Half weekje voor HET bezoek - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Half weekje voor HET bezoek - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Half weekje voor HET bezoek

Door: Marjolein Merkx

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

05 April 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Ja inderdaad, 5 maart, een half weekje van de week voordag mijn ouders kwamen, ik had het nog op mijn computer staan. Daarom zag ik geen reden om het even te plaatsen, ik ga nu beginnen aan een verslag van de afgelopen weken en deze komt er ook nog op te staan, enjoy deze maar alvast ;)

Maandag 5 Maart 2012
Heerlijk, het zonnetje gaat schijnen vandaag maar, godskolere wat was het koud vanochtend, gelukkig had ik mijn sjaal om met mijn laarzen. Waardoor ik nog heerlijk weg zat te zweten toen we heerlijk in het zonnetje zaten te genieten. Na deze korte pauze heb ik lekker een wiskunde toetsje gemaakt en daarna lekker naar huis gegaan, hier even kort wat geskyped met Hintham-city en vervolgens samen met Jessie naar het zwembad gegaan. Ondertussen nog in een Victoria secret boekje gekeken, en ja hoor dat spaargeld gaat er toch echt aan…. IK WIL ALLES HEBBEN!!!!!! Mijn god hoe moet ik dat toch gaan doen?
Ach dat zien we volgende week wel weer hihi.
Om half 4 moest ik helaas weer uit het zonnetje om thuis te gaan douchen en richting JOI te gaan. Mijn MRI afspraak, we waren en op tijd en om 5 uur was ik ook echt aan de beurt om de kamer in te gaan.
Oké ik moest gaan liggen en toen ze me dat ding in schoven (tot mijn middel maar) werd mijn heup echt naar het plafond getrokken. Ik uhhhhhhhhhhh mevrouw moet ik mijn riem niet af? Zegt ze: Oh ja! Hahahaha ik bijna tegen dat ding aangeplakt. Hahaha Gelukkig oplettende Nederlander heeft haar eigen leven gered haha. Toen kreeg ik oordopjes en moest ik stil blijven liggen, wat een tering herrie en wat ben ik blij dat ik niet geheel dat ding in hoefde, dan had ik toch wat claustrofobisch gereageerd… Ik was behoorlijk snel klaar, gelukkig! Ik moet morgen even bellen om een vervolgafspraak te maken met de dokter.

Thuis hebben we lekker pannekoeken gebakken en zijn ’s avonds naar YoBe geweest. Thanks aan de opa van Cindy!!! Het was heerlijk!!
Nu lekker naar mijn bedje, morgen is het weer vroeg dag.

Dinsdag 6 Maart 2012
Het lijkt wel of ik op dinsdag altijd meer moe ben dan de andere dagen haha. Ik heb toch ook een zwaar leven hier… Om half 10 een lesje economie waar ik na de les gevraagd had of ik aankomende dinsdag vrij mag hebben vanwege de komst van het thuisfron. Waar hij geen problemen mee had. Hij heeft wel 6 keer gezegd hoe erg hij me waardeert en respecteert en blablabla. Hele aardige leraar. Hij vertelde me dat hij me had genomineerd voor een award of science ofzo, beste student in zijn vak.. hahaha Doe je even als internationale student… Best trots hihi.
Na een les economie hebben we lekker lunch gehaald na een uurtje in de fieldhouse te hebben gezeten en na de lunch met thuis geskyped, in het zonnetje natuurlijk. Wat geniet ik toch hier. Terwijl ik zat te skypen belde JOI me terug, en hebben een afspraak gemaakt voor morgen!!! Ben zo blij dat ik al zo snel terecht kan, ik hoop dan ook dat ik goed nieuws krijg. Fingers crossed. Op de training hebben we hard gewerkt, het was dan ook een mega lange training. Ongeveer 4 uur, hebben infield outfield gedaan en geslagen. Daarna nog 40 minuutjes gepitched. Heerlijk ging het, vanavond wel last van mijn voet gehad, beetje een tegenvaller, dacht stiekem dat het beter ging.
Vanavond als spontaan idee lekker bij Sweet Tomatoes gaan eten, heerlijke salade gegeten met daarna nog een dessert natuurlijk. Toen we thuis kwamen begon bijbel studie dus toen heb ik lekker op het bed in de woonkamer de honkbal wedstrijd zitten luisteren. Ben lekker op tijd gaan slapen.

Woensdag 7 Maart 2012
Vandaag was weer een gewone schooldag zoals alle andere. Na school thuis lekker gelunched, aangezien ik niet naar North ga om mijn lunch te halen. Jessie en ik hebben geswitched vandaag. Jessie haalt lunch bij North van mijn mealplan en ik krijg Jessie’s lunch van Lubi’s. Ze had een lekker pita met kipsalade voor me gehaald. Het was echt heel erg lekker!! Daarbij nog wat blueberries gegeten en mijn lunch was weer compleet. Ondertussen ook nog even met Nederland geskyped. Was namelijk ook best wel zenuwachtig voor de afspraak van vanmiddag. Mijn ride was te laat, we zijn echt heel downtown doorgereden omdat haar TomTom het niet goed deed… uiteindelijk zijn we 10 minuten te laat gekomen maar gelukkig maakte dat niet veel uit. Nu hoefde ik dus niet te wachten hihi, ieder voordeel heeft zijn nadeel. De zenuwen waren niet helemaal voor niks, de uitslag was niet helemaal zoals ik gehoopt had. De conclusie is dat als ik door ga met dit intensieve sporten tijdens het herstel, dat het niet kan herstellen en dat ik het erger kan maken. Dus de conclusie is dat ik rust moet houden, totdat het over is, wat nog wel weken kan duren. Een hele erge tegenvaller, maar ik kan er niks aan doen en ik ga er alles aan doen om het zo snel mogelijk beter te laten worden. Beetje jammer alleen dat morgen de conference games beginnen.
Ben naar de training toe geweest en heb het de coaches allemaal uitgelegd. En nog even naar huis gebeld om het ook hun duidelijk te maken wat er aan de hand is.
Na de training heb ik lekker pasta gemaakt en ‘s avonds hebben we wat rondgehangen en huiswerk gemaakt. Morgen onze eerste “echte” wedstrijd, ik kan niet wachten!!!

Cindy heeft ook over deze week en komende weken geschreven, als je nog meer wilt lezen kan je daar ook even langs gaan natuurlijk!!:)

Tot een snel berichtje!

xxx

  • 05 April 2012 - 12:10

    Rein:

    Vertel vertel ik ben benieuwd hoe het is gegaan met de komst van je ouders en wat voor eenleuke dingen je allemaal hebt gedaan en natuurlijk gekocht. Bestaat Victoria Secret nog als winkel of is alles weg......Heb je lekker gegeten en hoe was de ontmoeting met je lieve broertje, Chris en natuurlijk je allllllllllerbeste vriendin Sophie. Ik ben reuze benieuwd naar de verhalen. Ik kan niet wachten..

    Kus de Flus

  • 05 April 2012 - 13:12

    Ria:

    En toen kwamen wij.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Softballen in the USA

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Laatste verslagje

22 Mei 2012

Final Exam Week

30 April 2012

State Tournament

24 April 2012

Rustig weekje softbal, even bijkomen

23 April 2012

Conference CHAMPS!!
Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 58794

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: