St. Augustine Triple Crown Tournament - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu St. Augustine Triple Crown Tournament - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

St. Augustine Triple Crown Tournament

Door: Marjolein Merkx

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

07 Februari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Alweer een week voorbij in de zomer uh ik bedoel winter in Jacksonville. Druk weekje met softbal, wat hou ik er toch van(:

Maandag 30 Januari 2012
ALLE vroegte. Het was echt mega vroeg vanochtend. Nou ja opzich was het niet eerder dan normaal maar ik was echt helemaal stuk van afgelopen dagen. Vandaag bestond voornamelijk uit: Huiswerk bijwerken, skypen en rustig aan doen. Natuurlijk eerst even naar school gegaan, niet meer dan normaal gebeurd. Behalve dat ik mijn crème voor mijn droge plekken op mijn huid op school heb laten staan. Soms kan ik mijzelf wel schieten. Hopelijk staat hij woensdag nog op school. Toen ik thuis kwam lekker rustig aan gedaan en voor het avondeten werd ook gezord. Morgan en Jeanna hebben lasagne gemaakt: met artisjokken, kaas, creamcheese, gedroogde tomaatjes en kip. Erg lekker maar wel Amerikaans: KAAS KAAS KAAS. Ach het was lekker, wat maakt het ook allemaal uit. Na het eten zijn we naar Yobe gegaan, ze hadden echt een lekkere smaak: Cookie ‘nd Cream. Genieten! En op het moment we weer thuis waren, weer hard aan de bak voor school. En eigenlijk te laat naar bed gegaan voor wat mijn lijf wel nodig heeft.

Dinsdag 31 Januari 2012
Ja en dat is dan balen als je s‘ochtends wakker wordt en je bent nog super moe. Heb je er ineens spijt van dat je niet op tijd je bed in gegaan bent. ACHJA, heb heerlijk bij Economie gezeten. Toen de les afgelopen was ben ik naar de fieldhouse gegaan om daar huiswerk te maken. Is de stroom uitgevallen, kon ik weer terug naar school omdat ze daar wel internet hadden. Ben ik er net, smst Morgan me dat alles het weer doet. Dus ik weer met al mijn zware tassen richting de fieldhouse. Heeft mijn enkel zijn beweging ook weer gehad zullen we dan maar zeggen. (; Uiteindelijk hier huiswerk gemaakt, 2 quizzes voor Marketing gedaan en beide met 100% afgesloten. Op de training rustig aan gedaan met mijn enkel, vandaag hebben we alleen geslagen en gepitched. Coach vroeg of dat ik wilde tossen dus dat heb ik dan ook voor alle meiden gedaan. Tijdens het pitchen ging het op zich wel prima. Voor dat we gingen pitchen hebben we de wedstrijden van het toernooi die je gegooid had geëvalueerd: Hoeveel strikes, hoeveel ball, welke counts etc. En toen bleek eigenlijk dat de wedstrijd die ik gepitched heb helemaal niet zo slecht was als dat ik zelf in mijn hoofd had. Had maar 2 hits tegen en maar 1 walk. Misschien moet ik wat meer tevreden zijn.. haha Dit heeft echt forever geduurd en uiteindelijk zaten we pas laat in de auto naar huis. Thuis bestond weer uit hetgeen zoals altijd: School en eten. Maar we hebben wel heerlijk bij Alehouse een dessert gehaald: Peanutbutter en Oreoicecream. God wat was dat lekker(:

Woensdag 1 Februari 2012
Ja inderdaad het is Februari maar toen ik vanochtend naar buiten liep was het toch een stuk warmer dan februari gehalte. WAT EEN HEERLIJKHEID. Vandaag was het wel 23 graden denk ik. Heerlijk een lesje algebra, gelukkig afgerond en ik denk wel dat ik klaar ben voor het examen van maandag. Ondertussen nog mijn zalf gevonden bij writingles en koffie over mijn hand heen gegooid maar dat maakt allemaal niet uit, het is zomer. O nee winter.
Thuis een lekkere boterham gemaakt en richting de training gegaan, ben met Darcey meegereden en hebben bij de cafetaria op school nog een sandwich gehaald, lekker met kalkoen en kaas. Had de mealplan van Rachael gebruikt, want zij wilde niks te eten dus had ze mijn broodje betaald. Wat een geluk. Vandaag rustig gedaan op de training om mijn enkel rust te geven, wat hij blijkbaar nodig heeft. Wat spins gedaan en situaties buiten en de training zat er al weer op. Thuis lekker leftovers opgewarmd van afgelopen twee dagen en ’s avonds even naar Walmart gegaan. Waar een man altijd op ons wacht. Hij werkt daar en praat altijd echt 10 minuten tegen ons. Hij had nog een gulden thuis en die had hij nu voor de Dutch Girls meegenomen, echt een schatje maar gruwelijk irritant. Haha Toen hij vroeg hoe je bye in het nederlands zei ging hij daar ook nog een liedje van maken en stonden we nog een half uur te wachten. Ach die man heeft ook de tijd van zijn leven.
Nog even bij Toni langsgereden om mijn cleats op te halen die ik had laten liggen en ze had brownie gemaakt met cheesecake erin, daar moest ik natuurlijk even van proeven: heerlijk!
Natuurlijk weer aan de studie en dan naar bed. Het is 12 uur geworden, maar het is wel af!

Donderdag 2 Februari 2012
Ook vandaag was niet echt een hele boeiende dag. School vanaf 8 uur en in de middag huiswerk gemaakt in de fieldhouse. Na ik dat afgerond had ben ik even buiten in het zonnetje gaan liggen om met het thuisfront te skypen. Ben echt heel erg moe vandaag, gelukkig kan ik morgen uitslapen. Hebben vandaag bij de training wat geslagen en spins gedaan met pitchen en we zijn helemaal klaar voor het weekend. Na de training hebben we nog het veld even schoon gemaakt en ready gemaakt voor de wedstrijden van morgen. Overal allemaal insecten, echt super vies maar ik heb het overleefd en het ziet er mooi uit. Na de training ben ik samen met Jessie, Cindy, KJ en Alexis bij de honkbalwedstrijd gaan kijken. Het was de eerste wedstrijd thuis, en hopelijk ook de eerste die ze winnen aangezien ze er al volgens mij 6 verloren hebben van de 6…. Hebben tot de 4de inning gekeken en toen stonden ze nog voor. Was leuk om te kijken, heerlijk in het zonnetje genoten van wat honkbal, je kan het minder goed treffen. Op tijd thuis gelukkig, hier hebben we een gerecht gemaakt uit Nederland. Zo’n zak met kip en groenten in de oven, Toscaans welgezegd. Haha Het was echt heel erg lekker. Veel groenten en heerlijk gezond dus.
Lekker wat huiswerk na het eten tot het slapen gaan, morgen de start van een druk maar fijn weekend.

Vrijdag 3 Februari 2012
Heerlijk, uitslapen tot 9 uur. Even wat ontbeten en snel aan mijn huiswerk begonnen. Aan mijn economie toets begonnen en om 10.30 zijn we richting het veld vertrokken. Hier hebben we nog wat spulletjes klaargezet en zijn toen aan de warming up begonnen. De eerste wedstrijd begon om 1 uur en Jessie is begonnen met de wedstrijd, en heeft hem ook afgemaakt. Ze heeft goed gegooid en wij hebben ook echt heel hard geslagen, uiteindelijk met 6-1 gewonnen. Lijkt niet spannend maar het was toch wel spannend hoor. Zijn uiteindelijk in de 6e inning pas met 6-1 voorgekomen na een achterstand van 0-1… Achja we hebben het echt heel goed gedaan, volgens mij was het veld bijna foutloos.
Hierna een half uurtje pauze en toen ben ik ook gaan opwarmen, ik zou de 4de inning in de tweede wedstrijd erop gaan. Ik had mega honger, er was namelijk verteld dat we een sandwich zouden krijgen, helaas die was dus niet voor de lunch maar voor het diner. Heb ik geen brood meegenomen. Lekker slim Marjolein…
De eerste 3 innings van de tweede wedstrijd heeft Rachael gepitched en ik heb het daarna over genomen. 4de, 5de, en 2/3 inning van de 6de volgens mij maar 2 honkslagen en toen werd ik gewisseld, waarbij Marisa het goed van me heeft overgenomen. Tevreden over mijzelf, het ging gewoon super goed. Hoge snelheid, goede spins en ook een goede slag/defense –ploeg achter me. Voelt goed. Nog een aantal innings gespeeld hierna aangezien we tie-breaks gingen spelen omdat het nogsteeds 0-0 stond. Uiteindelijk in geloof ik de 10de inning stond gulfcoast voor met 1-2 en ze hadden 2 nullen (2 en 3 bezet) waarop brooke hem het midveld inknalt en het dus gelijk is, de midvelder rommelt een beetje met de bal dus gabby gaat door naar drie, echt de scheefste aangooi die ik ooit gezien heb, komt direct in het dug-out terecht. Waarop Gabby dus door naar huis kon lopen, GEWONNNNNEENNN!! Echt, mijn god wat was dat een spannende wedstrijd. Het waren 2 gave wedstrijden, hebben hard gewerkt om te winnen. De motivatie was nog hoger aangezien het team INCLUSIEF de coach echt helemaal tekeer ging als het niet goed ging, of als er een , volgens hun, slechte beslissing van de scheids werd genomen. GE-WEL-DIG om zo’n team dan in te maken. Heel wat trommelen, aanmoedigen en goed softbal later hebben we het veld opgeruimd en binnen nog even dingen besproken over het aankomende toernooi dit weekend en werden de “lunch” pakketten eindelijk uitgedeeld en kregen we ook nog geld van George (Athletic Director) om lunch en avondeten te kopen. Hij verwacht wel veel van ons denk ik dit jaar, coach vertelde dat het softballteam nog nooit zoveel geld gehad heeft.
Thuis hebben we lekker de sandwiches (met o.a. kaas, kalkoen, sla, tomaat, komkommer en avocado spread) opgegeten en ook de chips. Met als toetje een choco-chip cookie. Het was heerlijk. Natuurlijk meteen weer aan de studie, om 11 uur lekker mijn bedje in. Om 6 uur gaat de wekker weer. Goodnight.

Verslag op onze website over de wedstrijden:
Feb. 3 in Jacksonville, Fla. (North Campus)

FSC opened it’s home season with a doubleheader sweep of Panhandle power Gulf Coast State College (GCSC).
Jessie van Aalst got the start in game one and kept the Commodores off balance as she scattered four hits and gave up one unearned run in the fourth inning as GCSC went ahead 1-0. The Stars answered right back in the bottom half of the fourth as Kirstie Flink and van Aalst had back-to-back singles to lead off the inning. Toni Martinez was hit by a pitch to load the bases, bringing Gabby Andino to the plate. She singled to drive in one run, and jeanna Berman and Brooke Peaver followed with RBI singles. Darcey Cochran’s ground ball scored one more run and the Stars moved ahead 5-1. In the home half of the sixth, Flink’s solo home run made the score 6-1 which was the final score.
Game two was a pitcher’s duel. Rachael Hellyer started for the Stars and tossed three innings, scattering three singles and recording three strikeouts. Marjolein Merkx took over on the mound and retired eight batters in a row until an error at second base put a runner on with two outs but another ground ball to second ended the inning. Merkx retired the first two batters in the seventh before giving up back-to-back singles. Marisa Oldaker moved from shortstop to the mound and got the next batter to ground right back to her to end the threat. The Stars wasted numerous scoring chances throughout the game, stranding 11 runners through the first eight inning and keeping Gulf Coast in the game. Oldaker worked the eighth as well, shutting down GCSC in the tie break but the Stars failed to score in the home half, extending the game. Jessie van Aalst returned to the mound in the ninth inning and allowed a run. Oldaker’s sacrifice fly tied the game in the bottom of the ninth but the Stars could not push across the game winning run. The Commodores again picked up a run the top of the tenth inning. The Stars started their half with van Aalst on second. After a fly out, Gabby Andino was intentionally walked, putting the winning run on first. After the second strikeout out of the inning Brooke Peaver came to the plate and ripped a single up the middle. As van Aalst charged around third, heading for home, the Commodores centerfielder bobbled the ball. In a good piece of aggressive baserunning, Andino never broke stride, heading for third. As Gulf Coast tried to throw her out, the ball got away and and rolled into the dugout allowing the game winning run to score.
The Stars are now 8-1 and play in the Triple Crown Tournament this weekend in St Augustine, Fla..

Zaterdag 4 Februari 2012
Heerlijk, om 6 uur opgestaan, even ontbijten en toen ready to go. Shawnee moest even tanken en toen we in St Augustine aankwamen zagen we dat we 40 minuten te vroeg waren. Dus hebben we daar even rondgehangen, foto’s gemaakt en het haar van de een en ander vlechten. De eerste wedstrijd begon om 10 uur tegen Talahassee. Wat een grote meiden zeg! Mijn god die meiden waren allemaal net zo groot als de grootste uit mijn team. Sjonge en wat RAMMEN die hard zeg. We stonden even voor en toen liepen ze in de 3de inning over ons heen. Pitchen ging eigenlijk niet echt slecht, lastige scheids gehad. Hij callede alleen maar pitches die recht over de plaat kwamen, dus wanneer je een perfecte curve aan de buitenkant gooide gaf hij ze niet. Pitchede ik ze iets mooier, BAM 3 homeruns… Gatsie minder fijn maar gelukkig hebben we nog een heel toernooi voor ons liggen. We hebben helaas niet goed geslagen en zij wel, ja dan win je niet. (10-1……)
Na de wedstrijd hebben we lunch gekregen van George. Firehouse stond vandaag op het menu, het was wel lekker. Ik had een sub met italiaanse dingen erop, een chippie erbij en ook een heerlijk koekje was van de partij. Na deze helemaal op te hebben lekker nog een uurtje gechilled en toen aan de wedstrijdvoorbereiding van game 2 begonnen.
De voorbereiding van mijn pitchen ging echt mega slecht maar heb echt heerlijk gepitched in de wedstrijd. Heb de laatste 2 innings gepitched en heb 3 keer 3 slag gegooid en geen hits tegen gehad. Deze wedstrijd hebben we uiteindelijk met 8-3. Deze tegenstander was volgens coach een goed team, maar wij hebben ze even heel slecht laten lijken om er zo overheen te lopen.
Laatste wedstrijd heb ik niet gespeeld, enkel omhoog gedaan met een ijszak eromheen. Maar ook deze wedstrijd hebben we gewonnen, 8-0. Heerlijk!
Na deze wedstrijd even wat gekletst en toen zijn we naar Coach’ huis gegaan. Ze had lekker spaghetti en cheese-garlic bread gemaakt. Het was echt heel erg lekker en als toetje hadden we een CHOCOLADE taart. Mjamm wat was het lekker. Uiteindelijk zijn we wel optijd naar huis gegaan, morgen moeten we megavroeg op dus waren rond 9 uur thuis denk ik. En na mijn tas uitgepakt te hebben en een douche genomen te hebben lekker mijn bed in gegaan.

Verslag van de wedstrijden van vandaag op de website:
Feb. 4-5 in St. Augustine, Fla.

On the first day of the Triple Crown Tournament in St. Augustine, the Stars had two wins and one loss.

Game one against Tallahassee Community College (TCC) ended in a 1-10 loss in a game that got away late. It was 0-0 through three innings with Rachael Hellyer on the mound. The Stars wasted a few scoring opportunities early but still took a one-run lead in the bottom of the third. Tallahassee struck back immediately with two in the with two singles and an error. TCC then hit a two-run home run to extend the lead and had two more home runs in the game for the final margin of victory. The Stars were not very sharp in the game.

After a one-game break they took on Gordon College out of Georgia. Gabby Andino started on the mound, getting the victory for the Stars. She worked three innings then Meghan Hackley took over, tossing two innings and Marjolein Merkx came on for the save, throwing the last two innings and allowing no hits while striking out three hitters. FSC still was not real sharp and got behind in the game 1-0, but took a 3-1 lead in the third with three straight singles by Alexis Slider, Morgan Osman and Alena Tarpley. Slider was thrown out trying to stretch a single to third for the first out of the inning. After a strikeout stranded the runners, Marisa Oldaker came up with a two-out, two-RBI double. Kirstie Flink doubled behind her for an RBI and a 3-1 lead. Gordon answered in the fourth with a solo run to cut the lead to 3-2, but the Stars came right back with a four-run, two-out rally in the fifth and held on for a 8-3 win.

The final game of the day came against St Petersburg College and was the team’s best effort. Jessie van Aalst got the start and threw a one-hit shutout as the Stars cruised to a 8-0 six inning win. The big inning came in the as the Stars put six runs on the board. One and two hitters, Darcey Cochran and Kayla Tucker, set the inning up with use of the short game and their speed. Gabby Andino, Brooklyn Tindall and Brooke Peaver each had two hits to pace the offense. Toni Martinez hit a game ending double for the Stars who now move to 10-2 on the season and conclude the tournament on Sunday with games against Miami Dade College and Hillsborough Community College.

Zondag 5 Februari 2012
Om 5.45 ging de wekker, we gingen om 6.40 weg, geeft de tomtom aan dat we te laat zouden komen, dus zijn we naar het veld geraced. Uiteindelijk op tijd gekomen en om 7.45 aan de warming up begonnen. Onze eerste wedstrijd was tegen Miami Dade, een tegenstander waar we altijd aan gewaagd zijn. We zaten er goed in, hard geslagen, homerun van Kirstie, super goed gepitched door Rachael en een goede verdediging. Ja dan win je. Uiteindelijk hebben we met 8-1 gewonnen. Toen hadden we alweer pauze en hebben we weer een lekkere lunch van George gekregen. Vandaag kwam het van Crispers, een salad and sandwich bar. Mjam wat was dat lekker. Ik had een sandwich met vanalles en nog wat. Echt hele hele lekkere champignons en avocado.
Na lang gewacht te hebben al 7 keer opgewarmd te hebben omdat de voorgaande wedstrijd een tiebreak was geworden, speelden we tegen HCC….. Daar zullen we maar niet over beginnen: in totaal 3 homeruns tegen, 1 op iedere pitcher waaronder dus ook 1tje tegen mij. Maar het superirritante is dat het gewoon op een mega inside pitch is, stappen ze uit en knallen ze hem het linksveld in….Zijn dus ingemaakt met 8-0….. Heel jammer, we zijn veel beter dan dat. Wel een mooie actie van Brooklynn, die plukte de 4de homerun over het buitenveld hek weg. Waardoor ons dat nog even gespaard werd.
Na de wedstrijd zijn we naar huis gegaan, hier lekker 1.5 uur met papa en mama geskyped en even mijn bruine gezicht laten zien. Aangezien, dat had ik nog niet verteld, het hier het weekend gemiddeld 25 graden was…. (: En bij jullie geloof ik -25 niet? Hihi
Toen heeft Jessie heerlijk pannenkoeken gebakken. Na het eten nog heerlijk wat wiskunde gedaan om helemaal klaar te zijn voor de toets van morgen.

Verslagen van vandaag:
Feb. 5 in St. Augustine, Fla.

The Stars came out swinging hot bats against the Sharks of Miami Dade College, putting up three first-inning runs. Darcey Cochran and Kirstie Flink drew walks, then Jessie van Aalst drilled a double to score Cochran and move runners to second and third. Gabby Andino singled in Flink, then van Aalst scored on Jeanna Berman’s single. Jessie van Aalst started on the mound and gave up one run in the first but Marisa Oldaker reached on a walk and scored on Flink’s home run to make the score 5-1. The Sharks got a walk to lead off the second, followed by double to put runners on second and third. Rachael Hellyer came on to pitch, struck out the first two hitters and got the third out on a fly ball to centerfield to escape the jam and keep the lead intact. The Stars put up three more in the top of the sixth, highlighted by Berman’s triple to right. Hellyer controlled the Sharks the rest of the way, recording ten strikeouts for the 8-1 victory. Andino had three hits in the game while van Aalst and Berman each had two.

In the last game of the weekend, the Stars had their worst outing. In the top of the first the team got a runner on base and had two hard line-outs, but nothing to show on the scoreboard, setting the tone for the game. Hillsborough Community College (HCC) got one in the first off a tiring Jessie van Aalst, but the Stars never got the sticks going and the Hawks had their best offensive outing of the year, pounding 11 hits and three home runs against van Aalst, Marjolein Merkx and Rachael Hellyer. The team did not play poorly on defense but could never get anything going. The team’s highlight was Brooklyn Tindall’s catch in left field. Tindall fell over the left field fence making the catch and robbing HCC of one more home run. Gabby Andino continued to swing a hot bat, getting two of the team's three hits.

The team finished the weekend 3-2, moving their overall recored to 11-3 and is now ranked second in the state, just behind Tallahassee Community College. They will play again next weekend in the Miami Cup.

Dat was me weer een drukke, maar goede week. Mijn enkel gaat een stuk beter, niet meer zo veel last als vorige week en ik voel EINDELIJK echte vooruitgang. Deze week wordt minder druk met wedstrijden maar gaan lekker in het weekend naar Miamiiiiiiiiiiii!!! Ik kan echt niet wachten tot we daar zijn, volgens mij is het heel gaaf daar.

Doe voorzichtig met alle sneeuw en kou. En als de elfstedentoch komt, maak dan alsjeblieft foto’s voor me. Je gaat niet zeggen dat ik dat dan moet missen he....(;

Oh ja het is nu 11-3, 11 wins en 3 losts.

Liefs van genietende Marjolein

  • 07 Februari 2012 - 15:32

    Rein:

    Stel je niet teveel voor van Miami. De boulevard en de kustlijn zijn mooi, maar daar achter is het een zooitje.
    Ik wil je niet teleurstellen. De sporthal; van de Miami Heat is geweldig mooi.

    Kus de Flus.
    Mooie gephotoshopte Amerikaanse foto's van jullie allemaal afzonderlijk

  • 08 Februari 2012 - 19:47

    Hannie:

    Hi tsja als jij een keer tevreden zal zijn dat past niet bij jou! genieten van je verslagen!

  • 10 Februari 2012 - 07:58

    Claus:

    Hey Merkx, Leuk al die berichtjes. Have fun en heel veel succes in Miami. Geniet ervan!!

  • 10 Februari 2012 - 11:13

    Maaike Tuk:

    Hey Marjolein. Gemakkelijk die kant en klare verslagen. Scheelt je een hoop denkwerk. Veel plezier

  • 15 Februari 2012 - 12:54

    Greta En Jaap:

    Heyyy lieve Lein,

    Leuk en lekker lang verslag!! Gaaf hoor dat je zoveel meemaakt en zoveel plezier hebt, geniet er maar volop van!
    Kijk uit naar weer het volgende verslag en om je een beetje in de carnaval sferen mee te nemen zal ik even voor je zingen (in gedachten moet je zingen):
    Brabantse nachten zijn lang, jajaja Brabantse nachten zijn lang.....
    De obers hebben pauze (schuiftrompet), we schuiven alle stoelen aan de kant.....
    Weet je wat ik wel zou willen zijn......een bloemetjes gordijn, een bloemetjes gordijn......

    hahahaha, hel grappig want ik weet zeker dat je het ook zingt.......

    Veel liefs en dikke kus,
    Jaap en Greta

  • 16 Februari 2012 - 14:10

    Maaike:

    Hey Marjolein. Je bent toch niet ziek? Nog steeds geen verslag van Miami??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Softballen in the USA

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Laatste verslagje

22 Mei 2012

Final Exam Week

30 April 2012

State Tournament

24 April 2012

Rustig weekje softbal, even bijkomen

23 April 2012

Conference CHAMPS!!
Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 58797

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: