Eerste school- en softbalweek - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Eerste school- en softbalweek - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Eerste school- en softbalweek

Door: Marjolein Merkx

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

15 Januari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Maandag 9 Januari 2012
De eerste schooldag van de spring. Om 8 uur hadden we al les, writing, samen met Jessie. We hebben een hele aardige leraar. We moestn als introductie met ons groepje een eigenschap bekijken die we allemaal gemeen hadden en één eigenschap per persoon die echt uniek was. Wij kwamen erachter dat we allemaal 19 jaar waren en dat we allemaal wel een beetje Frans spreken. Er waren gewoon mensen die hun hele levensverhaal vertelden aan de klas. Zo was er een meisje dat 2 keer is dood gegaan op de operatie tafel en een meisje waarvan haar vader 13 jaar oud was toen hij vader van haar werd en dat ze 25 broers en zussen heeft. Oke, hou dat lekker voor jezelf haha. Hierna een uurtje pauze en toen begon mijn eerste les college algebra, hierbij hebben we alleen een introductie gedaan dus nog niks moeilijks langs gekomen. Hierna heb ik boeken gekocht en wilde ik een aantal boeken verkopen maar ik kon geen boeken verkopen omdat ze ze niet terug namen dus liep ik gewoon met 7 echt mega zware boeken en een zere enkel te sjouwen. En gelukkig had ik een teamgenootje met een hele kleine tas die me niet hielp. Hierna naar huis gegaan, gelunched en naar de eerste training gegaan. Het was goed om iedereen weer te zien. Voordat de training begon vertelde coach dat iedereen 1 mile moet rennen in een bepaalde tijd, voor elke persoon natuurlijk anders. Maar zolang niet iedereen zijn tijd heeft gehaald zouden we voor iedere training dit blijven lopen. Er waren 5 verschillende tijdgroepen: 8 minuten, 8.15, 8.30, 8.45 en 9.00. Cindy had geen tijd gekregen aangezien ze haad nog nooit hadden zien rennen maar ze finishde bijna als eerste in 8 minuten dus heeft het goed gedaan.1 meisje in mijn team moest het in 9 minuten halen en was rond de 12 minuten binnen komen “rennen”.Ik ben benieuwd tot wanneer we blijven rennen… haha Hierna zijn we het veld op gegaan, lekker gefield en geslagen. Baal wel dat niks mee kan doen nog, maar geduld…… Toen de laatste groep aan het slaan was ben ik samen met Megan, Toni van het vliegveld af gaan halen. Toen we terug kwamen was het team nog steeds het derde honk aan het zoeken, dat dus nergens te bekennen was vanaf het begin van de training. Najaa we hebben het honk wel alleen konden we het gat niet vinden waar hij in moet haha. EINDELIJK hadden een aantal meiden heb rond 6.30 gevonden en waren we uiteindelijk pas rond 7 uur richting huis gegaan. Terwijl iedereen het honk aan het zoeken was heb ik gepitched, ging wel ok… Enkel voelde klote.
Toen we thuis waren hebben we leftovers gegeten en gedouched en ons bed in gegaan, morgen de eerste economie les, best wel spannend!!

Dinsdag 10 Januari 2012
Om 9 uur richting school gegaan, Shawnee heeft me gebracht aangezien niemand anders hier les heeft. Economie les, ik was best zenuwachtig maar het is een aardige leraar en heb wel zin in de komende lessen eigenlijk.
Ik was al eerder klaar met de les en ben samen met Cin gaan vragen voor haar school ID. Toen zijn we doorgelopen naar het veld en hebben daar zitten werken aan school tot 2 uur, opzich wel lekker zo krijg ik gewoon een hele hoop huiswerk afgemaakt.
Toen begon de training. Natuurlijk weer de mile gelopen, coach had een voorwaarde opgesteld als iemand zijn tijd van gisteren zou verbeteren zou iedereen 2 seconde aftrek krijgen, dus hoe meer de tijd zouden verbeteren hoe meer tijd er van de gene die het niet haalden afgetrokken zou worden. Als je met 15 seconde zou verbeteren dat zou er 5 seconde afgetrokken worden. Aantal gehaald in totaal -36. Nu hoeven nog maar een aantal personen het te halen morgen en dan heeft iedereen het gehaald. Hierna hebben ze nog conditioning gedaan, sprints en heb ik gewoon buikspieroefeningen gedaan. Gewoon een normale training gedraaid: fielding, geslagen, gepitched. We zijn na de training naar Sams gegaan, soort Makro en hebben daar eten gekocht, veel lekker eten en ook goede deals. Zoals een mega pasta zak(kilo of 2 ofzo haha) voor maar 6 dollar ofzo. ’s Avonds lekker spagetti, zalm(Jes en ik), kip (cin en Jeanna) en brocolli gegeten. En om 10 uur al gaan slapen.

Woensdag 11 Januari 2012
Vandaag lekker uitgeslapen omdat ik en Jessie dachten dat onze eerste les niet door ging aangeizen hij dat gezegd had, maar toen ik op school aan kwam voor mijn tweede les vroeg er een jongen die bij ons in de klas zit waarom ik er niet was… LEKKER JONGENS haha, 2de les van het jaar gemist. Ach we hebben niks gemist zei hij. Mijn eerste les van vandaag was dus college algebra, het is goed gegaan. Denk dat dit hoofdstuk wel gaat lukken.Hierna lekker in het zonnetje gezeten en gewacht op mijn lift naar huis. Vandaag iets eerder naar de training gegaan om even naar onze trainer te gaan, Michelle. Die heeft me een elastieke band gegeven waarmee ik oefeningen moet doen om mijn enkel steviger te maken, gaat vast lukken.
Toen de training begon zijn we natuurlijk weer met de mile begonnen. Weer 2 hadden hun tijd gehaald, nog maar 3 en dan heeft iedereen het gehaald. Hiern werden alle spullen uitgereikt: Pakken, schoenen, tas, jasje, broeken. GAVE SPULLEN!(: had er met coach over of we het mochten houden aangezien ze volgend jaar geen Stars meer heten., ze wist het niet precies. DAT ZOU WEL ZO GAAF ZIJN! Pitchen ging veel beter vandaag: Harder gooien, geen pijn eigenlijk, alleen als ik stil heb gezeten is hij gewoon stijf.
Moest dit vandaag vermelden van Jes: JESSIE GEKOOKT. Heerlijk gegeten, weer pasta.. Maar het was wel lekker. Even wat economie doorgelezen en cupid shuffle en polonaise gedanst met Cin en Jes. Erg gelachen. Heerlijk niks gedaan verder. Leven is zo slecht nog niet. Morgen eerste lesje ECHTE economie, heb er zin in(:

Donderdag 12 Januari 2012
Alle vroegte, vandaag om 9.30 pas les maar toch vroeg opgestaan. Heel het appartement was al wakker. Wat een gezelligheid, is ook nog eens makkelijk wakker worden, ookal heb ik daar normaal ook niet zo heel veel moeite mee, maar is toch wel gezellig. Om half 8 werden Cindy en ik opgehaald om naar school te gaan, aangezien we anders geen ride naar school hadden moesten we met hen meerijden. Samen met Cin in de library gaan zitten tot 9.20 om vervolgens naar mijn les te gaan. Heb om 9.30 mijn economie les gehad en alleen maar dingen behandeld die ik al wist maar was wel leuk. Toen naar fieldhouse gegaan, met Nederland gegskyped en huiswerk gemaakt. Om 2 uur begon de training en natuurlijk moesten we weer allemaal de mile lopen. En coach had een voorwaarde opgesteld die alleen voor vandaag gold, de mensen die het niet gehaald hadden nog had ze extra tijd gegeven omdat deze het anders nooit zouden halen. En het gehele team moest er voor zorgen dat ze finishden. Doormiddel van motivatie en pushen moesten ze hen sneller over de finish krijgen en het is ze alle 4 gelukt om binnen de gegeven tijd binnen te komen. Hierna gingen we helemaal opwarmen en waren we ready to practice. Fielden ging echt super goed, we hebben echt een top training gedraaid vandaag. Zo heb ik er weer helemaal vertrouwen in dat we gewoon zo’n goed seizoen gaan draaien. Hierna hebben we geslagen en ook ik heb geslagen, geen last van mijn enkel gehad hierbij en het ging echt super goed. Ze kwamen er heel erg hard vanaf en het voelde weer goed. Ik heb ook gepitched en ook pitchen ging goed, heb zelfs 15 ballen voluit gegooid!!!! YAAAAAAAAAY ik kan niet meer stoppen met blij zijn. Was echt een hele fijne training en hoop dat het steeds beter blijft gaan met mijn enkel, voor de bezorgden: Ik doe voorzichtig hoor! Hihi. Vanavond lekker kip en mexican rice gegeten. Hierna zijn we met zijn 3tjes richting KJ en Alexis gelopen en hebben we het spel: Just dance gedaan, we hebben echt heel erg gelachen. Cindy heeft filmpjes op haar camera, die zullen ook nog wel een keertje voorbij komen op Facebook denk ik. Morgen een dagje vrij: HEERLIJK! Schoolweek 1 zit er al weer op!

Vrijdag 13 Januari 2012
YEAH, dit is nou altijd mijn favoriete dag, inderdaad omdat het iedereen’s “angst” is. En ja hoor het was een hele fijne dag voor me, om te beginnen dat ik heerlijk heb gerend vandaag, ja duh denk iedereen dat is nou echt het leukste wat je kan overkomen. Maar je snapt dat ik na een hele tijd niet gerend te hebben, buiten, dat het een hele opluchtig is dat het toch nog lukt. Vandaag lekker geslapen en huiswerk gemaakt, en richting de training gegaan. Hier dus gerend waar ik heel blij mee was en daarna hebben eerst de “outfield” groep + pitchers binnen geslagen en daarna de infield groep. En zijn wij naar buiten gegaan, helaas daar nog niet meer kunnen doen maar wel gewoon fijn erbij geweest. Slaan ging erg goed, maar dat ook echt heel goed. Boven alle verwachtingen gewoon, hihi helemaal blij haha. Maar dat hadden jullie vast al door. Na de outfield training zijn we naar binnen gegaan om te pitchen, niet heel veel gepitched maar wel een beetje ging wel prima. Zijn om 6 uur al klaar en zijn naar huis gegaan, hier even een beetje yoghurt gegeten, klaargemaakt en om 8.15 richting Yamas Greek cuisine vertrokken. Waar het SUPER gezellig was geweest. We kwamen aan en gingen lekker zitten, wat eten uit gekozen en er werd harde muziek gedraaid. Eerst griekse muziek allemaal en buikdansers en allemaal servetten door de lucht gegooid. Het was echt heel erg grappig. Op een gegeven moment werd dat griekse lied gedraaid, dat iedereen kent maar ik natuurlijk de naam niet van weet. Haha en toen ging iedereen door het restaurant dansen, het staat op film dus als je het wilt zien… Toen we allemaal ons eten op hadden ging iedereen op de tafels dansen en het was zo gezellig dat we nog een aantal liedjes zijn blijven staan, er werd met servetten gegooid en het was echt een leuke sfeer. Cin, Jes en ik hadden ons eten gedeeld aangezien het altijd zo’n grote porties zijn. Als voorgerecht hadden we soort spinazie/feta quiche en griekse gehaktballetjes. En als hoofdgerecht lemonchicken, najaa die smaakte helemaal niet naar lemon maar dat maakt verder niet uit, het was gezellig en het eten was prima… Nu lekker om 11 uur op de bank om zo toch op tijd naar bed te gaan aangezien ik doodop ben van vandaag. Wat heb ik het toch getroffen he (:.

Zaterdag 14 Januari 2012
Vanochtend wakker geworden door de wekker van mijn kamergenootje, en mij kennende dan niet meer verder kunnen slapen, nog even blijven liggen en toen gaan douchen. Heb even een appel gegeten aangezien er nog maar voor 1 persoon melk over was en Jessie en Cindy nog niet gegeven hadden en toen zij besloten hadden brood te nemen heb ik de laatste melk opgemaakt met wat Cereal. Ben meteen aan mijn huiswerk begonnen, heb wiskunde en economie af kunnen ronden. Ondertussen ook nog even met het thuisfront geskyped en gezellig gekletst. We zijn rond 2 uur even naar Walmart gelopen, aangezien Jeanna haar auto niet meer werkt en hij bij de garage is. Dus wij met zijn 4en in de kou, toch nog wel iets warmer aangezien het heerlijke zonnetje scheen. Dus wij alles pakken wat we nodig hadden, blijkt het karretje toch wel vol te zitten, en besloten dat we dit niet konden dragen. DUS besloot ik even dat we gewoon het hele karretje mee naar huis namen. Omgosh ik kon niet meer stoppen met lachen, HOE voor schut om met een vol boodschappen karretje over straat te lopen. Steeds als ik naar Jessie keek, die het karretje duwde, moest ik weer super hard lachen. Iedereen natuurlijk naar ons kijken, hier en daar nog een fototje geschoten van mijn huisgenootjes en gewoon mega veel plezier gehad. Thuis aangekomen heeft Jessie het karretje op de trap geduwd, haha nee maar heeft het karretje netjes bij alle andere walmarkt karretjes op het appartementencomplex gezet. Stonden er al 5 ofzo. Alles boven, kastjes weer gevuld, portemonnee weer leeg. Nee valt mee hoor.
Thuis aangekomen, nog even wat geskyped met de indoorcup-puttershoek crew, gezellig even gekletst, ondertussen keken ze all you need is love, heb ze bijna moeten troosten haha. Om half 6 zijn we naar Sweet Tomatoes, een saladbar restaurant gegaan, voor 8 dollar onbeperkt buffet, LEKKER! My gosh, en wat nog lekkerder was was het dessert. Muffins, ijs, chocolademouse, brownies haha zijn maar 3 keer heen en weer gelopen. OH ja en ze hadden applecrumble, mennn dat was het allerlekkerste…. Hihi. Heerlijk ons eerste eet avontuurtje in Amerika zit er weer op en kunnen jullie het er weer over hebben hoeveel we hier wel niet eten.
Naar huis, hier hebben we Erycka geholpen om naar het nieuwe appartement te verhuizen aangezien haar hele appartement moet verhuizen omdat ze 26000 geluidsoverlast meldingen gehad hebben en ze dus nu hopla moeten verhuizen naar de andere kant van het complex. Hebben dus even al haar spullen verplaatst en op zijn plaats gezet. Het ziet er weer gezellig uit.
Toen we hier meer klaar waren zijn we heerlijk thuis op de bank gaan zitten en hebben Miss America the final gekeken, leuk om te zien. Heerlijk op de bank en morgen weer een nieuwe dag.

Zondag 15 Januari 2012
Heerlijk, uitgeslapen tot half 11. Ik weet niet waarom en hoe maar ik heb wel heerlijk geslapen. Heerlijk gaan douchen en de hele dag bestond eigenlijk uit huiswerken huiswerken en huiswerken en oh ja ook nog met het thuisfront geskyped. Ondertussen had Jessie nog lasagna gemaakt en konden we die lekker op eten rond half 7. Met een recept van het internet is het echt heel lekker geworden. En gelukkig hebben we nog wat leftovers voor morgen over. Inderdaad een kort verhaaltje over vandaag maar meer zat er ook echt niet in haha.
Morgen is het Martin Luther King Jr. day dus zijn we vrij. Lekker hoor! Wel trainen om 10 uur maar daarna zijn we ook helemaal vrij. Heb er zin in en dan begint de week weer vol softbal en school.

- Oh ja morgen de eerste keer naar Yobe, heb er nu al zin in.
- ENNNNNNNNNN IK BEN ZO TROTS OP MIJN TEAM IN NEDERLAND, GEWOON DE INDOORCUP GEWONNEN! PROUD!!
- ENNNNNNNNNNNNNNNNN we gaan zekers te weten naar Miami in Februari, COOL HE!!

Tot volgende week(:

Liefs Marjolein

  • 16 Januari 2012 - 09:49

    Ria:

    Ha Leini,
    Noteer je alle adressen om te kunnen eten in Maart....scheelt Chris een aantal uren in de keuken! (Nee hoor; is grapje)!
    Nog 8 weken....
    Houdoe, tot skypes,
    Ria

  • 16 Januari 2012 - 17:00

    Oma Jessie:

    Ik zit weer heerlijk te genieten van de leuke verhalen!!!

    groetjes Bep

  • 16 Januari 2012 - 20:18

    Rein:

    Als Jessie zo goed blijft koken dan mag jij de verhaaltjes blijven schrijven zodat Oma Jessie weer mee kan genieten van jullie avonturen. Countdown is begonnen voor maart. Alle mensen die komen opgeteld is het en oranje invasìe in Jacksonville en clearwater.

    kus de flus

  • 17 Januari 2012 - 09:42

    Maaike:

    Fijn Marjolein, dat je enkel steeds meer meewerkt. Nog even en je bent het hele enkelgebeuren al weer vergeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Softballen in the USA

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Laatste verslagje

22 Mei 2012

Final Exam Week

30 April 2012

State Tournament

24 April 2012

Rustig weekje softbal, even bijkomen

23 April 2012

Conference CHAMPS!!
Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 58798

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: