Miami Cup - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Miami Cup - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Miami Cup

Door: Marjolein Merkx

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

16 Februari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Een beetje verlaat, maar hier is hij dan hoor, het verslag van afgelopen week en weekend. Wat een weekje weer zeg !!(:

Maandag 6 Februari 2012
Vandaag een echt maandag dag. Heerlijk vanochtend in alle vroegte een schrijfles gehad en een college algebra toets gedaan. Het is goed gedaan, was lastig maar heb me goed voorbereid dus heb denk ik wel een A gehaald. Thuis heb ik heerlijk een lunch gemaakt en eigenlijk alles wat ik gedaan heb ik huiswerk maken en skypen met thuis. Ja je moet iets als je net een heel weekend niets aan school gedaan hebt kunnen doen. ’s Avonds hebben we heerlijk pasta gegeten met broccoli, tomaat, zalm en kruiden. Voor de vis haters lekker gemarineerde kip gemaakt. Na het eten nog even een marketingtoets gemaakt met Cindy in mijn kamer aangezien mijn huisgenootje bijbel studie had. Goede timing, want toen wij klaar waren, waren zij ook klaar en zijn we met Alexis en Kelli Jo naar YoBe gegaan. Een heerlijk ijsje gegeten, getrakteerd door de oma van Cindy. HEERLIJK: bedankt!! Oh ja ook nog een verhaald, Jessie die had les bij South, dat is op de weg naar YoBe, dus ik had gezegd dat we haar op zouden komen halen. Maar toen zei Cindy later dat Gabby haar af zou zetten bij YoBe, dus ik ging er vanuit dat het dus duidelijk was dat ze daar als was. Vlak voordat we bij YoBe waren belde Jessie dat ze nog stond te wachten op school. LEKKERRRRRRRRR jongens, gelukkig niet ontvoerd of iets dergelijks en hebben uiteindelijk echt een heerlijk bevroren yoghurtje op. Thuis lekker mijn bed ingegaan aangezien het al half 11 was. Morgen zit ik weer om 7.05 in de auto.
NOU; bijna vergeten. De individuele foto’s staan op de website. WEET JE WAT ZE HEBBEN GEDAAN!? Ze hebben gewoon al mijn MOEDERVLEKKEN van mijn gezicht af gephotoshopt. Nou dat doe je toch niet, helemaal niet meer mij. Najaa natuurlijk wel. Maar vind het niet leuk haha. Hij staat dus online op de site die ik in mijn 2 berichten terug verslag heb staan.

Dinsdag 7 Februari 2012
HAPPY B’DAY TO MY BIG BROTHER COEN!! 21 JAAR OUD ALWEER, MAN WAT SUPER OUD. Gisteren al met broerlief geskyped om 6 uur ’s avonds dus bij hem 12 uur om hem te feliciteren, oh ja ook nog een smsje naar heb gestuurd, vond hij ook gezellig. Hihi.
Vandaag helemaal geen feest hier, gewoon om 6 uur mijn bed uit en heerlijk naar school. ’s Ochtends een verslagje in library van afgelopen week geschreven en geen huiswerk want dat had ik niet meer. Heerlijk een economie les gevolgd en over de wedstrijden gepraat van afgelopen vrijdag. Hij was namelijk komen kijken en vond dat ik het goed gedaan had. Was grappig om erover te praten, helemaal omdat hij zo geïnteresseerd is. Na school naar de fieldhouse gegaan,hier wat huiswerk gemaakt en geskyped. Opa en oma waren bij ons thuis om de verjaardag van Coen te vieren. En later waren ook Chris en Ria & Michel van de partij. Een gezellige skype boel dus. De tijd vloog en het was al weer tijd om te trainen. Hebben conditietraining gedaan en geslagen. Natuurlijk aan het einde nog even gepitched. Screwbal geoefend op iemand die op de plaat staat met slaan zeg maar. Ging best goed, ook vaak de pop op zijn knieën geraakt, gelukkig is het maar een pop. Najaa als het er eentje van Talahassee was geweest had het me ook niet zo veel uitgemaakt hoor. Hihi
Na de training zijn we naar Walmart gegaan om daar even wat boodschapjes te doen. ’s Avonds lekker tortillas op, dus wij helemaal klaar om te gaan eten. WAAR ZIJN DE TORTILLA’s?? Wij serieus overal gezocht, ja echt overal zelfs in de badkamer, slaapkamer en het washok. Ja misschien hebben we ze per ongeluk daarmee naartoe genomen.
Overal overal gezocht, we waren bijna in staat om iemand te bellen om met ons nieuwe te gaan halen. Uiteindelijk Morgan gevraagd en bleek dat ze nog bij haar achter in de auto lagen. Half uur later… hahaha Ondertussen nog placemats en kussens door de kamer gesmeten. We voelden ons top. Na het eten brownies gemaakt: met Peanutbutter. Op coen’s verjaardag natuurlijk!!(: Ook wij een mini feestje gehouden dus. Hihi Verder helemaal niks uitgevoerd vandaag. Krijg morgen mijn wiskunde cijfer terug denk ik, spannennnndd!

Woensdag 8 Februari 2012
HEERLIJK begin, op woensdag worden we altijd opgehaald door Destiney of Alexis. Jessie en ik zaten boven in ons appartement te wachten tot we hun auto zagen en dan lopen we naar beneden omdat het toch best fris was. Dus we zien hun auto en lopen rustig naar beneden. Zien we dat ze voorbij rijden, dus wij naar beneden rennen en KEI hard schreeuwen over de straat: DESTINEEEEEEEEEEEYYY!!! Niet gehoord, en ja hoor, voordat we de gate bereikt hadden…. Is ze al vertrokken. Daar sta je dan. Wij meteen bellen, maar nee hoor omdraaien daar had ze geen zin in. OKE wat moeten we nu doen, iedereen gebeld die maar op een mogelijke manier een oplossing kon zijn. Geen succes, oke: nog oplossing… Jeanna wakker maken. Pfieuw, toen we boven kwamen was ze gelukkig al wakker en vond het geen probleem om mee naar school te gaan, ze was toch al van plan om eerder te gaan: SUPER… Wat een geluk! Iets te laat in onze schrijfklas, maar dat geeft niets hij had toch nog niets nieuws behandeld. Ook nog even een lesje College Algebra en ik was alweer klaar. Tussendoor nog met Jessie in het zonnetje gezeten buiten, wel uit de wind anders was het te koud. Lunchen, richting de training en hier veel gedaan, geslagen en infield outfield gedaan. Ik heb samen met Coach Jay lekker gepitched.
Na de training hebben ik en mijn dutchies lekker pizza gemaakt, homemade gezonde pizza. Inclusief mega veel groenten en lekker wat tonijn.
Verder bestond mijn avondje uit huiswerk en chillen. Morgen laatste training en dan gaan we al naar Miami. YAY.
Weltrusten.

Donderdag 9 Februari 2012
Heerlijk naar school gegaan, huiswerk gemaakt, onder andere een marketingquiz waar in het mega slecht op gedaan heb. Heerlijk begin van de dag. Maar verder een heerlijke dag. Bij economie een 90% terug gekregen, wat een geluk, iedereen krijgt er 10 bij. SUPER 100 procent dus. Na wat huiswerk in de fieldhouse en een skypegezelligheidje met de wilhelminastraat was het EINDELIJK zo ver. EEN MASSAGE. We hebben een massage centrum naast onze fieldhouse zitten en deze studenten moeten oefenen natuurlijk en alle atleten mogen dan gratis langs komen. 45 minuten heerlijk een massage gehad. Godsiemikkie wat was dat lekker zeg. Knopen uit mijn schouders en ook mijn onderrug is weer helemaal los. Mjammie, ik kan het weekend weer in hoor!
Op de training was ik opzich heel erg slap aan het begin maar na een half uurtje ging het gewoon weer goed. Vandaag niet helemaal mijn dag op de training. Wel erg gelachen, maar mijn talent was maar 70 procent aanwezig vandaag, tot grote frustratie van mevrouw merkx haarzelf. Maar dat gaat zaterdag vast beter. No worries be happy. Na de training zijn we naar Walmart gegaan en hebben we eten voor vanavond en het weekend gekocht. HEERLIJK chocolade en fruit. Vanavond ons eerste Amerikaanse avondje eigenlijk: homemade hamburgers en frietjes uit de oven. Godverdorie dat was lekker hihi. Was goed gelukt en hebben natuurlijk wel sla, komkommer en tomaat erbij gegeten. Beetje vitamientjes, het leven is zo slecht nog niet.
Ja we konden allemaal wel een oppeppertje gebruiken, Cindy had daar de ultieme oplossing voor. Zelf gefabriceerde chocoladefondue, inclusief, brownie, banaan, mandarijntjes, appel, druiven en chocochip cookies. GRUWELIJK LEKKER. Helemaal wat ik nodig had(:. Genieten en nog even de haren gedaan van de meiden , gezellig meiden avondje dus.
Heb ook nog even mijn pitchertoe op mijn schoon gezet, zodat deze ook het weekend overleefd. Nog maar een nachtje slapen en we gaan naar Miami!! Nu nog even mijn tas inpakken en dan richting mijn bedje, ik kan niet meer.

Vrijdag 10 Februari 2012
Vandaag heerlijk uitgeslapen tot 9 uur, gedouched en ontbeten. Nog even snel het thuisfront geskyped en om half 11 zou Roo komen om ons mee naar Town Centre te nemen, gelukkig was ze te laat dus kon ik nog even langer skypen. Zijn met zijn drietjes naar het Town Centre gegaan om daar voor Jeanna een cadeautje voor haar verjaardag te kopen. We zijn goed geslaagd, hebben een Vera Bradley (merk hier) sieraden doosje en oorbellen erbij gekocht. Rib uit ons lijf, maar ze verwend ons ook altijd heel erg. De oorbellen krijgt ze van papa en mama. Nog snel even bij Victoria Secret mijn ondergoed geruild en toen snel naar huis gegaan. Spulletjes ondertussen snel in de tassen gedaan en toen zijn we snel richting het veld gegaan. Eaves had onze spullen in haar truck gedaan zodat we niet geplet in de achterbak hoefden te zitten.
Super goed nieuws: WIFI in de bus!!! Voor maar 5 personen, maar ik heb lekker de hele tijd op internet kunnen zitten. Lekker in de bus nog geskyped, gefacebooked en gechat. Wat een leven wat een leven toch eigenlijk. We zijn even gestopt bij een tankstation en heb een heerlijk ijsje en wat chips gekocht. In de bus hebben we daarna nog een film gekeken. Despicable me en crazy stupid love.
De reis is eigenlijk heel snel gegaan en het heeft ongeveer 6 uur geduurd voordat we in het Hotel aangekomen waren. In de bus heb ik nog een uurtje geslapen den kik, en toen waren we er al bijna. HET IS TOCH EIGENLIJK NET EEN DROOM?! Ik ben gewoon in Miami!!
Het was heerlijk weer toen we uit de bus stapten, hebben ingecheckt en het was een mooi hotel. Best Western hotel.
We hebben onze spullen op de kamer gelegd en zijn toen lekker wat gaan eten bij Bahama Breeze met Alexis, KJ, Jeanna, Kimmy Jo en Morgan. Ik heb lekker Curry Shrimp Rice bowl gegeten. Wij liepen in onze bus kloffies dat restaurant binnen en voelden ons echt vet underdressed aangezien iedereen daar mooi aangekleed was. BOEIEN, vandaag maakte het me even niet uit. Ze hadden naast het restaurant een hele grote Old Navy (winkel). We zijn daar even rond gaan lopen. En ben tot de conclusie gekomen dat ik een sexy Miami-man ga trouwen.
Vanavond zijn we lekker optijd gaan slapen want morgen moeten we om 8.15 richting het veld vertrekken. Oh ja ook nog een weetje, zitten in hetzelfde hotel als HCC, onze tegenstander van morgenvroeg.

Zaterdag 11 Februari 2012
Goedemorgen, lekker optijd opgestaan vandaag. Lekker gedouched en naar beneden gegaan. Ik dacht op zijn minst zit Jessie al beneden dus ik ga gewoon alvast. OKEEEE Daar zit je dan helemaal alleen met allemaal meiden van HCC, akward, dus weer naar boven vertrokken, 5 minuten later weer naar beneden gegaan. Daar heb ik dan 20 minuten, ja letterlijk 20 minuten gezeten… hahaha Geeft niks, uiteindelijk lekker ontbeten. Waar we te horen kregen dat we een raindelay hadden van 2 uur. Het is niet anders we zullen uiteindelijk om 10.15 richting het veld vertrekken. In die twee uur zijn we even naar Michael’s geweest, een knutselzaak eigenlijk. We wilden even strikjes kopen maar er was in de winkel brand geweest dus was precies het gedeelte waar ze strikjes hadden gesloten haha. Daarna nog eventjes Cindy’s en Jessie’s haren gevlochten in onze kamer en toen waren we nog maar NET op tijd in de bus.
Het veld zag er echt verschrikkelijk uit, maar uiteindelijk na veel proberen hebben ze het schoon gekregen, in ieder geval plas-vrij. Nat was het zeker nog maar we konden spelen. De eerste wedstrijd was tegen HCC, die hadden ons vorige week ingemaakt, maar dat was de laatste keer hoor. En inderdaad we hebben ze ingemaakt. Een aantal dingen, HCC begon met een homerun en verder niks meer spannends gedaan en hadden een pitichers met piercings overal en echt heel RAAR HAAR, ze had een hanenkam ofzo maar het toch in een staart proberen te doen, en dan was het ook nog eens zwart en blond door elkaar…. Haha Was blij dat we ze ingemaakt hadden!!
De 2de wedstrijd was tegen Broward. Hebben gewonnen ook. Hebben heel hard geslagen en heb prima gepitched. Kreeg alleen maar van die klote hitjes tegen, maarja dat waren dus wel hitjes. Wij hebben goed geslagen (3homeruns geslagen!!! Jessie, Gabby en Kirstie)
De 3de wedstrijd was tegen Miami. Veel defensive fouten gemaakt. En dat heeft ons ze das om gedaan. Volgende keer gaan we ze weer inmaken!

Toen we thuis kwamen hebben we over de straat, SUPER DRUKKE straat, aangezien ze geen stoep hadden of iets dergelijks. Allemaal overleefd en hebben heel erg lekker gegeten bij Romano’s Macaroni Grill, heerlijk en gezond. En thuis lekker naar mijn bedje gegaan.

Zondag 12 Februari 2012
Jeanna’s verjaardag vandaag. Om 7.50 stonden we kei hard op haar deur te kloppen, schrok zich helemaal kapot en was erg verrast dat we er waren. Hebben Happy B’day gezongen en het cadeautje gegeven. Ze vond het heel erg leuk en heeft de oorbellen ook meteen ingedaan. Hierna zijn we naar beneden gegaan om te ontbijten. Lekker gegeten en ook lekkere honkballers langs zien komen, blijken ze achteraf jonger te zijn dan ze lijken, ach wat maakt het uit. Leuk om naast te lopen toch….(;
Hierna onze spulletjes gepakt en richting het veld gegaan, we speelden vandaag op een ander veld dat gisteren. Vandaag spelen we op het thuis-veld van Miami Dade. De eerste wedstrijd was tegen St. John. Deze hebben we ingemaakt en Jessie had een no-hitter gegooid. Jammer dat ze 2 keer 4 wijd had en nog iemand raak had gegooid. Maar heel goed gegooid! Wij hebben weer erg goed geslagen, Kirstie had 2 homeruns (back to back)en ook de rest had het goed gedaan. Uiteindelijk is het 10-0 geworden. We hadden veel energie deze wedstrijd.
De tweede hebben we ook gewonnen. Het was wel een team dat meer tegenstand gaf. We hebben met 2-0 gewonnen . Onze pitcher (Rachael) heeft het goed gedaan, een no hitter, een perfect game tot de laatste inning, totdat ze iemand walkte. Helaas, gewoon super gedaan. Jessie heeft nog even KEI hard iemand raak geslagen. Maar dan ook echt kei hard op de pitcher geramd. Ze is geblesseerd van het veld afgevoerd en er kwam een nieuwe pitcher op. Het was super grappig, iedereen WOOOOOOOO het is gebroken, omdat dat meisje haar had zeg maar liet hangen dus zeg maar je arm recht houden en je hand laten hangen zodat je pols knikt. HELEMAAL gebroken… hahaha niet dus, dat heet een ontspannen arm jongens haha.
Om 1 uur waren we al klaar, even nog snel naar het toilet, ijs halen en een water gekocht en toen richting Shawnee’s huis vertrokken. In de bus heb ik nog met het thuisfront geskyped die de verjaardag van broerlief aan het vieren waren, fijn om er op deze manier toch bij te zijn! Ondertussen had cin nog een lekker ijsje voor me gekocht bij het tankstation en toen waren we eigenlijk zo. In St. Port Lucie aangekomen had haar moeder heerlijke pasta (tomaar en alfredo), sla en cake had verzorgd. Het was echt heel erg lekker. Coach zei: als ze cake lekker is dan krijgen jullie 2 dagen vrij, en er waren twee cakes dus vond ze dat een goede reden om ons ook dinsdag vrij te geven. HEERLIJK! Het was 1 FSCJ cake en 1 Happy early birthday cake voor Shawnee en haar zus.
Hebben nog even gezongen voor Jeanna’s verjaardag en toen lekker cake gegeten en zijn toen snel richting Jacksonville gegaan, we moeten nog 4 uur!
De busreis bestond verder uit, haren doen, muziek luisteren en aan het einde ben ik echt als een blok in slaap gevallen en heb ik toch stiekem 1.5 uur geslapen. HEERLIJK!
Thuis aangekomen alles opgeruimd, een douche genomen en lekker ons bed in gegaan. Helemaal stuk, morgen weer vroeg op om naar school te gaan.

Wat een drukke, leuke, mooie en bijna een droom weekend. Soms vergeet ik gewoon dat ik in AMERIKA zit, en gewoon eventjes naar MIAMI rijd. En daar eigenlijk heel gewoontjes over doe. Wat heb ik het toch getroffen met een leven zoals dit en wat ben ik daar eigenlijk dankbaar voor!

Aankomend weekend spelen we geen toernooi maar wel 4 wedstrijden en gaan ook in een hotel slapen. Ik heb er weer zin in.

De berichtjes zullen nu weer steeds laat worden aangezien ik het zo druk krijg, maar niet getreurd. OOIT zul je ze zien haha.

Ik geniet nog even verder hier, jullie allemaal veel plezier met Carnaval en niet te gek he!?(;

Liefs Marjolein

Verslagje op de site van dit weekend:
Feb. 11 in Miami, Fla.

Softball won two out of three games in the first day of the Miami Cup. They defeated Hillsborough Community College 12-3 in the first game with the win going to sophomore Rachael Hellyer. In the second game they defeated Broward College 8-3 with the win going to freshman Meghan Hackley; Gabby Andino, Kristie Flink and Jessie van Aalst each contributed a home run. The team was defeated by Miami Dade College 4-10 in the final game of the day.

Feb. 12 in Miami, Fla.

The pitching staff, assisted by some outstanding defense, stepped up on the second day to throw back-to-back no hitters

Game one was against Saint Thomas University, a member of the National Association of Intercollegiate Athletics, and sophomore Jessie van Aalst threw the no-hitter, striking out six, and was backed by Kirstie Flink who was 2-2 with two home runs.

In game two sophomore Rachael Hellyer dominated the State College of Florida Manatees, allowing only two runners while striking out eight in her no-hitter. The Manatees came in ranked number six in the state and had gone 4-0 in the tournament. Games two’s offense was sparked by Kayla Tucker who was 3-3, Flink who was 1-1 with a walk, and Gabby Andino who was 2-4.

The Stars went 4-1 on the weekend and avenged last week’s loss to Hillsborough with a 12-3 victory. On the weekend, freshmen Kayla Tucker and Shawnee Marchu each hit .667, and sophomore Kirstie Flink hit .571 with two doubles, two home runs, eight runs scored and 11 RBIs. Gabby Andino continued her hot hitting, recording a .368 average while scoring seven runs and knocking in four RBIs. Rachael Hellyer was 2-0, while Meghan Hackley and Jessie van Alst picked up the other two wins. The team is off for the week then play Brevard and Polk on the road next weekend.

  • 17 Februari 2012 - 05:56

    Ria:

    Gezellig weer...een verhaal van jou. Als ik dit lees,eet ik over 4 weken elke dag ijs? MMmmmmm

  • 17 Februari 2012 - 08:02

    Sophie:

    Ja Ria We gaan sowieso lekker naar Yobe! yummmmie

  • 17 Februari 2012 - 14:02

    Rein:

    Yeah, Paspoort weer gevonden scheelt weer 70 euro omgerekend zijn dat weer een aantal ijsjes o.i.d. Maandag de stoelen reserveren en dan gaan we echt af tellen.Ook auto staat weer klaar op Santford Airport. Wat een slecht leven hebben wij toch. En wederom 2 verjaardagen die in the states worden gevierd. Ben benieuwd of er nu meer mensen komen als op mijn verjaardag! Kus de Flus

  • 18 Februari 2012 - 08:03

    Maaike:

    Gelukkig, daar was je weer. Jammer dat je zo weinig tijd hebt om je sexy-Miami-man te vinden. Moet je toch nog een keer terug ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Softballen in the USA

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Laatste verslagje

22 Mei 2012

Final Exam Week

30 April 2012

State Tournament

24 April 2012

Rustig weekje softbal, even bijkomen

23 April 2012

Conference CHAMPS!!
Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 58792

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: