Eerste halve weekje in Jacksonville 2012 - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Eerste halve weekje in Jacksonville 2012 - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Eerste halve weekje in Jacksonville 2012

Door: Marjolein Merkx

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

09 Januari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Ja hoor, het eerste verslagje vanuit Jacksonville.
Heb een heerlijke vakantie gehad, ik denk zo ongeveer iedereen gezien die ik lief heb en het dus megadruk gehad. Elke dag iets te doen, fitnessen en natuurlijk niet uitslapen want dat is toch echt zonde van mijn tijd thuis. Ontzettend veel leuke dingen gedaan en gewoon een mega toptijd gehad.

Donderdag 5 januari
Even laatste spulletjes pakken, s’ochtends om 9 uur van Sophie afscheid genomen en nog even naar opa en oma gegaan om gedag te zeggen. Even naar de Jumbo om lekkere muesli bollen te halen met heerlijke Nederlandse kaas. Rond 12 uur Ria opgehaald, Michel gedag gezegd en richting Schiphol vertrokken. Hier hadden we om 12.30 uur met Jes en Cin afgesproken bij de incheckbalie, alles ingechecked en voor Cindy een extra koffer geboekt, ook deze betaald en hierna lekker een broodje gaan eten. Hebben de halve Deli Franche verbouwd aangezien we met een heel leger aan vrienden en familie meegenomen hadden. (Cindy: Oma, Opa, Mama, Zus, Tante, Oom, neefjes, Jessie: Moeder, Vader en Oma. Marjolein: Papa, Mama, Coen, Ria, Trix, Karlijn, Karolien) Een drukte van belangstelling dus, echt helemaal gezellig dus. Nog even een laatste gezond bruin broodje gegeten en toen richting de douane gedaan. Afscheid nemen, mam en ik hadden nog afgesproken niet te huilen haha. Toch lastig maar het is 10000x beter gegaan dan in Brussel, gezellig met de meiden: We zijn er klaar voor! Achter de douane even een rondje gelopen, victoria secret bezocht en 3 keer rond gelopen. En toen richting de gate gegaan, wat water gekocht, ingesealed, fototje genomen en toen moesten we de security door. “Ja” zegt Jessie, we kunnen nog wel naar de WC na de security. Dus wij er doorheen, jaaa hoor, geen WC haha. Cindy wilde niet in het vliegtuig naar de wc, haha voordat we vertrokken is Jessie met haar meegelopen om vervolgens er gewoon buiten bij te staan hahaha. Helemaal goed gegaan, niet doorgespoeld gelukkig en klaar om te gaan.
Begon al lekker aangezien Cindy al ruzie had met haar achter buurman die op haar een subtiele wijze duidelijk maakte dat hij daar ook nog zat, terwijl ze niet bewoog en dus helemaal niks deed, maar zijn knieën zaten daar dus, wat een ouwe lul…. Cindy durfde dus de komende 10 uur niet meer te bewegen. Ik zei: als die man nog iets zegt dan zeg ik dat ie niet zo moet zeiken.haha. Gelukkig niet gebeurd en zijn we 9 uur verder, wat films en een hoop slapeloosheid verder aangekomen in Atlanta. Zo snel mogelijk het vliegtuig uitgegaan aangezien we naar de security moesten. Zijn daar snel doorheen gekomen door een aantal goedgehumeurde douaniers. Jessie stond achter me en die man vroeg mijn naam en riep me dus en wist dat ik pitcher was, ook al door Jes verteld. Ok Marjolein are you ready…. “gaf hij tekens” What is this? Ik antwoord geven deed ie weer andere tekens haha, erg grappig, ik zei maar wat hahaha. Ok daar had je bij moeten zijn momentje maar het was wel grappig. Hierna even op de klok gekeken en gezien dat we toch even flink door moeten stappen om onze vlucht te halen. 10.05 zou het vliegtuig vertrekken en wij waren om 9.50 aangekomen bij de gate, lekker hoor, hebben niet in de rij hoeven te staan en konden zo doorlopen.
Cindy erg last van haar oren, ik kots misselijk en Jessie last van haar keel, maar verder heelhuids in Jacksonville aangekomen. Terrell en Kirstie zijn ons op komen halen, de koffers in de laadbak van Terrell’s truck en ready to go, heerlijk thuis, 12 uur. Dus 6 uur sochtends bij jullie Terrell heeft geholpen om de koffers naar boven te tillen, koffers open, alles eruit wat nodig was, even iedereen een update’je gegeven dat we thuis waren en toen het bed in gegaan. HEERLIJK.

Vrijdag 6 Januari 2011

Heerlijk, om 8.30 ging de wekker alweer. Menn wat een vroegte, ook weer kei misselijk, jessie met halve koorts en cindy ging eigenlijk wel prima. Zijn om 9.30 richting Downtown gereden om naar de intake afspraak te gaan van Cindy om door alles te gaan wat ik ook allemaal gedaan hebt, daar waren we zo klaar aangezien ik alle voorbereidingen al gedaan had. Meteen doorgereden naar het gebouw ernaast om een test af te nemen, even met Cindy mee gelopen om alles aan te wijzen en uit te leggen. Is toch allemaal heel spannend, ik ken het gevoel maar al te goed. Ik, Jes en Kirt zijn lekker een ontbijtje gaan halen bij Cracker Barrell, lekker pancakeje op, samen met Jessie gedeeld. Erg lekker gegeten en naar huis gegaan waar cindy al erg snel belde om haar op te pikken, dat hebben we ook meteen gedaan.
Jaaaaaaaa Toen begon het beste gedeelte van de dag…. Skypen , gezellig met thuis, dat ging nog goed. Maar TOEN hahaha dacht even te gaan slapen, een uurtje, Jessie ook. Werden allebei nog beroerder wakker. Het enige wat ik zei was: uullghh ik moet kotsen, Jessie had last van alles wat maar aan haar hoofd/keel zat en Cindy was doodmoe. Echt de gezelligheid op zijn top dus.
Jessie had latern een crackertje op voelde zich al beter, ik en cin ook wat gegeten en toen ging het eigenlijk al een stukje beter. Toen heb ik Kirstie even gesmst of ze ons nog mee wilde nemen naar Walmart aangezien we geen eten hadden in huis en het al 6 uur was. Uiteindelijk naar 10 keer vragen en miscommunicatie is ze meegegaan haha. Is ook niet handig als je nooit je telefoon checkt aangezien we hem eigenlijk nooit gebruiken. Toen hebben we om 8 uur een heerlijk warm broodje gemaakt met kaas en ham en zo’n broodje heeft nog nooit zo lekker gesmaakt. Broodje op, cindy in slaap gevallen op de bank, half 10 time to go to bed. 10 uur lagen we te slapen gok ik zo, HEERLIJK morgen uitslapen.

Zaterdag 7 Januari
Heerlijk geslapen, wakker geworden om 6 uur, nog even omgedraaid en verder gaan slapen. En vervolgens om half 8 wakker geworden om vervolgens heerlijk klaar wakker te zijn om met de dag te beginnen. Heb mijn spullen opgeruimd die door heel mijn kamer heen lagen en dat was na een uurtje klaar en kreeg ik megahonger, helaas de deur van mijn roomies was nog niet open, geen ontbijt nog dus haha. Lekker een banaantje gegeten en ander half uur later heerlijk CEREAL gegeten. MJAMMMAAA dat was weer zo lekker, dat heb ik echt gemist hihi. Ook Cin vond het lekker, dat ontbijten gaat ze dus wel overleven. Na het ontbijt nog even ergens snel een ride naar school regelen, heel gelukkig was er iemand wakker die ons wel wilde brengen. Met de muziek op letterlijk zijn allerhardst, de meeste bass die je je kan bedenken en echt kutmuziek gingen we richting school. Gelukkig maar een ride van 10 minuutjes, helemaal overleefd haha.
Op school zijn we langs financial aid gegaan, om voor cindy haar geld alles te ondertekenen en ook Jes en ik moesten wat ondertekenen, allemaal prima maandag gaat het op de post en hebben we ons geld. Meteen naar een advisor om haar lessen in de schrijven, na wat gepuzzel is ook dat gelukt en is ze helemaal ready to go. Een creditcard en een schoolpasje moeten nog even gemaakt worden maar dat doen we dus maandag wel eventjes.
Jessie en ik hebben even onze boeken gekocht en zijn ook al bijna gesetteld om te beginnen maandag.
Marisa gebeld die heeft ons opgepikt, op de terugweg gezellig gekletst, dus is de muziek ook niet aangegaan. Thuis aangekomen iedereen zijn eigen hoek in om te skypen met iedereen en niemand. Dus gezelligheid haha. Even gelunched ondertussen en eigenlijk heel de middag geen ruk uitgevoerd, nagels gelakt en gezelligheid gemaakt en vooral uitjetlaggen. Het gaat ons echt 1000 keer beter af dan gisteren. Vanavond hebben we lekker gekookt. Kool met teryaki saus en rijst. Ja inderdaad we waren de kip vergeten te kopen haha. Oh ja met een slimme ingeving van Cin hebben we er ook nog banaan doorheen gegooid en het was echt heel erg lekker, zo uit de losse pols een gerechtje in elkaar geflanst.
Nu zitten de super verslag schrijvers een verslagje te schrijven, ben helemaal trots op ze dat ze gewoon een berichtje schrijven, het thuisfront zal geshockt zijn dat ze dus nog leven haha.
Vanavond lekker niks doen en morgen een dagje vrij waarop alle meiden ongeveer thuis komen, heb er zin in!!

Zondag 8 Januari 2012
Heerlijk, geen wekker, geen verplichtingen, geen helemaal niks!! Uitgeslapen tot 8 uur haha. Hmm, het zonnetje schijnt, wat te doen? Mega goed idee, douchen, skypen, chillen, eten ondertussen ook nog ergens. En zijn om 12 uur richting het zwembad vertrokken waar we bijna wel 2 uurtjes gelegen hebben. Cindy en ik hadden het al best snel warm dus zijn aan het zwembad op de grond gaan liggen met onze voeten in het water, welke meteen bevroren zo koud was het water. Maar op een gegeven moment wende je eraan en was het best wel lekker. Heerlijk nog even aan het bad gelegen en daarna richting Darcey’s appartement gelopen om Cindy voor de stellen, Darcey liep nog in haar BH rond: “MARRRRRRRRR, what are you doing here I don’t even have clothes on” dus ging ze snel aankleden voordat we naar binnen kwamen haha. Even daar gezeten , gekletst en daarna doorgelopen naar KJ en Alexis’ appartement, ook even voorgesteld. Gezellig even gekletst, naar huis gegaan geen idee wat allemaal gedaan, Cindy was aan het skypen en toen hebben Jessie en ik even “follow the leader leader leader, follow the leader” door de woonkamer gedanst. Hahaha, what else can you do… toen we zwaaiend door de kamer liepen, ook richting het raam was Jeanna net aangekomen dus deden we net alsof we naar haar zwaaide hahahha. Grappig. Jeanna geholpen met haar spulletjes en toen alles eenmaal boven was heb ik eten gekookt, lekker pasta. Mjammie. ‘savonds zijn we even naar Walmart geweest, boodschappen voor ons gedaan en daarna kwamen Ashley en Darcey het bed van Jordan brengen, dat ze dus niet meer nodig had aangezien ze hier niet meer woont. Dus die hebben we naar boven gesjouwd en cindy’s kamer ziet er nu echt als een kamer uit, hopelijk slaapt hij ook goed.
Oepsie, al 11 uur, en morgen weer om ons 6.30 mijn wekkertje. Snel mijn bedje in. Morgen eerste dagje school en natuurlijk eerste training, kan niet wachten om echt IEDEREEN te zien, Morgan en Toni zijn er dan ook. Kan niet wachten.

Het weer is hier echt heel erg lekker, dussss maak je geen zorgen over mij. Hihi

Liefs vanuit sunny Jax

• 10 Januari 2012 - 16:36

Maaike Tuk:

Hey Marjolein. Lekker uitgebreid verslag. Jij hebt je draai alweer gevonden dus. Hopelijk niet al te stijf van de eerste trainingen!

• 11 Januari 2012 - 05:47

Ria:

Ze zijn er weer.....de doe-en eetverhaaltjes. Gezelliebellie.
    houdoe,
    Ria

• 12 Januari 2012 - 10:54

Rein:

Yes, is de oma van Jessie ook weer tevreden met die lange verhalen van Marjolein en kan iedereen weer gaan volgen wat de dames daar uitspoken. Misschien iets voor reinout OErlemans om een film te maken. Mooie meisjes in the states!! Is weer eens wat anders als meisjes in de Jungle niet waar!