Succelvolle Enkel-week - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Succelvolle Enkel-week - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Succelvolle Enkel-week

Door: Marjolein Merkx

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

22 Januari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Hierbij weer een weekje uit het geweldige leven van Marjolein Merkx:

Maandag 16 Januari 2012
Martin Luther King Jr. Day. Zijn verjaardag dus, oh weet je hoe super gaaf dat is om mee te maken. Net zo leuk als Labor day. Haha Geen reet aan dus. Hebben vandaag wel getraind, de helft van het team dan, alleen maar 4 pitchers en 4 catchers. We hebben wat gepitched en geslagen, ging prima. Mijn enkel werd wel snel moe, maar heb ook veel van hem gevraagd vandaag.Toen we thuis kwamen had Jeanna de wafel ijzer al aangezet en hebben we heerlijke warme chocochip wafels gemaakt. Ja ik weet het het is weer iets lekkers om jaloers op te worden, één voordeel, recept zit in mijn hoofd dus ik neem ze mee naar huis. Ook zelf nog wafels gebakken, en eten in Amerika is niks zonder Peanutbutter he, dus ook een beetje pindakaas erbij en het was echt goddelijk lekker.
Hierna begonnen met huiswerk en toetsen gemaakt samen met Jessie, ging best prima.
Ons diner was echt van hoge kwaliteit, hebben leftovers gegeten. Let op: we hadden nog 2 stukjes lasagna over, dus niet genoeg voor ons allemaal. Die hadden we dus gedeeld met zijn 3en aangezien Jeanna al gegeten had en ik heb nog een gebakken eitje op en Cindy en Jessie hebben nog wat boterhammen gegeten en toen zaten we eindelijk vol.
’s Avonds even naar victoria secret gegaan, omdat we hoorden dat ze sale hadden. Heb een aantal leuke dingen gekocht en mega spijt dat ik die ene leuke broek die ik nog niet heb niet heb gekocht…. Maar ach wat ben ik ook weer trots op mijzelf dat ik geld bespaard heb.Vervolgens naar YoBe gegaan, natuurlijk half price Monday, die kunnen we niet over slaan hoor! Cindy’s eerste keer hier een goddelijk frozen yoghurt proberen en ze vond het ook erg lekker. Echt voor het eerst ben ik op de gezonde toer gegaan bij YoBe; zonder ongezonde toppings, dus heel gezond(:. Ja en dan is het inderdaad niet ongezond, het is namelijk vet vrij haha. Thuis aangekomen nog even gekletst, gezeten en niks gedaan en heerlijk naar ons bed gegaan, morgen gaat de wekker weer om 6.45!

Dinsdag 17 Januari 2012
Optijd opgestaan om naar school te gaan, hier huiswerk gedaan en vervolgens naar de les gegaan. Is goed gegaan, interessant Economie. Hierna samen met cindy naar fieldhouse gelopen en daar wilden we huiswerk gaan maken, deed het internet het niet en aangezien mijn huiswerk online is, weer terug naar school gelopen om daar op het internet te kunnen. Hier dus huiswerk gemaakt, cindy nog even naar een advisor gegaan om alles af te ronden. Helaas, net als bij mij in het begin geen geluk. Dat heb je hier niet zo snel hoor. Ook naar de dean geweest van te voren al. Toen trainingstijd was naar de training gegaan en hier eerst conditieonderdeel gedaan, waarbij ik gewoon rondjes rond de track heb gerend. Ging beter dan vorige keer. Hierna zijn we naar het veld gegaan om situaties te doen, nog wel rommelig, maar dat is weer de eerste keer in 4 maanden dat we dat deden, dus heel gek is dat niet dus. Komt helemaal weet ik zeker, hier en daar communicatie omhoog en we zijn er . komt goed. Hierna gepitched, ging weer beter, de curve dan, mijn fastpitch ging zo slecht hahaha. Kan niet alles hebben zo op een dinsdag. Heerlijk optijd klaar en een bloedblaar, spierpijn en een blauw been verder. WAT ECHT HEERLIJK VOELT, zeker geen geklaag(: Wat je maar lekker vind haha. Het voelt heerlijk na 7 weken niks te hebben gevoeld behalve je enkel. Yay. Jeanna heeft kip gemaakt en ik heb mijn oplader van mijn laptop op school laten liggen, helaas dan geen huiswerk vanavond en ik lag al heerlijk om 9.30 in mijn bedje. Heerlijk. Morgen vrij maar ga toch maar even trainen, om mijn enkel er aan te laten wennen.

Woensdag 18 januari
Vanochtend om 6.45 mijn bed uit om naar school te gaan, een mooie regenboog gezien bij ons appartementencomplex en om 8 uur mijn eerste les begonnen. Schrijfles, samen met Jessie. Sjonge wat een saaie boei haha, we moeten een korte paragraph schrijven over iets in je leven. Hoe moeilijk kan het zijn. Jessie en ik moesten na deze les nog even wachten, Jessie voordat ze opgehaald werd en ik totdat mijn les begon. Wat doe je dan, inderdaad foto’s maken op de Mac computer van school. Wat een stel mutsen zijn we ook. Haha het was wel gezellig en de tijd vloog voorbij. Toen nog een lesje algebra er doorheen gegooid, wat overigens erg goed ging en ik het tot nu toe mee vind vallen. Nog beneden even gewacht op mijn ride naar huis. Toen we naar huis liepen zegt Erycka, Mar je moet even mee lopen ik moet je even een leuke jongen laten zien. Dus ik loop mee, en de andere meiden ook. En ze wees die jongen aan dus zegt ze ja, hij zit bij me bij wiskunde en zo kunnen we elkaar mooi helpen met problemen die we misschien wel krijgen daarmee. Dus T zegt, oh moet ik zijn nummer vragen. Ja zegt Erycka, dus T loopt iets sneller, richting die jongen en zegt ahum, ahumm! Excuse me, haha dus die jongen kijkt om en T zei, ja mijn vriendin wil graag je nummer hebben. Ja die met dat blauwe ding aan. Dus die jongen loopt voorbij Erycka, richting mij, aangezien we beide een blauw vestje aan hadden. Erycka zo: ja ik wil je nummer wel hebben. Dus die jongen draait zich om, en zo een heel gesprek later vertrokken we eindelijk naar huis. Inderdaad een daar had je bij moeten zijn verhaal. Maar het was echt heel erg grappig. Thuis aangekomen even een lunch gemaakt, kleding gepakt en richting het veld gegaan. Hier eerst wat huiswerk gemaakt en daarna wat gepitched. Wat echt heel erg goed ging, heb zoveel gedaan vandaag. Fast ging ook echt heel fast en mijn curve curvde goed, slowpitch was ook slow en mijn screw ging inderdaad ook naar rechts, jongens wat ben ik gelukkig. Ja weer een iets blauwer been en nu een bloedvinger. HEERLIJK hahaha. Wat ben ik blij dat het zo goed gaat, niet te hard van stapel maar alles wat kan doen! Om 6.30 is Jessie lekker taco’s gaan koken en om 7 uur zaten we lekker aan tafel te genieten van het eten. Nog even wat huiswerk zo en dan richting mijn bedje. De lift staat om 6.45 voor de deur…. Gaaappppp

Donderdag 19 Januari 2012
5.45 ging mijn wekker al, ja je moet iets over hebben om op school te komen. Verder rijdt er heel de dag, tot 2 uur niemand meer naar Northcampus. Het was erg koud vanochtend maar gelukkig konden we lekker opwarmen in de auto. Toen we bij de campus aan kwamen zijn Cin en ik gaan kijken of de bibliotheek al open was, om 7 uur s’ochtends. Natuurlijk niet, nog 30 minuutjes en dan is hij open. Zijn even ergens anders binnen gaan zitten en om half 8 naar de bieb gelopen. Hebben daar huiswerk gemaakt en Cindy kon eindelijk haar boeken kopen. Najaa een aantal ervan dus dat is wel fijn nu kan ze ook wat huiswerk gaan maken. Cindy is naar de les gegaan en ik ook om half 10. Na de les zijn we naar de fieldhouse gegaan en hebben daar huiswerk gemaakt en wat geskyped. Om 2 uur moesten we met zijn allen naar de zaal om daar een teamfoto te laten maken. Wat een geluk, ik vandaag met mijn rode, jeukende en lelijk-makeuploze ogen een teamfoto. Thank god that het alleen een teamfoto was en geen individuele foto. Het was alleen voor het toernooi dat we volgende week hebben. We zagen er wel heel erg mooi uit, de shirts zijn erg mooi en ik ben benieuwd naar de foto. Ik ga het nog even aan coach vragen of ik hem mag hebben zodat ik hem aan iedereen kan laten zien. Volgende week dinsdag worden de officiele foto’s gemaakt, hopelijk zijn al mijn schruften en puisten over zijn haha. Dan gaat iedereen zijn haren stijlen/krullen en helemaal mooi opmaken om deze foto’s te maken. Haha Ben benieuwd hoor!
Vandaag tijdens de training hebben we gerend, ik weer een iets snellere mijl gelopen en hebben geslagen en gepitched vandaag. Ging allemaal wel prima, erg veel last van mijn ogen. Geen idee wat het is maar ze tranen en jeuken als een gek. Gaat vast wel weer over maar wel gewoon lastig nu.
Pannekoeken gebakken, lekker gezellig. Morgan is gekomen, ook blijven slapen, erg gezellig!! Morgen vrij hoeven alleen te trainen.

Vrijdag 20 Januari 2012
Heerlijk geslapen, om half 11 mijn bed uit gegaan, ontbeten en een klein beetje aan mijn huiswerk gedaan, eigenlijk bestond de dag vandaag uit heel weining dingen. Zijn om half 11 uit bed gegaan, ontbeten en huiswerk gedaan. Zijn richting de training vertrokken en hebben lekker getraind. Na de training zijn we naar huis gegaan, ik ging nog even rustig aan mijn computertje zitten. Uhm Mar over 30 minuten moeten we weg, ik dacht dat we pas over 1.5 uur weg zouden gaan. Oke, race-douche genomen, gelukkig kan ik geen make-up met mijn ogen, dan had het nog een half uur langer geduurd. Om 6.08 vertrokken we van huis en hadden 6 uur bij het restauran afgesproken met het team, natuurlijk, 6.15 waren we er , en we waren de eerste…. Het was ter ere van 3 meiden hun verjaardag. En iedereen kwam rond 6.45 aankakken… ACHJA het zijn Amerikanen he.(;
Hebben heerlijk gegeten, samen met Jessie een dinner gesplit. Spinach dip als voorgerecht, steaksandwich en sweetpatatoe frietjes als hoofdgerecht en als toetje een peanutbutter-ijs-taart iets. HEERLIJK! Hierna zijn we naar huis gegaan, was erg gezellig geweest. En Jessie en ik hadden inneens MEGA zin om op stap te gaan, helaas gaat dat hier niet zo gemakkelijk en gaat het er anders aan toen als in Nederland.. Hebben thuis gewoon heerlijk op de bank gelegen, gechilled en gewoon rustig niks gedaan. Morgan is weer bij ons gebleven, gewoon omdat het kan. Echt niks uitgevoerd, is ook wel eens lekker.

Zaterdag 21 Januari 2012
Lekker geslapen tot half 10 en eigenlijk de hele dag huiswerk gemaakt, haha noujaa heel de dag klinkt ook zo heel de dag maar met nogal veel klets, facebook, eet en skype-pauzes. Na de lunch zijn we even naar de winkel gegaan om Jessie’s kerstcadeautje die ze van Jeanna gehad had te ruilen, en hierna zijn we doorgereden naar Walmart. Even wat boodschapjes gehaald voor het eten van vanavond. Jeanna noemt het Sloppy Joe’s , gehakt met tomatensoep erdoorheen en met mosterd erin ofzo. En dat dan op een broodje, heerlijk! Haha. Het hollandse idee om er ook nog sla bij te eten en het was een heerlijke maaltijd. ’s Avonds verveelde me in inneens super erg, soms word het gewoon heel erg saai om heel de dag, niet altijd maar vaak, in je appartement te zitten, naar school te gaan en te trainen en dan weer in je Appartement te zitten. Uiteindelijk heb ik heerlijk Finding Nemo zitten kijken. Die had ik al zo lang niet meer gezien, en wat issie toch schattig he! Hierna lekker gaan slapen, morgen om 9 uur ready to start the warming up!

Zondag 22 Januari 2012
7.45 stond mijn wekkertje en om 8.30 zaten we in de auto richting het veld. Hebben vandaag een scrimmage gespeeld tegen elkaar. Hebben toch genoeg meiden haha. Ik zat samen met Jessie en Cindy in het team. Het is me mee gevallen hoe het ging met mijn enkel, was tevreden over mijzelf, niet 100% maar het was prima. Komt vast goed na een aantal dagen op het gravel gepitched te hebben. Het weer was wel lekker vandaag, helaas begint de luchtvochtigheid weer toe te nemen, minder maar ik heb niet te klagen.(; Ik weet niet eens wie gewonnen heeft, maar we hebben het niet slecht gedaan. Er werd echt heel hard geslagen, dus dat is een goed teken, als wij pitchers en Defense het zo goed doen als normaal dan gaan we echt knallen. Kan echt niet wachten.
Na de wedstrijd hebben we uit de kleedkamer een bureautje mee naar huis genomen, aangezien we nu met zijn 4’en zijn. Hebben we weer een extra plaatsje om te zitten, skypen en huiswerk te maken. Toen we thuis aankwamen zijn we met Kelli Jo en Alexis een broodje gaan eten bij Larrie’s giant subs, echt heel erg lekker! Heb samen met Jes 2 verschillende broodjes genomen en deze dus gesplit. Beide met kip, eentje was met een tomatensaus en de andere was met ranch. Natuurlijk met kaas, was echt heel erg lekker. Hadden we wel verdiend na dat harde werken haha.
Thuis nog even met de wilhelminastraat geskyped, even bijgekletst en wat huiswerk gemaakt. En dan zit de dag er al weer bijna op!

Volgende week ons eerste toernooi, KAN NIET WACHTEN!!!

Tot volgende week maarweer, waarschijnlijk een iets later bericht vanwege het toernooi maar jullie horen wel iets van me.(:

Liefs Marjolein

  • 23 Januari 2012 - 08:47

    Maaike:

    Marjolein, lekker, dat jij uitgebreide verslagen schrijft. Gelukkig gaat het steeds beter met je enkel. Nog even en je denkt er niet eens meer aan.

  • 23 Januari 2012 - 15:04

    Rein:

    Gelukkig zit je op de achterste rij en moet je inzoomen om te zien dat je geen make-up op hebt. >3

  • 29 Januari 2012 - 17:42

    Lia:

    hoi Lein ben blij dat het steeds iets beter gaat met je enkel. Ben ook heel benieuwd hoe hij zich gehouden heeft tijdens het toernooi. En ne dat ze altijd te laat komen dat zijn toch niet de Amerikanen..... hihi nou nog heel veel plezier en lekkere eet momentjes en op naar je volgende verslag liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Softballen in the USA

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Laatste verslagje

22 Mei 2012

Final Exam Week

30 April 2012

State Tournament

24 April 2012

Rustig weekje softbal, even bijkomen

23 April 2012

Conference CHAMPS!!
Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 58796

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: