Clearwater Tournament - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Clearwater Tournament - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Clearwater Tournament

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

28 Januari 2013 | Verenigde Staten, Jacksonville

Wat was deze week een fijne en een vermoeiende week. Eerst lekker rustig, veel huiswerk en toen eindelijk ons eerste toernooi in Clearwater!!

Happy Martin Luther King day allemaal… Op maandag hadden we lekker nog een dagje langer weekend vanwege deze holiday. Heerlijk bijwerken van huiswerk en lekker genieten van een vrije dag.
Zoals gewoonlijk was dinsdag onze vrije dag dus hebben we lekker uitgeslapen en getraind. Na de training zijn we Alena’s moeder haar trui gaan brengen die ze als verrassing voor haar gekocht had. En ze was echt helemaal verrast en erg blij. Het is altijd leuk om te zien hoe blij mensen worden van cadeautjes die je ze geeft. ’s Avonds zijn we lekker bij Destiney een stukje cake wezen eten, aangezien ze gisteren jarig was en we nog een taartje tegoed hadden. Het was erg lekker natuurlijk!
Woensdag was de dag der dagen: De foto’s worden gemaakt!! We zien eerder van school naar huis gegaan zodat we nog even konden douchen en natuurlijk mooi maken. We zagen er uit om door een ringetje te halen en de foto’s zijn best wel snel genomen. Ik weet zeker dat ze mooi zijn geworden, iedereen zag er namelijk mooi uit en er moet wel iets moois uitgekomen zijn. We hebben zoals altijd hierbij erg veel plezier gehad en het was een leuk momentje van ontspanning. Om vervolgens aan een fijne training te beginnen. En weetje ik heb alweer weekend.. Het leven is zo slecht nog niet!

Donderdags ben zijn we lekker vroeg op gestaan en zijn we richting het veld gereden. Hier hebben we Roo geholpen met het veld. En moest een nieuwe bovenkant van het hek op zeg maar, een gele buis moest eroverheen. Het was nu nog een rode cover, maar aangezien we geen rood meer hebben in ons logo, wilden we het graag veranderen. Wat een pokkewerk, maar uiteindelijk met mankracht van de honkbal is het helemaal gelukt. Het was een heel erg gezellige dag en het veld ziet er een stuk mooier uit, echt veel mooier. Volgende week gaan we nog de hoge druk spuit gebruiken en dan zit het er weer als nieuw uit. Het is fijn om zo aan het veld te werken om op deze manier bij te hebben gedragen aan een fantastisch mooi veld (: . Op de training kwam ik erachter dat ik het verkeerde uniform droeg, en dat was echt zwaar klote. Ik voel me dan zo voorschut, en de afspraak was, als je het verkeerde uniform draagt moet je de hele training rennen. Maar ik ben gewoon eerlijk naar coach toegegaan en 100x sorry gezegd, en aangezien het de eerste keer in 2 jaar was zag ze het door de vingers, pfieuw! We hebben op de training situaties geoefend, in een wedstrijdvorm. Het was erg leuk, maar het ging echt verschrikkelijk. Gelukkig kwam Gabby met heel goed nieuws. De dokter heeft haar “gecleared”, dat betekend dat ze weer alles mee mag doen, dus ook dit weekend mag spelen. Ik ben helemaal super blij voor haar, maar natuurlijk ook voor het team. ’s Avonds heb ik lekker gechilled, mijn tas ingepakt en gegeten. EN HET BESTE VAN VANDAAG WAS…… Johnny heeft mijn hoofdtelefoon opgehaald op zijn werk. Het zijn zooooooooonnn super vette koptelefoons… Het zijn monster, diamond tears. Ze zijn zo mooi en zo Marjolein ook, oh ja er komt ook heel erg goed geluid uit, om dat eventjes niet te vergeten... haha. Zoek ze maar op, en ik vind ze mooi en dat is het belangrijkste, hihi. Mijn tas inpakken duurde ongeveer 2 uur, maar uiteindelijk weet ik zeker dat ik alles ingepakt heb.
Ik kan niet wachten om morgen te vertrekken!

Op vrijdag zijn we om 9.30 met de bus vertrokken naar Clearwater. Eerst zijn we nog even onze lunch gaan halen bij Lubi’s en zijn toen naar het veld vertrokken. Er stonden weer 3 dozen op gang, onze nieuwe overshirts, helmen van de coaches en onze nieuwe sokken waren allemaal precies op tijd binnen gekomen. Wat gaan wij er sexy uit zien zeg op dat toernooi. De busreis duurde volgens mij ongeveer 3.5 uur. En dat was zo voorbij gevlogen. We hebben pitch perfect gekeken, het was echt een heel erg leuke, vrouwen film… Gewoon een lekkere bus-film dus. Na 2 uur zijn we gestopt bij Cracker Barrel, het enige restaurant in de omgeving en hebben daar gegeten. Zelf had ik al gegeten dus had alleen maar een eitje gegeten en had toen eigenlijk alweer genoeg. Na het eten hadden we nog maar een 45 minuten en we waren er al weer. De busreis is echt voorbij gevlogen. In de bus nog even snel wat haren gevlochten, kleding aangetrokken en we waren er helemaal klaar voor. Iedereen had er heel erg veel zin in. De eerste wedstrijd speelden we tegen Indian River, een team waar we vorig jaar 2 keer van gewonnen hadden, van de 2 keer. Hun openingswedstrijd en ook hebben we hun uit het State Tournament gekicked vorig jaar. Dus die wilden wel graag winnen. En guess what… Dat hebben ze ook gedaan. We begonnen de wedstrijd heel erg goed, er werd goed geslagen de eerste 2 innings en toen de derde inning begon zijn we steeds slechter defense gaan spelen en toen werd ik ook gewisseld, ik werd best hard geraakt dus het was tijd om eraf te gaan. Balen, want zo wil niemand natuurlijk haar eerste wedstrijd beginnen, jammer genoeg pikte de slagploeg het niet op en hebben we uiteindelijk de wedstrijd verloren. Er had wat meer in gezeten, want het team was echt niet beter dan wij, maar helaas wel in deze wedstrijd.
De volgende wedstrijd was tegen Floor, Gulf Coast. Ook een team waar we vorig jaar 2 keer van hebben gewonnen en ook dit jaar zag ik de kans gewoon heel groot in. Helaas is ook deze wedstrijd door ons verloren, weer door het niet helemaal scherp zijn op allerlei vlakken. Jammer, maar morgen is er weer een nieuwe dag, ik heb er vertrouwen in dat het beter gaat worden morgen. Dan zijn de zenuwen er af en kunnen we ons helemaal laten zien.

Het hotel was hetzelfde als vorig jaar en dus gewoon helemaal prima. Ik had lekker mijn eigen bed, ik sliep namelijk met 2 Freshmen (Paige en Julie) en aangezien ik een Sophomore ben mocht ik mijn eigen bed. Toch nog wel zijn voordeel zo om 2de jaars te zijn…. We waren pas laat thuis en hadden ook pas om 11 uur ons eten, Domino’s pizza. En gelukkig hadden we veel te veel besteld en hebben we genoeg voor morgen avond. Na het eten zijn we meteen lekker gaan slapen en ik heb echt goddelijk geslapen in het bed. Wat mis ik mijn 2 persoons bed van thuis dan wel ineens hoor…

Om half 9 zaten we aan het ontbijt en hadden heerlijk gegeten, een lekker eitje, een bakje cornflakes en wat fruit. Ik was helemaal klaar om te beginnen. Om 9.15 vertrok de bus naar het veld en om 11 uur is de wedstrijd begonnen. Heerlijke opening: Tegen College of Central Florida. State-Champion van vorig jaar. En we hebben het echt VEEL beter gedaan dan gisteren, Gabby heeft echt geweldig gepitched, we hebben goed geslagen. Maar door loopfouten en defensive errors hebben we verloren. Jammer, want we hadden weer een goede kans om te winnen. Oké ik ben wel over dat verliezen heen hoor, maargoed daar is gelukkig snel verandering in gekomen.
Nadat we lekker hadden gelunched bij Panera in het winkelcentrum zijn we weer aan de wedstrijd voorbereiding begonnen, met muziek in mijn oren en een goede lunch in mijn buikje was ik er helemaal klaar voor. Ik mocht beginnen en ik ben HELEMAAL super blij. De eerste inning was even wakker worden maar geen punten tegen gehad en is het helemaal super gegaan. Er werd goed geslagen, goed verdedigd en het pitchen ging gewoon super goed. In de 7de inning stond het 3-0 en coach besloot om Gabby het af te laten maken. Ik snapte dit helemaal, ik werd een beetje geraakt en Gabby heeft veel snelheid dus die kon het gewoon even afmaken. Ik had alle vertrouwen in Gabby, maar toen ging het toch even wat minder goed. Het werd 3-3 en we moesten weer gaan scoren om te winnen. En GELUKKIGGGGGGGGGG hebben we dat gedaan. Alena kreeg 4 wijd en kwam op het honk, en toen heeft Riley hem even over het hek heen geknald. Walk off Homerun. 5-3 gewonnen!!! Mijn eerste win op mijn naam, helemaal superduper blij en eindelijk die stomme 0 van het bord af!

De volgende wedstrijd speelden we tegen Chattanooga State Community College. LEKKER, National Champion van vorig jaar. Hahahaha We hebben wel een lekkere competitie. Maar we hebben het echt heel goed gedaan. Het was t/m de 6de inning gewoon super goed, toen gingen ze Danielle goed raken en werd het 6-3 terwijl het de hele tijd 3-2 gestaan heeft. Jammer genoeg hebben we niet meer geslagen, want anders hadden we nog een beter resultaat kunnen halen. Even een detail, dat team heeft 62 wedstrijden gewonnen en 5 verloren afgelopen seizoen, hatsikidee… hahahahaha. Ik ben trots op ons, ondanks ons verlies worden we echt elke dag beter, we moeten gewoon even wakker worden! In het hotel hebben we lekker pizza opgewarmd en zijn we richting ons bed gegaan, oh ja natuurlijk ook nog even lang gedouched en onze tassen ingepakt. Morgen is het namelijk weer vroeg dag. Om 7.15 vertrekt de bus richting het veld, en ja hoor om 6.15 sta ik weer naast mijn bed. Het is nog donker buiten en errrrrgg vroeg, ik zou nog wel eventjes kunnen slapen hoor. Maar wat heb ik zin in vandaag. Godskolere het was zoooooo druk bij het ontbijt, alle 3 de softbalteams die in het hotel zaten hadden allemaal om 11 uur wedstrijden, dus ja hoor, allemaal bij het ontbijt. Het was een drukte van jawelste maar heb lekker mijn ontbijtje kunnen eten. Die mevrouw van het ontbijt werd helemaal gek, want die had nog ongeveer 100 taken te doen voordat alles weer was aangevuld.
Om 7.15 vertrok de bus en om 9 uur was de eerste wedstrijd. Het was erg vroeg maar niemand leek er echt last van te hebben, ja met de warming up moest iedereen even op gang komen maar tijdens de wedstrijd ging het heel goed. We hebben echt hard geslagen en ook de defense was een STUK beter dan gisteren. We worden echt iedere dag beter, en ik ben echt heel blij om dat te zien. We speelden trouwens tegen Miami Dade. Echt een rivaal van ons eigenlijk. Uiteindelijk hebben we met grote cijfers gewonnen, lekker, dat hadden we echt even nodig. De volgende wedstrijd was meteen na onze wedstrijd, tegen een Palm Beach. Ik mocht beginnen met pitchen en het was echt heel erg moeizaam. Ik geef niet heel snel een scheidsrechter de schuld maar wat een verschrikkelijke vent. Hij gaf echt helemaal niks, mijn curveballen, changeups en zelfs mijn fastballen vond hij wijd…. Erg lastig, en daardoor ook een Homerun tegen gekregen. Geeft niet hoor, verder is het goed gegaan en als er dan toch iemand op het honk kwam loste mijn veld het op. En ook deze wedstrijd heeft Gabby het afgesloten, maar nu heeft ze het wel gedaan zoals ik denk dat ze het altijd zal doen, gewoon 3up 3down en afgelopen die wedstrijd. Heel fijn om het toernooi met een win af te sluiten.
Na de wedstrijd nog even een nabespreking en toen zijn we meteen, hoppa in de bus naar huis gegaan. Even wat gegeten en toen is de busreis begonnen. Heerlijk rustig, iedereen lag te slapen en ik heb lekker muziek geluisterd. Het laatste uur van de busreis werd iedereen wakker. Iedereen wilde nog een keer de film Pitch Perfect kijken. Het is trouwens een film met heel veel liedjes erin.. En coach Jay wilde niet dat hij nog een keertje gedraaid werd. Dus zeiden we, mogen we dan wel muziek opzetten? Ja dat mocht wel, nou dat hoefde hij geen 2 keer te zeggen. Er werd meteen de muziek van de film opgezet en iedereen ging meezingen. Tot we op een gegeven moment coach Jay’s muziek door de speakers van de hele bus hoorden. En toen ging de muziek heel hard aan en ging iedereen echt heel hard meezingen. Het was een heel grappig moment, ik weet dat het nu niet zo grappig klinkt, maar dat was het toch zeker wel…..

Uiteindelijk zijn we heelhuids bij het veld aangekomen, heb ik eventjes mijn spullen in de fieldhouse gezet en natuurlijk waren wij weer de laatste die vertrokken van het veld. Er waren echt heel veel tassen achter gebleven, die mensen in hun haast hadden laten staan. En dan mijn tas nog die er stond. Alena zou hem wel even voor me pakken. Toen we thuis kwamen haalden we onze tassen uit de auto en Alena zegt, wat raar Mar dat jouw nummer niet op de bovenkant van je tas staat. Ik zo: Jawel hoor, dat moet die van jou zijn, halen we de tas eruit is het die van Kayla, en ligt die van mij bij haar in de achterbak. LEKKER is dat, al mijn spullen een uur of anderhalf verderop. Kayla had in de haast mijn tas gepakt en Alena nam aan dat haar tas die van mij was… Lekker dan hahaha. Ik heb even een tandenborstel bij Walmart gehaald en dan overleef ik het wel tot dinsdag. Het was een erg grappig einde van het weekend.

Wat was het een geweldig fijn weekend, ondanks dat we de spring niet TOP zijn begonnen zie ik nu al heel veel verbetering iedere dag. We hebben veel slagkracht en ik heb er alle vertrouwen in dat we het goed gaan doen. Ik kijk nu alweer uit naar het volgende weekend. Dan hebben we een toernooi in St. Augustine. Nieuwe ronde nieuwe kansen (:

GO BLUEWAVE!!

#13

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 58789

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: