Clearwater Tournament - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Clearwater Tournament - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Clearwater Tournament

Door: Marjolein Merkx

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

29 Januari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Deze week in teken van het eerste toernooi van het jaar, wat een top-week was het.

Maandag 23 Januari 2012
Vandaag was toch lastige opstaand dan verwacht, maar om half 8 helemaal ready om naar school te gaan. In de eerste les van de week, heerlijk 1.5 uur weinig uitgevoerd. Lekker wakker worden en een beetje economie huiswerk zitten maken. Na de les zijn we naar de bookstore gegaan en daar een leuk tasje en portemonneetje gekocht. Hierna, samen met Jessie dus allemaal, bij de cafetaria voor Jes een koffie gehaald en ik heb lekker mijn appeltje opgegeten en hebben heerlijk van het zonnetje genoten. Het was slechts 20 graden en zon geloof ik, oh ja het was dan ook pas 10 uur ’s ochtends hihi. Hierna een lesje college algebra gevolgd en lekker naar huis gegaan, nog eventjes in 25 graden buiten gewacht op mijn ride naar huis. Even wat gelunched en toen richting North Campus gegaan, hebben even geld gehaald om onze huur te betalen. En natuurlijk zijn we ook hier even langs de bookstore gegaan en hier een mooie broek gekocht!! Yay ben er zo blij mee, hij is te lang maar ik laat hem thuis gewoon door oma in nemen zodra ik thuis ben(:. Tijdens de training: Eerst hebben we een talk gehad van ongeveer 1.5 uur om even duidelijk te krijgen wat nou eigenlijk ons doel is in het seizoen. Het was een heel erg goed gesprek en het was echt heel erg motiverend en heb nu echt het gevoel dat iedereen met de neus dezelfde kant op staat.
Hierna hebben we wat geslagen, een aantal pitchers hebben life pitching gedaan en hier hebben we dan ook op geslagen. Het ging wel prima, ik ben niet zo’n life-pitch talent, maar dan heb ik weer iets om aan te werken, haha.
Het was een fijne training, we hebben hard gewerkt en we waren ook snel klaar met de training. Uiteindelijk wel later thuis aangezien dat gesprek wat langer duurde. Thuis heb ik de afwas van gisteren, vanochtend en vanmiddag gedaan en is Cindy aan het eten begonnen. Hebben lekker pasta gegeten, met kip, lekkere kruiden en boontjes. Het was echt heel erg lekker! Hierna wat huiswerk gedaan en rond 8 uur richting KJ gegaan omdat ze jarig was. We hebben echt SUPER LEKKERE taart op, die Alexis zelf gemaakt had, roze met blauw was hij en met een groene icing. Klinkt echt heel ranzig maar was super lekker.
Morgen worden de teamfoto’s gemaakt, stijltang zit in mijn tas hoor!!(:

Dinsdag 24 Januari 2012
Vandaag heeft mijn economie les mijn dag gemaakt!! Het volgende werd er gezegd:
Mijn leraar had het erover dat hij zo veel zin had in het honkbalseizoen dat hij wel over dat football was en dat hij ook altijd ging kijken bij de ball players op onze school en hij zegt ik ga dit jaar zeker vaak kijken bij de dames die blijken heel erg, heel erg goed te zijn dit jaar en toen kreeg hij allemaal reacties uit de klas van: ja, dat klopt heb ik ook gehoord e.d. Hij zei: ja en ze hebben ook 3 internationale uit Tjechie ofzo. Ik had de heletijd mijn mond gehouden om te kijken wat ze gingen zeggen. Dus ik zei op dat moment, nee hoor die komen uit Nederland en ik ben er eentje van. En hij werd toen helemaal enthousiast en het was echt zo leuk. Zoveel mensen hebben ook dat vertrouwen in ons dat de coaches in ons hebben en dat was echt heel gaaf om te horen. En nee ze zeiden het niet omdat ik in die les zat, aangezien ze niet eens wisten dat ik in het team zat, omdat we pas 2 weken bezig zijn. Super leuk dus is mijn dag begonnen:)
Na wat huiswerk gemaakt te hebben , heb ik Cindy’s haren gestyled en ook die van Morgan even gedaan, om vervolgens mijn eigen make-up en haar te doen. Helemaal klaar voor de foto. Er was een kleine fotostudio gemaakt, met lampen enzo. Hihi niet helemaal maar wel heel erg professioneel allemaal. Het zijn echt hele mooie foto’s geworden. Het fijne was, je moest 3 foto’s nemen, 1 van links, 1 van rechts en 1tje van voren. En dan mocht je zelf kiezen welke je het leukste vond, vond je het niet leuk dan mocht je hem overnieuw laten nemen. Na alle individuele foto’s hebben we een teamfoto genomen en ook een gekke foto, niet allemaal zo serieus dus ik ben benieuwd. Iedereen heeft een mooie foto uitgekozen dus we komen allemaal mooi op de website te staan.(: Serieus 1.5 uur later ofzo waren we klaar en zijn we naar de classroom gegaan om onze eligibility (dus dat je legaal mag spelen in de Spring) Dus dat ook weer gedaan en toen eindelijk richting het veld. WAT EEN HEERLIJKE training! Allerlei situaties, 1-3, cut-offs etc besproken en daarna gewoon met runners allerlei situaties gedaan. Het ging al een stuk beter dan vorige week. Misschien omdat het gewoon letterlijk wel 15 graden warmer was dat vorige week, zo’n 27 graden vandaag…. Heb aan de coach gevraagd of ik vandaag buiten mocht pitchen ipv binnen, hij zegt: je hebt gelijk we trainen buiten vandaag, zijn we dit weekend helemaal klaar voor het veld. Hihi, wat een slimheid… Pitchen ging ok, komt goed voor het einde van de week(:
Thuis heerlijk gekookt, pasta, pesto, kip en brocolli. Het was erg lekker, ook Morgan was onze kant op gekomen en heeft haar eigen gerecht gemaakt en hebben alles een beetje rondgedeeld. Het was al met al een heerlijk gezond maaltje. Na het eten nog even langs KJ geweest, die moest ook van haar taart af, laten we haar dan maar helpen. Hihi. Oh ja ik heb nog een shirt en een hempje van school gekocht, yay helemaal blij! Tijd om te slapen, morgen weer een lange dag!
Op: http://www.fscj.edu/mydegree/athletics/womens-softball/index.php# Zijn de foto’s te vinden als ze erop gezet zijn. Kan dus heel lang duren, maar dan hebben jullie in ieder geval de link.

Woensdag 25 Januari 2012
Natuurlijk weer school gehad vandaag. Niet veel boeiends gebeurd, mijn hoofd is volgestauwd met college algebra. En heerlijk in de zon gezeten met Jessie en Erycka onder het genot van een koffie, die niet naar koffie smaakt, maar naar uhm ja Creme brulee stond erop. Heerlijk! Thuis geluched en richting het veld gegaan. Hebben Schrimmage gespeeld, en mijn god wat heb ik zin in het seizoen!!!! HET GING ZO GOED en iedereen was ZO enthousiast. Ik kan niet wachten tot aanstaande weekend, yayayayaaay!! Hihi sorry dat ik zo enthousiast ben maar ben heel blij hihi.
Thuis gingen we even besluiten wat we gingen eten en moesten naar Walmart om wat te kopen, Jeanna at niet mee dus hebben we wat nieuwe boodschappen gedaan, moesten we toch doen voor aankomend weekend. Toen we er uiteindelijk uit waren wat we allemaal gingen kopen hadden we om 7.30 een ride richting de winkel gevonden en om 9 uur zaten we uiteindelijk aan ons diner. Het was wel zo lekker! Let op wat het allemaal was: Pastasalade met daarin: doperwten, cherry tomaatjes, pesto, mozarella, olijven en kipstukjes. Daarbij geserveerd een 2tal breadsticks met een garlic-cheese smaak. Als nagerecht een bolletje of twee chocolade,browniecaramel frozen yoghurt. JA ik weet het, om jaloers op te worden! Hihi
Uiteindelijk vanavond nog op het beste idee ooit gekomen, we krijgen geld om of in een Sub-zaak eten te halen of om op Northcampus eten te halen, iedere dag van de week, 1 keer per dag. En daar krijgen we geld voor dus maar dat moeten we aan coach geven, maar we krijgen meer dan dat we nodig hebben en we wilden heel graag nieuwe rugzakken met het team, omdat dat er gewoon super gaaf uit ziet. En van dat geld dat we over hebben kunnen we makkelijk een megastoere rugzak kopen. Ik weet zeker dat het team daar mee in stemt, een rode underarmour tas met daarop je nummer en het starslogo… Ik zie het al voor me!! (:
Nog even een moneyorder uitgeschreven voor de huur die we morgen gaan betalen en nu is het tijd om mijn bed in te gaan..

Donderdag 26 Januari
Daar sta je dan om half 8 buiten op de stoep te wachten en krijg je een smsje dat Morgan’s les niet doorgaat dus dat we pas om half 9 weghoeven, ACH ik heb al 7 uur geslapen vannacht, nergens voor nodig dat extra uurtje. Thuis even wat huiswerk gemaakt, met pap gefacebooked en richting school gegaan. Samen met Morgan even in het zonnetje wat Statistiek uitgeld en toen mijn Economie leraar gebombardeerd met mijn vragen die ik had. Hij is echt super into mij, najaa het softbalteam en daardoor mij. Let op: hij had mijn naam opgezocht en zelfs hoe hij deze moest uitspreken. Welke positie ik speelde en hij kon niet wachten om me te zien pitchen. Najaa hebben we in ieder geval één fan van onze school. Na een informatief lesje economie ben ik naar de Library gegaan om mijn Paragraph(soort opstel) te laten controleren door een tutor en het was er nog niet eens zo slecht aan toe als ik dacht. Een aantal kleine dingetjes hebben we gefixed en nu is het helemaal goed. Hoop ik dan maar. Oké ik stierf echt van de honger en ik wilde graag eten, maar Cindy liep nog ergens in school rond met al het eten in haar tas maar gelukkig na een 40 minuutjes kon ik wat eten, mijn maag deed er gewoon zeer van haha. Ondertussen met Morgan in de classroom onze “kerst” cadeautjes uitgepakt en heb een mooie fotolijst gekregen met daarop geschreven: Friends.. around us, beside us, to love and guide us. Het is een hele grote dus die moet ook al mee terug in Maart, ik denk dat papa en mama wel 25 koffers nodig hebben om alles mee terug te nemen. Ze vond mijn cadeutjes die ik had gekocht (oorbellen van het gasseltje en make-up potloden) ook heel erg leuk. Nou toch nog een leuke verlate kerst. Huiswerk huiswerk huiswerk uren. Morgen vertrekken we, en ik heb geen zin om daar nog huiswerk te gaan maken. Trainen, allerlei dingen gedaan, alles in korte rondes zodat er niet te veel gegooid werd om helemaal klaar te zijn voor het weekend. Slaan ging echt heel erg lekker en ook pitchen ging wel prima. IK KAN NIET WACHTEN TOT MORGEN! Op het laatste moment kwamen onze nieuwe helmen en spikes van de laatste 2 meiden nog binnen dus zijn we helemaal klaar voor het weekend. Thuis lekker gegeten, tas ingepakt, waar ik een kei in ben dus dat heeft wel een uur geduurd maargoed. Natuurlijk nog wat laatste loodjes huiswerk en ik ben klaar voor morgen. We vertrekken om 9.30 richting Clearwater, dus om 7.30 de wekker, laatste dingetjes doen en op naar de overwinning!

Vrijdag 27 januari
Vanochtend ging om 7.15 de wekker, eten gemaakt, laatste spulletjes gepakt, nog even met thuis geskyped voor vertrek en zijn om 8.30 in de auto richting het veld gegaan. Zaten helemaal gepropt in de auto, Jes en ik achterin en Cindy en Jeanna alle tassen op ons gepropt. Gelukkig helemaal veilig naar het veld gemaakt. Daar hebben we onze spulletjes gepakt uit het fieldhouse en toen richting Clearwater gegaan. Gabby had echt hele lekkere cupcakes gemaakt die er ook nog super mooi uit zagen. 4 kleuren, ook een foto van gemaakt dus kunnen jullie mooi even kijken, roze, groen en volgens mij ook nog paars ofzo. Echt heel erg cool. De tijd was snel voorbij gegaan, en ze hadden even bedacht om alvast te gaan lunchen, het was nog best vroeg maar we gingen lekker bij Chick Fil’A iets halen, de helft van het team pattat met een burger. Nou nee dat ging er bij mij nog niet in, heb sandwich op met kipsalade, was erg lekker en ook gezond dus daar was ik wel blij mee. Had de helft opgegeten en de rest mee de bus ingenomen. We zijn vertrokken, najaa eerst moesten wenog de parkeerplaats af met die bus, wat een pannekoek was onze chauffeur zeg… knalt eerst kei hard over de stoep tegen een boom alle takken tegen de ramen, we zaten allemaal met onze adem in te wachten tot we eruit waren. Eindelijk vertrokken en toen waren we echt heel snel in Clearwater. Ondertussen nog iedereens haar gevlochten en omgekleed en iedereen zag en tip top uit. Zijn met de warming-up begonnen, even nadat we aangekomen waren. Er zat heel veel energie in het team en we zijn helemaal klaar om Indian River (Nummer 1 gerankt in de Staat, wij zijn 3de gerankt) in te maken. We moesten nog even wachten voordat we het veld op konden aangezien ze op dit toernooi niet op tijd spelen maar 7 volle innings en zelfs tiebreaks. Hebben lekker uit onze tas (grote tas vol met eten die Cin, ik en Jessie hadden samengesteld) lekkere druiven, worteltjes enzo gegeten. Uiteindelijk zijn we later aan de wedstrijd begonnen dan gepland, niet minder klaar waren we ervoor hoor. Het was een super spannende wedstrijd, we stonden t/m de 7de inning met 1-0, wanneer onze rechtsvelder een vangbal laat vallen en er dus een punt gescoord wordt. We hebben 3 tiebreaks gespeeld. Er werden aan hun kant een aantal cruciale fouten gemaakt waardoor we uiteindelijk in de 10e inning gewonnen hadden met 3-4. We hebben de bal echt hard geslagen en verder volgens mij foutloos gespeeld. Jes had goed gepitched en voor het winnende punt gezorgd doordat de pitcher de bal verkeerd op het eerste honk aangooide.We waren echt een team. Oh ja, Indian River had een 3de honkvrouw/man waarvan je als je het zo zou zien lopen je zou zeggen dat het een vent was, en WAT EEN ARM ZEG, godskanonnen….
Doordat het zo lang duurde werd het maar later en later en is de wedstrijd die we er na moesten spelen dus ook flink uitgesteld, we begonnen geloof ik een uur later dan gepland. Deze tegenstander hebben we ingepakt, ik mocht pitchen. DUIMEN dat het goed gaat met mijn enkel. Heb het 5 innings volgehouden en toen kon ik mijn enkel wel eraf schroeven maar gelukkig hoefden we er maar 5 aangezien we met 16-2 hadden gewonnen ofzo. Weer heel erg HARD geslagen door mijn team, wat een power zit er in zeg… Screw en curve gingen lekker vandaag.
We gingen pas heel laat terug naar het hotel omdat het allemaal zo uitgesteld was en hebben bij de mac gegeten. Echt een sportersmaal…. Ach mag wel een keertje. Om 1 uur legde ik uiteindelijk mijn ipod weg na het thuisfront upgedate te hebben. Gelukkig gaat de wekker pas om 6.15 morgen vroeg…… Het is een mooi hotel, heerlijk bed en gewoon schoon en verzorgd, Hammington in heet het geloof ik.

28 Januari 2011
ALLE VROEGTE, wat ligt dat bed lekker en wat wil ik er helemaal nog niet uit komen. 6.15 dat is echt te vroeg als je zo laat in je bed ligt. Voelde mijzelf topfit, not… Maar heb wel gewoon goed ontbeten, een klein bakje cornflakes en een wafel. Ook een bagel voor de lunch in mijn trommeltje gedaan en helemaal ready om te gaan. Boven nog even tanden gepoetst, drinken gepakt en toen de bus in gegaan.(7.30) Iedereen had heel erg veel last van de vermoeidheid maar hebben het uiteindelijk nog goed gedaan en hebben gewonnen de eerste wedstrijd. South Georgia was de eerste tegenstander -en ik dacht dat het ongeveer 7-1 is geworden ofzo, ik weet het niet meer.
Vandaag erg veel last van mijn enkel, heb het ook aangegeven en ze bouwen een rustdag voor me in.
Geen pauze en om 11 uur speelden we de tweede wedstrijd alweer. ABAC was de tegenstander, hebben het weer goed gedaan, iedereen een beetje wakker geworden. Jes heeft erg goed gegooid en Coach vertelde dat ze zelfs twee keer 66 mph had gegooid. YAY!! Trots. En ze is zelfs gezien door Universities. Hierna hadden we pauze tot 4 uur, aangezien we om 5 uur pas speelden, we zijn richting de Mall gereden en hebben heerlijk bij Panera Bread lunch gehaald. Ik had een broodje met mozarella, tomaat en tampenade YUM! YEAH ze hadden hier internet dus heb even snel met het thuisfront geskyped, was fijn ze even te spreken en te vertellen hoe het ging en wat ik aan het doen was. We hebben heerlijk gegeten en toen we terug op het veld waren hebben we daar heerlijk nog wedstrijden gekeke, koekjes gegeten van Shawnee’s moeder en ook nu moesten we langer wachten aangezien de wedstrijden uitgelopen waren. Uiteindelijk zijn we toch maar met de warming up begonnen toen de wedstrijd voor ons in de 2e inning was ofzo . Eerst hebben we opgewarmd en toen zijn we allerlei teambanding dingetjes gaan toen. Heel erg gelachen en het voelde super dat iedereen ook zo goed mee deed. WAT een team ((:. Eerst deden we een spelletje, Little Sally Walker, waarbij je moest nadoen wat iemand anders deed, en hebben erg gelachen daarmee. Daarna hebben we Dip-dip-dip diperdie-dipperdie-dip gespeeld. Dat was ook echt heel erg leuk, ga het niet proberen uit te leggen want dat lukt toch niet haha. Nog even wat gevlochten hier en daar en toen gametime. SCC, niet heel goed team, hebben het minder gedaan dan we waard zijn maar hebben wel gewonnen gelukkig. 7-1 was het dacht ik. Cindy goed geslagen. Hierna lekker optijd naar huis, Taca Bell gegeten. In het hotel gedouched, gechilled, spullen ingepakt en lekker mijn bed in gegaan. Morgen weer om 9 uur een wedstrijd dus mijn wekkertje gaat alweer vroeg.

29 Januari 2012
Vandaag was het uit bed komen lastiger dan gisteren maar ik voelde me minder moe en een stuk lekkerder dan gisteren. Zin in vandaag, hopelijk wil mijn enkel een beetje meewerken. We speelden onze eerste wedstrijd tegen North-Western Florida een goede tegenstander, MET BEESTEN in het team. Echt niet normaal wat een spieren en wat een kracht! Deze wedstrijd hebben we verloren, hebben niet op ons sterkst gespeeld. Sommige dingen waren wel goed, maar we hebben bijvoorbeeld al 1 Grandslam Homerun en een single homerun tegen gehad en zelf niet echt denderend geslagen, dus hebben we verloren met 8-2. Helaas, maar de volgende tegenstander maken we af.
Polk, ik mocht beginnen met pitchen, mijn enkel heeft het 5 innings volgehouden en toen kon ik niet meer. Had 2 punten tegen gehad, ging niet super goed maar het resultaat was uiteindelijk goed. We kwamen niet in de wedstrijd en volgens mij heeft het tot de 6de inning 2-0 gestaan. Jessie heeft het pitchen van mij overgenomen en het dicht gehouden. Toen inneens kregen we de feeling en gingen we scoren. Kimmie Jo, heel het toernooi nog niet gespeeld, wordt ingezet als hitter en knalt hem gewoon tegen het hek aan. We bleven maar scoren en we gingen echt heel lekker. Ook de laatste inning hebben we het nog dicht gehouden en hebben uiteindelijk gewonnen met volgens mij 6-2. YAY STARS! We waren echt een team en hebben het samen gedaan, we moesten even wakker worden ofzo maar hebben het precies optijd opgepikt. Ik begon met en beat in de dug-out en iedereen deed mee en het werd één groot feest haha. Voelde heel fijn. Met een positief gevoel in de bus naar huis gegaan, nog gelunched bij panera bread. Nog een Starbucks gehaald en richting huis gegaan. Er was nog een leuk verhaal, er stond een winkelwagentje op het parkeerterrein en er stond een bordje: beste winkelaars, je kan het karretje niet over de streep rijden (dus niet meer naar huis nemen) deze zal automatisch blokkeren. Dus coach wilde graag dat iemand dat even ging proberen, nou ik ben de moeilijkste niet dus heb het even geprobeerd, en eerst deed ie het gewoon nog en inneens stopte hij met rijden, ik was helemaal verrast en snap nog steeds niet hoe dat nou kon. Maargoed, op de weg naar huis heerlijk een uur of 1.5 geslapen, muziek geluisterd, gezellig gekletst en uiteindelijk om 8 uur thuis ofzo. Alle spullen weggezet en voor jullie een verhaaltje erop gezet ondanks je me wel op kan vegen nu maar ik heb alles voor jullie over hoor…

Nu ga ik naar mijn bed, het is genoeg geweest voor vandaag. 10 uur, mooie tijd, mijn wekker gaat weer vroeg!

Hebben volgende week een toernooi in Sint Augustine en daar heb ik ook weer heel veel zin in!

Liefs vanuit Jacksonville <3

  • 30 Januari 2012 - 08:03

    Monique:

    Blijven schrijven hoor Lein!!! zijn te leuk om te lezen xx

  • 30 Januari 2012 - 09:18

    Rein:

    zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, moe van het schrijven en moe van het sporten. Vandaag lekker vrij dus lekker tot rust komen.

    Kus de flus


  • 04 Februari 2012 - 21:15

    Lia:

    op naar je volgende verslag en .. ne als economie niets wordt of je softbal dan kan je volgens mij altijd nog kapster worden hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Softballen in the USA

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Laatste verslagje

22 Mei 2012

Final Exam Week

30 April 2012

State Tournament

24 April 2012

Rustig weekje softbal, even bijkomen

23 April 2012

Conference CHAMPS!!
Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 58797

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: