Laatste weekje Jacksonville in 2011 - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Laatste weekje Jacksonville in 2011 - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Laatste weekje Jacksonville in 2011

Door: Marjolein Merkx

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

18 December 2011 | Verenigde Staten, Jacksonville

Ja inderdaad dit was mijn laatste weekje in 2011 in Jacksonville alweer, vandaag, zondag 18 december vertrek ik richting het koude Nederland. Maar stiekem hoop ik eigenlijk toch wel dat het gaat sneeuwen in deze weken dat ik thuis ben, dat maakt mijn kerst wel helemaal goed eigenlijk. Kijk uit naar alle mensen weer te zien en vooral even te knuffelen. Naar de Nederlandse kaas en het brood is ook niet te vergeten natuurlijk. Mijn eerste maaltje heb ik al aangevraagd, boerenkool met worst, iets lekkerders kan ik op dit moment niet bedenken! Eerst even een samenvatting van dit weekje .

Maandag 12 December
Goedemorgen, het was toch lastig om uit mijn bed te komen en ik weet eigenlijk niet zo goed waarom. Lekker even douchen, lekker opwarmen en wat warms aan doen. Het ziet er koud uit buiten, het regent ook nog! Lijkt wel Nederland joh, nee dat is pas volgende week, laat die regen dan ook achterwegen haha. Najaa, wat maakt het toch uit. Om 7.25 stond Kayla voor de deur, iets eerder aangezien we vandaag onze laatste (exit) examen hebben van wiskunde. Op school aangekomen, de toets gemaakt en is weer goed gegaan. Ook nog eventjes wat geld gehaald om mijn schuld bij Jeanna af te lossen en toen lekker richting huis gegaan. Samen met mike geprobeert de ventilator te maken, die Jes afgelopen zondag gesloopt had hahaha. Helaas niet gelukt, later is Jeanna naar huis vertrokken, even afscheid genomen. Mijn PC aangezet en lekker gerelaxed, wat geskyped en toen YAY bijna alle cadeautjes voor kerstmis voor al mijn liefsten thuis ingepakt. Het zijn er veel meer dan dat ik in mijn geheugen had. Maarja ze mogen ook wel verwend worden, je moet eens weten hoe erg ze mij verwend hebben hier! Oh al 11.20 snel even omkleden om te gaan sporten. Ben samen met Morgan en Erycka richting school gegaan om daar even te gaan fitnessen, kan natuurlijk nog niet rennen maar de crosstrainer ging heel erg goed. Half uur cardio en daarna onze normale routine. Hard gewerkt, en nu volhouden zo zelfstandig! Moe maar voldaan richting huis, Morgan gaat met me mee om samen even onze SLS klas af te ronden en heb lekker een boterham gemaakt met kaas en kalkoen. Ben trots op mijzelf, er staan twee heerlijke pizza’s in de koelkast en ik heb er gewoon geen stukje van gegeten. Vond het zo zonde aangezien ik net gefitnesst had haha. Wat een verstandigheid weer hierzo.
Ria skypen, papa skypen even weer gezellig wat gekletst. Zoals gewoonlijk gezellig slappe klets. Daar hou ik van. Toen heerlijk samen met Jes even wat gekookt, stroganoffffff. Gehakt, creme kippensoep hahah ja kippensoep. Najaa het lijkt niet op kippensoep het lijkt wel op vanille vla volgens Jessie haha. Toen een beetje water erbij en het was echt heel lekker. Het klinkt ranzig en nee ik heb het niet zelf bedacht maar het was erg lekker. Jes heeft de pasta gekookt en de brocolli in de magnetron gestoomd en klaar was ons maaltje. Even lekker de afwas en de keuken schoongemaakt, alles weer spik en span en ready to go to YoBe. Okeeeee 7.15 nog niemand haha. Wij facebooken, ohh ben net wakker haha. Toni in slaap gevallen, darcey in slaap gevallen maar 3 minuten later zaten we in de auto richting een lekker ijsje wat toch al 2 weken geleden is. Gezellig toch een uur in Towncenter geweest en nog wat cadeautjes voor het thuisfront gekocht en weer richting het appartement gegaan.
Even de laatste blik op mijn toets van morgen geworpen, wat old skool liedjes met Jes gezongen, nog wat cadeautjes ingepakt en lekker naar mijn bedje vertrokken.

Dinsdag 13 December
Mijn eerste dinsdag in denk ik 4 weken dat ik uit kan slapen!! Tot wel gezegd 8.30. Ja en dat is inderdaad uitslapen, aangezien normaal mijn wekkertje rond 4.45 al af gaat. Lekker geslapen en helemaal klaar voor mijn laatste toets voor vandaag. Morgan kwam me ophalen om 9.30 en zijn even langs walmart gereden om iets lekkers te halen voor tijdens de toets, iedereen zou iets lekkers meenemen en dat zouden we opeten tijdens de toets haha. Dit is inderdaad die “zweverige les waar ik het aan het begin altijd over had. Maar we hadden iets lekkers uitgekozen. Pumpkin tart. Dat zijn mini taartjes met pumpkin vulling en een soort slagroom er boven op. Toen we bij het lokaal aankwamen hebben we even alles op één tafel gezet en hebben gewacht op de docent. Deze heeft toen uit gelegd wat de bedoeling was voor de toets en we hoeven alleen een essay te schrijven over een punt in je leven dat je wilt verbeteren en daar dan 600 woorden over praten. Eerst hebben we wat gegeten en toen zijn we begonnen aan de toets. Allerlei lekkere dingen, CHEESECAKE, mjam. Pig in a blanket, minicroissant met worstje is dat. En nog vanalles, heb ook chocolade uit ons appartement mee genomen, zijn we dat tenminste kwijt haha. Kunnen we het ook niet meer opeten. Het was allemaal erg lekker en ook het essay is goed gegaan. YEAH dit was dus fall voor 2011. Wat is dat snel gegaan, ik hoef dus 0.0 meer te doen voor school nu en kan lekker gaan voorbereiden op de terugreis van zondag.
Toen iedereen klaar was met de toets hebben we nog een aantal presentaties moeten kijken en om half 12 mochten we naar huis gaan omdat de toetstijd toen af was gelopen. Richting de auto gegaan en vanuit North Campus doorgereden naar South Campus om daar Jessie en Darcey te meeten en te gaan fitnessen. Eerst een half uur cardio gedaan en daarna abbs en polsoefeningen gedaan. Hard gewerkt weer, morgen weer armen en beenspieren. Gaat erg goed, ook met mijn enkel!!
Na de workout naar huis gegaan en wat met thuis geskyped, weer even wat gekletst, in het zonnetje gezeten ondertussen en daarna de douche in gegaan. Uit de douche meteen doorgegaan naar Morgan, die voelde zich helemaal niet meer lekker en zijn dus richting haar gegaan, ze was helemaal alleen thuis en we hebben lekker eten voor haar gekookt. Ravioli met kip daarin met kaas erin ook. Echt heel erg lekker, daarbij lekker boontjes en doperwten gegeten. Een heel snel, simpel maar lekker maaltje. Ze voelde zich al stukke beter gelukkig na het eten. Hebben samen even de koelkast uitgezocht aangezien haar huisgenoojtes naar huis zijn gegaan zonder bederf-spullen eruit te halen. De hele boel leeg gehaald, uitgezocht en schoongemaakt. Vond ze erg fijn, kon ze lekker op de bank gaan zitten en uit rusten.
Rond 8 uur waren we thuis en heb ik eens even de stofzuiger erbij gepakt aangezien het er echt TE ranzig voor woorden uit zag bij ons op het tapijt haha. Alles omhoog gezet en door het appartement gegaan. Oh ja alleen in de pauze’s van gLee aangezien Jessie niet gestoord wilde worden haha. Ongeveer 10 kg stof opgezogen, dus inderdaad dit moet vaker gedaan worden. Zaterdag voordat we weg gaan en het is allemaal wel prima hoor. Oh ja vandaag is ook onze ventilator gemaakt, verspillen dus geen energie meer. Wat als het allemaal je eigen geld is he. Dan let je er wel op haha.
Ik voel nu al dat ik me aan het vervelen ben zo zonder niks te doen en iedereen is aan het studeren, najaa heb zin in morgen, gezellig met de meiden uit eten en daarna naar de basketballgame van Morgan’s vriendje.

Woensdag 14 December
Gewoon optijd mijn wekkertje gezet om rond 10.45 richting de gym te vertrekken samen met Morgan en Jessie, Morgan smste toen ik bijna klaar was dat ze een 45 minuten later kwam dus zijn uiteindelijk om 11.40 richting de gym vertrokken.
Op school even mijn boeken ingeleverd en 42 dollar voor terug gekregen en toen richting de gym gegaan. Half uur cardio en toen kracht gedaan. Weer hard gewerkt en klaar voor een lekkere lunch. Boterham met kaas en kalkoen en een glas water(:. Hierna een beetje wat gerommeld en pasta gemaakt voor morgen, anders bederft het gehakt, sjonge jonge wat ben ik toch weer allemaal verstandig bezig. Ja inderdaad dat had ik ook niet gedacht aan het begin van het jaar haha.
Even wat geskyped met Nederland en rond een uur of 4 kwam morgen naar ons appartement en hebben we ons klaar gemaakt om richting de basketball wedstrijd van haar vriendje te gaan. Ik mijn haren gewoon stijl, Morgan’s en Jessies haren in de krul en ready to go.
Hebben het erg gezellig gehad, Stars speelden echt heel slecht en hun coach stond tegen ze te schreeuwen, echt niet normaal. Gewoon echt voorschut werden ze gezet. Bervard heeft gewonnen, helaas maar ze waren dan ook echt gewoon veel beter. Na de wedstrijd zijn we lekker bij Olive Garden wezen eten, cadeautje van papa. Thanks daddy. Hebben heerlijk gegeten en natuuuuurlijk leftovers mee naar huis genomen. Aangezien de porties voor 10 personen zijn.
Toen we thuis aan zijn gekomen heb ik even al het spul dat in de koelkast staan en we niet meer gaan eten voor de kerstbreak overgebracht naar Morgan’s appartement, nu kunnen wij mooi de koelkast uit zetten over de break. Scheelt weer energie. Hahaha.
Toen meteen door gelopen naar toni’s appartement die een feestje hadden, aantal zat op de bank een aantal beer-pong aan het spelen en wilden ook wel dat wij mee deden met vreemde amerikaanse gewoontes, bier naar binnen door een trechter. Nahaa, ik had daar niet zo veel zin in en Jes bleef er ook vandaan. Goed excuus had ik wel, megahoofdpijn en 3 paracetamol naar binnen gebracht dus best goed excuus vond ik zelf haha. Was wel erg gezellig, hebben gewoon erg gelachen en gewoon een gezellige tijd gehad. Zit dus nu om 1.35 dit verhaaltje te schrijven en is tijd om naar bed te gaan aangezien mijn hoofdpijn nog niet over is. Slaap lekker allemaal en tot bijna thuisssss!!

Donderdag 15 December
Heerlijk, eerste uitslaap dagje zonder mijn wekker gezet te hebben. Om 10.15 werd ik wakker maar ben lekker blijven liggen tot 11.00 en iets gaan ontbijten en toen bedacht ik me inneens dat ik alles voor Cindy wilde gaan uitzoeken. En dat heb ik dus gedaan. Wat moeten we allemaal gaan doen als we hier aankomen, wat moet Cindy nog doen voordat ze hier heen komt. En hoe komen we overal en wie moet ik daar nog allemaal voor benaderen… Nou ik heb het allemaal uitgezocht. Heb alles gepland en iedereen gemaild en al antwoord terug gehad, god o god wat ben ik toch allemaal goed bezig. 2 uur later was het dan eindelijk tijd om te gaan douchen. 1 uur ’s middags maar wat maakt het ook allemaal uit, nog even wat opgeruimd, om alles georganiseerd in mijn hoofd te hebben en nog gekeken of ik nog boeken terug ga brengen naar school. Rond 16.00 heeft Darcey me opgehaald om richting WalMart te gaan, Jessie kon niet mee aangezien ze nog 86 projecten en 1 toets voor vanavond af moet ronden. Ik heb alle laatste boodschappen voor deze week gedaan en ook wat lekkers voor in het vliegtuig gekocht. Oe wat een voorbereidingen toch allemaal weer. Toen we op de terug weg waren sprak Darcey me aan over een bed dat iemand kwijt wilde. YEAH Kassa, ik zo: Uhm die wil ik wel voor Cindy hebben, wat dat matras waar ze nu een heel semester op door zou moeten brengen is net zo comfortabel als een lek luchtbed. Najaa iets comfortabeler maar nu krijgt ze dus gewoon een luister goed: BED een ECHT BED. Jessie en ik hebben niet eens een echt bed. Hahaha Wat een verwend nest is ze ook he, en wat heeft ze toch weer een goede aan mij…(; En ze komen het bed nog vanavond brengen ook. Ik naar boven, Jessie even geroepen aangezien ik van de trap zou sodemieteren als ik op deze manier naar boven zou lopen, met al die tassen. Boven aangekomen boodschappen opgeruimd en plaats gemaakt voor het bed van Cindy. Dat betekend: Matras op jessie’s matras en al jessie spullen die door heel de kamer lagen in 1 hoek geduwd hahaha. Toen even stofgezogen en ook Jessie’s badkamer even gezogen. Vervolgens de badkamer Cindy ready gemaakt haha, een beetje dan, Al jessie’s spullen naar 1 kant van de counter verplaatst en nu is er aan de andere kant plaats voor Cindy, en de rest mag Jessie doen. Niet doorslaan Marjolein, we gaan zondag pas weg dacht ik bij mezelf.
Uiteindelijk is Jessie om half 6 weg gegaan, ondertussen was George nog even langsgekomen om samen met Jes een toets af te ronden, toen ze beide weg waren nog even snel een wasje in de machine gedaan en opgehangen en ook dat is weer helemaal klaar om schoon de winterbreak in te gaan. Jessie is ondertussen haar in 1 dag afgeronde presentatie en paper aan het inleveren/presenteren. En ik zit gezellig bij Darcey totdat Jes thuis komt. Toen ze thuis was gekomen heb ik lekker het eten warm gemaakt en zijn Darcey en Kirstie ook komen eten en vonden de “hollandse” (including groenten) pasta erg lekker. Zij hebben de afwas gedaan, nah ook lekker meegenomen en heb Jessie ook maar een bordje met de leftovers van gisteren gebracht aangezien ze haar toets zit af te ronden die voor 9 uur ingeleverd moest worden. Ja haha je moet iets als je geen reet te doen hebt.
Nu lekker mijn verslagje te schrijven en wachten tot ze het bed komen brengen en dan een party bouwen denk ik als Jessie vanavond ook eindelijk klaar is met school!(: Noggggggg 3 nachtjes en we gaan naar huisssssssssssssss!!! Dus nog 4 nachtjes en ik BEN THUIS en kan IEDEREEEEEEEEN knuffelen!

Vrijdag 16 December
Om half 10 opgestaan. Aangezien Marisa gisteren tegen Jessie gezegd had dat ze rond 10 uur het bed wilde komen brengen. Dus wij onze wekker gezet terwijl we om 2 uur in ons bedje lagen. Het werd later en later. En toen hoorde ik inneens een auto en zag Marisa in de auto stappen. Ik uhhh Jes, ik zie Mo net weg rijden. Jessie mo bellen, neemt ze niet op. Ik dacht oohh die komt vast wel terug die gaat alleen Gabby even naar het vliegveld brengen. Dus na 2 uur dacht ik ik sms Gabby even aangezien Mo nog niks had laten weten. Weet je of Mo nog terug komt aangezien we het bed graag willen verhuizen. Kreeg ik terug dat ze al onderweg naar huis was en dat ze na de vakantie eerder naar huis kwam om hem te brengen. TJA dat is de communicatie van Amerika, je moet er mee leren leven haha. Dus na de vakantie komt ze eerder terug en gaan we het bed voor Cindy ophalen, gelukkig hebben we nog een matras hier thuis waar Cindy gewoon op kan slapen.
Verder heel de dag eigenlijk ingepakt, schoongemaakt en geskyped. Echt een verveel-dagje dus. Rond 5 uur zijn we richting KJ en Alexis gegaan om even te oefenen met rijden aangezien ik hun auto morgen vanuit het vliegveld terug naar de appartementen moet rijden. Het is geen automaat, uitzondering op alle auto’s hier dus. Maar na 100 meter rijden was ik weer helemaal gewend en is het heel goed gegaan, soms wel weer even de angst om hem af te laten slaan maar is niet gebeurd.
Toen we thuis kwamen hebben we ben hun een film gekeken, Alexis had van allerlei leftovers in de koelkast een chipsdip gemaakt, was erg lekker en dat was eigenlijk ons avondeten, oh ja samen met koekjes haha. Het was erg lekker en gezellig en hebben na de film nog 2 uur gekletst en toen richting huis gegaan. En we zagen toch iets cools: een halve maan. JA DUH niet spannend maar het was niet gewoon een halve maan maar hij was horizontaal half zeg maar. Normaal is ie vertikaal ik 2en verdeeld maar nu horizontaal echt heel erg cool. Ik heb er foto’s van genomen als jullie met niet geloven maar we zijn er nog steeds niet achter wat het is, dus weet je het laat het even weten haha.
Thuis ons bedje in gedoken, nog maar 2 nachtjessss!

Zaterdag 17 December
Heerlijk uitgeslapen, zonder wekker. Rond 11 uur kwam ik lekker mijn bedje uit en heb ik ontbeten samen met Jes. Laatste Cereal opgemaakt dus die kan ook de prullebak in, wat zijn we toch weer goed bezig. De dag bestond uit: inpakken, schoonmaken en skypen najaa msn’en/oovoo’en aangzien skype weer eens niet werkt. Smiddags eventjes naar KJ en lex gegaan om mijn portemonnee op te halen, ik was zo dom om dat ding te vergeten, gelukkig kwamen zij er achter en heb ik nu echt alles om te vertrekken MORGEN, omgosh MORGEN hihi. Ook hebben we 10 films meegenomen vanuit hun appartement om de tijd te doden en die hebben we na het inpakken van Jessie’s koffer dan ook bekeken. Najaa eentje dan natuurlijk, Hitch. Erg leuke film. Ondertussen nog heerlijke spinazie/kip/pasta dinner op en dat was weer een gedeelte van de koelkast. YEAH. Haha
Eigenlijk laat ons bed in gegaan, klaar om morgen om 10 uur op te staan om de laatste dingen in te pakken en eten te koken en schoon te maken. YAY.

Zondag 18 December
10 uur ging het wekkertje, najaa ik was al eerder wakker 9.30 ben lekker mijn bed uit gegaan en een douche genomen, omgekleed en toen ook Jessie klaar was hebben we de was in de machine gedaan, ontbijtje gemaakt en toen heerlijk op de bank een film gekeken. Je moet iets doen he. Besloten om toch maar een jurkje in het vliegtuig aan te doen, dat is wel het meest comfortabele haha. Boeiende informatie dacht ik zo. Heb nog even vis gebakken om vanmiddag met salade te eten en dan is de koelkast leeg. Nog even mijn handbaggage ingepakt en nu mijn laatste update voor jullie aan het schrijven. Alle info als jullie die willen weten:
We vliegen van:
JAX-Atlanta om 7.45pm
Atlanta-AMS om 10.50 pm en kom dan om 13.15 Nederlandse tijd aan!! WOEIIII
Dat is dus vanaf nu nog ongeveer 17 uur en 10 minuten.

Om 4.15 komt Megan ons ophalen om richting Jax te brengen, kan niet wachten!!

Dit was dus mijn laatste berichtje vanuit Jacksonville in 2011.

Bij deze voor iedereen: SUPER fijne feestdagen met familie en vrienden en een supergezellig en succesvol 2012!!

Jullie krijgen een verslagje van me als ik weer in de states ben.

Heel veel kerstknuffels van mij!
X Marjolein

  • 18 December 2011 - 20:49

    Ria:

    Tot straks, heb de Swarovski ring al gezien!

  • 05 Januari 2012 - 15:30

    Maaike Tuk:

    Hey Marjolein. De sneeuw heb je dus niet gehad in Nederland. Alleen maar regen en storm. Hopelijk is jullie reis niet te erg verstoord door de storm. Veel plezier en succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Softballen in the USA

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Laatste verslagje

22 Mei 2012

Final Exam Week

30 April 2012

State Tournament

24 April 2012

Rustig weekje softbal, even bijkomen

23 April 2012

Conference CHAMPS!!
Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 58801

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: