexis en KJ zijn gelopen om hen te helpen met hun laatste Economie toets en waar Alexis een heeeeeeerlijk avondmaal gemaakt heeft. Het was iets met zucinni en squash en lekker gezond dus allemaal (:. Na het eten zijn we als toetsje naar Krispy Kreme geweest. Dit is een donutzaak en ze hebben hier echt de beste donuts ooit. Ze worden daar live gemaakt en toen wij er waren, waren ze net verse donuts aan het maken. Dan kan je zien hoe ze worden gemaakt en zijn ze nog steeds warm als je ze eet. MJAMMIE die dingen waren echt heel erg lekker. Ok, we zijn nog maar eventjes hier in Amerika….. Nadat we deze heerlijke dingen gegeten hadden, hebben we Kelli Jo geholpen met haar test en hierna zijn we lekker naar huis gegaan. Waar we nog lekker in de huiskamer hebben gezeten/geslapen.

Zaterdag 5 Mei
Vandaag eindelijk de eerste dag dat ik helemaal niks meer aan school hoef te doen en daarom zijn we met zijn drieën samen met KJ en Alexis naar het strand gegaan. Om 10.30 zaten we al in de auto richting het heerlijke strand. We zijn naar het strand gegaan waar de ouders van jessie ook verbleven waren. Het is namelijk lekker rustig en dat is wel fijn. Het was echt heerlijk op het strand. We hebben lekker een paar uurtjes genoten van de zon en hebben zelfs 3 dolfijnen gezien. Die zwommen maar letterlijk 20 meter van ons af, erg gaaf om te zien! Maar nu we hier in ons appartementje zitten hebben Jessie en ik even bedacht dat het nooit dolfijnen kunnen zijn omdat hun vinnen helemaal heen en weer fladderden. Misschien kwamen er wel gewoon haaien voorbij gezwommen…. Maar daar denken we maar niet al te veel over na hihi. Na wat uurtjes in de zon gelegen te hebben zijn we in het appartement wat gaan eten en zijn we iets later richting Academy sports gegaan en we hebben ook nog de dollar store even bekeken. KJ en Lex hadden hier snoepjes gekocht die naar een Candy appel smaken, dat was dus een appelsnoepje op een stokje met caramel eromheen. Was weer een leuke Amerika ervaring. Hihi Vandaag was natuurlijk Cindy’s laatste avond, terwijl iedereen in Nederland denkt dat ze overmorgen pas vertrekt weten wij wel beter. Hihi Ik kan niet wachten om de reactie van mijn broer te horen. We wilden het met een lekker diner afsluiten dus hebben we lekker pannekoeken gebakken. Najaa Jessie heeft ze gemaakt en ze waren erg goed gelukt.
Na het eten zijn we even met Cindy iedereen gedag gaan zeggen en hebben we bij teamgenootjes muur-opvulspul en verf gehaald. Ik heb de muren opgevuld en nadat het droog was geworden heb ik het meteen met de verf overgeschilderd.

Zondag 6 Mei
Vandaag hebben we ’s ochtends voor de laatste keer samen ontbeten en het was natuurlijk SUPER gezellig hihi. Ik heb ’s ochtends nog eventjes cindy’s haren ingevlochten en toen was het 10 uur en toen zou Gabby, Cindy op komen halen. Toen ze er nog niet was om 10.10 zei ik dat ze haar moest smsen. Geen reactie terug natuurlijk, dus heeft ze haar gebeld. Maar goed ook, want ze lag nog te slapen. Ze zou er zo snel mogelijk aan komen. Gelukkig waren ze om 10.40 onderweg. Gelukkig zou Kirstie rijden en die rijdt ongeveer 150 km/h dus ze komen echt wel op tijd hoor….
Hierna zijn Jessie en ik naar ons appartement gegaan en hebben we gedouched. We wilden daarna meteen naar het zwembad gaan. Kwamen we bij het zwembad aan: GESLOTEN! JEZUSMINA De zon schijnt, het is 11 uur en wij willen zwemmen. Najaa, toen besloten we maar terug te gaan naar ons appartement. Hier hebben we wat rondgerommeld en zijn we om 2 uur maar weer terug gegaan om te kijken of het nu wel open was. Wat een geluk, het was open. En we hebben lekker een uurtje of 2 in het zonnetje gelegen. Toen we in slaap waren gevallen allebei, werden we wakker geschud door een KEI harde wind die langs kwam. Toen we naar boven keken zagen we dat er een grote wolk boven ons hing. En toen besloten we maar naar binnen te gaan.
We hebben lekker wat uurtjes zon gehad en we hoorden dat het niet zo’n lekker weer wordt de komende dagen dus we hebben er nog even van mogen genieten. ’s Avonds hebben we lekker tortilla’s gegeten, om op deze manier al onze spullen op te maken. En we hebben KJ en Alexis uitgenodigd om te komen eten en het was erg gezellig. We moesten nog wel even naar Walmart lopen om een aantal dingetjes te halen, nadat we heel erg eng-achtig nageroepen te zijn hebben we het allemaal overleefd haha.
O ja voor al dit hebben we nog met het thuisfront geskyped over Tickets die we moesten gaan boeken omdat Jessie naar huis gaat omdat ze weer met Alcmaria mee moet gaan spelen. We hebben na heeeeeeeeel lang denken besloten om a.s zondag te vertrekken. En inderdaad dat is heel dicht bij en we moeten op gaan schieten om alles klaar te krijgen. Het gaat wel lukken dat weet ik zeker maar we moeten wel doorwerken. We hebben een erg gezellige avond gehad met de meiden en morgen gaan we beginnen om alles schoon te krijgen.

  • 22 Mei 2012 - 14:35

    Rein:

    EN toen stonden jullie weer op schiphol.......gek maar wel weer gezellig al die drukte en dat geklets e.d. Nu snel genezen en dan ..... beslis zelf maar!!
    Ik ben trots op wat je allemaal hebt gedaan.

    KDF


  • 10 Juli 2012 - 11:04

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Softballen in the USA

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Laatste verslagje

22 Mei 2012

Final Exam Week

30 April 2012

State Tournament

24 April 2012

Rustig weekje softbal, even bijkomen

23 April 2012

Conference CHAMPS!!
Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 58797

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: