Halloween week - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Halloween week - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Halloween week

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

05 November 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Alweer een week voorbij GEVLOGEN, natuurlijk weer een gezellig verhaaltje voor jullie geschreven.

Maandag
Maandag natuurlijk naar school gegaan en gehaast om om 1 uur in de bus te kunnen zitten. We moesten ongeveer 3 uur in de bus zitten dus ik had mooi de tijd om eventjes mijn huiswerk te maken en nog even heerlijk een nap te nemen. Toen we uit de bus stapten was het erg winderig maar het was niet zo koud als ik gedacht had. Ik had gelukkig wel genoeg spulletjes bij me om aan te doen. We speelden in Orlando, tegen UCF vandaag. Ik heb inning 3,4,5, half 7 en 8 gepitched. Het ging best oke, het is niet mijn beste wedstrijd maar het was ook niet mijn slechtste. Uiteindelijk hebben we met grote cijfers verloren, maar die cijfers waren vertekenend want zo slecht was de wedstrijd eigenlijk niet. Najaa dan maar genieten van de sandwich die we gehad hebben van de coached. Gratis Jimmy John’s en chips gekregen. Het was echt heel erg lekker terwijl het gewoon een turkey sandwich was eigenlijk. In de bus nog heerlijk eventjes
School, hasten en om 1.00 in de bus. Wat huiswerk gemaakt en nap genomen. Het was winderig en koud, inning 3,4,5 gepicthed en half 7 en 8. Ging ok, gegekletst, geinternet en een muziekje geluisterd. Rond 12 uur kwamen we bij het veld aan en thuis ben ik snel gaan douchen en lag toen pas om 1 uur in mijn bedje. Morgen weer vroeg opstaan dus, lekker slapen!

Dinsdag
Het was FREEZING COLD vandaag en dat gaat de komende week niet echt veranderen. Ik weet zeker dat het maar 6 graden was, en door de wind voelde het wel als 3. En ja, als je 20 graden gewend bent normaal om 6 uur ’s ochtends, is dat toch wel even tegenvallen natuurlijk. De dag duurde erg lang, was erg moe van de wedstrijd en wilde het liefst gewoon mijn bedje in duiken, helaas… School tot 12.15 en om 13.00 vertrokken we weer naar de training, achja het leven van een college athlete he… haha
Heerlijk geskyped en getraind was de planning van de rest van de dag en oh ja niet te vergeten: ’s avonds heb ik NASSSSIIIII gemaakt, en weetje hij was nog mega lekker ook! Het was helemaal compleet, inclusief een gebakken eitje!

Woensdag
Vandaag hadden we natuurlijk eerst onze ochtendtraining, welke erg lekker werk wat en natuurlijk heb ik hierna nog even snel een lekkere nap genomen. Het wakker worden was erg lastig, maar uiteindelijk moest ik natuurlijk meteen weer een workout doen met mijn volgende les. In de les heb ik mijn workout van vanochtend afgemaakt en dat voelde goed. Ik vind het fitnessen steeds minder erg, omdat ik gewoon in zie waar het goed voor is en dat voelt het nog beter. Na mijn school ben ik thuis huiswerk gaan maken en voelde me eigenlijk prima. We hebben een heerlijke conditietraining gehad vandaag. We deden een soort insanity, 10 minuten van abb-workout. En daarna 10 minuten conditie, heerlijk gevoel toen we klaar waren. Daarna zijn het veld op gegaan en hebben we alleen defensive stuff gedaan, het moest een snelle training worden. Maar door omstandigheden was het toch erg lang geworden. Het was toch een heerlijke training geweest, het pitchen ging echt erg verrot, maarja die dagen heb je wel eens he... Ik moest zo lachen, ik kwam de auto in en zei tegen mijn huisgenootjes, ik ben echt in een pesthumeur, ben in 5 minuten weer gezellig. Zegt onze buurvrouw, Zo, hoe was je pitchen vandaag Marjolein. Alena zegt: That’s the wrong question right now. Hahaha En dat maakte me eigenlijk weer aan het lachen. Dus toen was het allemaal weer over.
Thuis gingen we heel erg snel douchen en zijn we naar Alena’s moeder gegaan. Haar moeder had heerlijke chili gemaakt en ook nog andere lekkere dingen. Maar voordat we dit konden eten gingen we eerst even de kinderen zoeken, die waren al in de neigbourhood aan het trick or treaten. En toen we ze gevonden hadden was ik helemaal verliefd, een kleine Ariel, kleine belle en een iniminipiraat. Ze waren zo schattig he. En de kleinste zei ook de hele tijd py een (Happy Halloween), was gewoon zo schattig. Het was erg leuk om met de kinderen rond de wijk te gaan, alle huizen waren mooi versierd en sommige hadden echt heel hard hun best gedaan en het was gewoon allemaal erg mooi om te zien. De kinderen hadden echt heel veel plezier en helemaal blij met hun snoep. Na een uurtje lopen zijn we richting huis gegaan en hebben we lekker met zij allen gegeten. Na natuurlijk eerst 100 foto’s genomen te hebben van en met de kinderen. Het eten was echt heel erg lekker en hebben eigenlijk de rest van de avond gewoon gezellig gekletst en gezelligheid gehad. Thuis nog even snel mijn toetsstof doornemen en toen heerlijk mijn bed in gedoken. Wat een leuke Halloween!!

Donderdag
Heerlijk, ik dacht echt dat ik de toets ging verknallen… Maar op een of andere manier heb ik altijd geluk in haar les. Iedere keer als ik het moeilijk vind of ik het niet echt heel goed gelezen hebt gaat het niet door, of zoals deze keer mochten we ons boek erbij houden. En aangezien ik het wel gelezen had wist ik precies waar het stond en was het gelukkig gewoon goed gegaan. Verder heb ik nog Psychologie gehad vandaag, het was echt heel leuk aangezien ze Amerika met Nederland gingen vergelijken m.b.t. seks, vond het toevallig dat het Nederland was en niet een ander land. De vergelijking ging over de pil en over tienermoeders. 76% van de Amerikaanse teenage meiden heeft een kind en in Nederland is dat maar 11%. In Amerika slikt 11% van de meiden de pil en in Nederland is dat 68%, kan hier toch enige conclusies trekken, vond het gewoon leuk om te weten en toch ook wel heel verbazend dat de getallen zo hoog-laag waren in Amerika.
Vandaag was de training lekker rustig en ging het pitchen gelukkig vandaag wel heel erg goed! Na de training waren we al snel weer thuis en hebben eigenlijk heerlijk thuis gezeten, heeft Kimmie Jo eten gekookt en hebben we hier heerlijk van genoten. Verder hebben we bij onze boven buren nog even wat ``Dutch´´ Apple pie gegeten, het was lekker, maarja niet zo lekker als thuis natuurlijk (:

Vrijdags heb ik een wiskunde toets gemaakt en reed ik met Alena mee naar huis. Maar we gingen niet meteen naar huis omdat ze graag eerst wilde stemmen. Early voting is volgens mij afgelopen maandag begonnen in Florida, en ook Alena wilde stemmen. Dus zijn we eerst naar Johnny’s huis gegaan om zijn stempas op te halen en daarna zijn we doorgereden naar de library waar het stemmen aan de gang was. Het was een best wel lange rij en politie om het allemaal in rechte banen te leiden. Er waren veel mensen en het was zo serieus. Als je in Nederland gaat stemmen, ga je gewoon stemmen en stem je en ben je klaar, beetje lachen blabla. Maar hier is iedereen echt vet serieus. En het is ook grappig dat je aan het uiterlijk van iemand kan zien vaak waar ze voor stemmen. Ik heb het een beetje gevolgd allemaal en je kon het gewoon bijna zeggen als je naar mensen keek. Ik heb ongeveer 10 minuutjes buiten gewacht en ze waren toen al klaar. Wat ook erg opmerkelijk is hier is dat mensen erg trots zijn op het feit dat ze hebben gestemd en dat ze de vrijheid hebben om te stemmen. Wanneer je klaar bent met stemmen krijg je een stickertje waarop staat: I voted, met een Amerikaanse vlag erbij en iedereen plakt deze sticker meteen op zijn shirt om aan iedereen duidelijk te maken dat ze gestemd hebben. Leuk om deze verschillen per land te zien. Toen we klaar waren met stemmen zijn we naar huis gesneld en daarna meteen door richting de Volleyball wedstrijden. Volleyball speelde dit weekend hun State Tournament en het was erg leuk om ze te zien spelen. Ze hebben vandaag 3-0 van Miami Dade gewonnen, en dat is echt heerlijk aangezien die meiden last hebben van to much attitude, en Miami en wij gewoon niet zo goed met elkaar om kunnen gaan. Ik heb samen met Lynn de score bij gehouden van de andere wedstrijd die aan de gang was, deze wedstrijd werd ook gemakkelijk gewonnen door het ene team. Het was erg gezellig en we hadden een aardige mevrouw die ons hielp met alles wat we moesten doen. Om 3 uur waren we ongeveer klaar en toen hebben we nog wat lekkers gegeten in towncenter en zijn toen richting huis gegaan, even snel gedouched en richting Alena’s zus haar verjaardag gegaan. Ze is afgelopen week 18 geworden. Vandaag was haar party en we moesten even helpen met het klaarzetten van alle spullen. Alle decoraties waren in Gator kleuren en er was natuurlijk weer een mega-amount aan eten. Chickenwings, gehaktballetjes, chickendip, mac ’n cheese en ook nog vanalles anders lekkers. Het was zo lekker dat ik me zo PROP vol heb gegeten, haha ik ben ook erg ook he… Natuurlijk hadden ze ook nog cake, en die was ZO lekker he…. Nee ik ben geen vreetzak.

Zaterdags heerlijk optijd mijn bedje weer uit gemoeten omdat we om 10 uur de volleyball game moesten werken. Ik was echt helemaal kapot, maargoed had opzich wel zin om te werken. De meiden van FSCJ deden het niet zo goed vandaag. 3-1 verloren, jammer want ze zijn veel beter dan dat ze hebben laten zien vandaag. Jammer genoeg hebben ze later op de dag ook de andere wedstrijd verloren waardoor ze dus uit het toernooi liggen en ze niet naar Nationals mogen. Toen we om 1 uur klaar waren met werken zijn we naar huis gegaan, hebben we wat lekkers gegeten en ben ik knock out gegaan, om 6 uur werd ik weer wakker. Whoopsie… Niet helemaal de bedoeling, maargoed wat anders had ik vandaag te doen. ’s Avonds zijn we lekker gaan eten bij Mellow Mushroom. Dit is een heerlijke Pizza tent met verse pizza’s. Natuurlijk een pizza met mozarella en pesto gegeten… En het was me toch lekker, mamma mia. Na ons buikje rond te hebben gegeten zijn we lekker naar huis gegaan, had eigenlijk wel zin om iets te doen, maar helaas was ik de enige haha. Dus eigenlijk is de avond verder heerlijk rustig geweest. Blog geschreven, muziekje geluisterd en ’s avonds is een teamgenootje nog gezellig langs gekomen om gewoon gezellig te doen. Ook nog leuk, ik leek wel megablond… Ik lag in mijn bed rond 2 uur en toen keek ik later weer en was het inneens 1 uur… Ik was even confused voor een paar seconde maar bedacht me toen dat de wintertijd ingegaan was… Lekker blond maar wel een uur extra slapen.

Heerlijk geslapen en toch al om half 9 wakker geworden, dus eigenlijk half 10, lekkerrrrr. Eigenlijk een lui dagje gehad een beetje huiswerken, skypen hier en daar, muziekje luisteren en nog even naar de winkel gegaan omdat we ook echt wel moesten eten vanavond. Het was ZO lekker, we hadden een diepvries maaltijd gehaald met brocolli, mais, pasta en garnalen. En natuurlijk nog even wat icecream gehaald, laatste dag want morgen beginnen we met hardcore conditioning. Ik heb er zin in, ik ga wel 100000 kg verliezen whaha.

Het was een lekkere week en een heerlijk weekend om weer opgeladen de week te starten. Nog maar 2 weekjes en een beetje en dan is het al Thanksgiving en ik kan echt niet wachten(:

Fijne week allemaal

Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 58803

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: