Windy Week - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Windy Week - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Windy Week

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

29 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Ja hoor daar ben ik weer, het ene moment moet je weken wachten op mijn berichtje en de andere week heb je er twee in een week…

Heerlijk zo’n maandag waar je uit kan slapen tot 9 uur aangezien de 6am’s niet door waren gegaan en ook mijn eerste les nog eens uitgevallen was. Heerlijk tot 9 uur in mijn bedje gelegen en een lesje wiskunde gehad, waarna ik weer heerlijk naar huis kon. Vandaag een heerlijk, overheerlijk dagje niks gedaan. Heerlijk rust aan mijn kleine vriend gegeven en ook genoten van een dagje vrij natuurlijk.
Dinsdags en woensdag hebben we eigenlijk gewoon training gehad en hard gewerkt. Er is niet echt iets speciaals gebeurd in deze dagen dus laten we dat maar lekker achter wegen laten.
Donderdags daarentegen, zijn na de les om 1 uur richting Georgia vertrokken, we hadden 2 wedstrijden tegen coastal Georgia op het programma staan. Vandaag hadden we geen zin om onze lunch te maken dus hebben we lekker subway gehaald voor de busdrive. Onze buschauffeur was dezelfde als vorig jaar tijdens State: Dale. Hij is een hele goede chauffeur en houdt echt van ons en had daarom weer een mooie bus meegenomen, neeee het was niet een bus zoals bij State maar het was gewoon een erg mooie bus. Een nep-houten vloer en erg mooie verlichting en fijne stoelen. Toch leuk als iemand zo goed voor je zorgt he, oh ja we hadden ook nog wifi… Het was een erg korte trip. In ongeveer een uurtje of anderhalf waren we al op de plaats van bestemming. Toen we uit de ijskoude bus stapten was het erg lekker weer, het waaide wel erg hard. Hurricane Sandy is namelijk nu onderaan Florida aan de kust, en daarom hebben alle kustgebieden hier last van. Natuurlijk niet van heel zwaar weer maar gewoon van wind en regen. Ik mocht vandaag beginnen met pitchen, we speelden dus tegen een college uit Georgia, een degelijk team en een goede tegenstander dus. Ik heb de eerste 5 innings van de eerste wedstrijd gepitched, en het leek wel een wedstrijd tegen Santa Fe, de scheidsrechter was verschrikkelijk hierdoor heb ik niet zo veel mensen met 3 slag aan de kant gezet maar nogsteeds erg goed gepitched. De defense maakte geweldige acties en nee hoor, de scheids vertikte om ze uit te geven. Defense had het ook erg goed gedaan, en gelukkig begonnen we na de 4e inning ook goed te slaan. We beginnen er echt in te komen en dat is een heerlijk gevoel. 5 innings later stond het geloof ik 1-3. De andere pitcher heeft toen nog een HR tegen gehad, maar alsnog hebben we gewonnen. Gelukkig zijn we ons eigen spelletje blijven spelen, waardoor we de voorsprong gehouden hebben.
De tweede wedstrijd hadden we meteen in onze handen. We hebben echt geweldig geslagen, 3 homeruns voor ons en iedereen had wel 1 of meer honkslagen. De pitching was ook goed tot de 5e inning en toen kregen we toch wel punten tegen. Toen mocht ik weer pitchen en heb het gelukkig tm de 7de inning dicht gehouden. Wat hebben we het veel beter gedaan dan vorige week en wat zie ik ons groeien, was echt heel erg blij na deze wedstrijd.
8 innings later voelt mijn botje zich nog heel erg goed en daar ben ik natuurlijk ook heel erg blij mee. Na de wedstrijd zijn we heerlijk gezond gaan eten bij ChickFil’A, wat natuurlijk erg lekker was.
Zoals ik al zei is er een orkaan gaande onder aan florida en heeft heel West Florida daar last van, dus ook wij en Orlando. Aangezien we vrijdags een wedstrijd hadden in Orlando is deze vandaag al afgelast omdat het niet de moeite was om daar heen te rijden in de regen en wind. En aangezien we vandaag zo goed hebben gespeeld heeft coach ons morgen vrij gegeven.
Vrijdag was een heerlijke luie dag, na een uurtje school kon het weekend beginnen. Natuurlijk heb ik eerst even geprobeerd om mijn afgelopen weken in een verslag samen te vatten en daarna zijn we met een aantal teamgenoten Paranormal Activity gaan kijken in de bioscoop. Ik wilde eigenlijk echt niet gaan, maar omdat mijn roomies me over hadden gehaald ben ik toch gegaan en ik was echt heel erg bang dat ik me de hele tijd de tifus zou schrikken maar dat is dus ZWAAR tegen gevallen. Ik zal het maar op zijn Bossisch zeggen. Wat een kut film hahaha. Het was echt heel erg onrealistisch en ik was niet eens echt bang in de film. Gelukkig was op zijn minst de popcorn goed…. Hahaha Na erg teleurgesteld te zijn geweest en allemaal pissed of waren zijn we lekker naar huis gegaan en hier lekker lui op de bank gezeten en gezocht naar een heerlijk diner dat we konden eten.
Uiteindelijk belde Toni ons op of dat we mee op stap wilden gaan naar een Halloween party, eigenlijk hadden we niet heel erg veel zin, maar uiteindelijk hebben we toch onze zin omgezet en zijn we een kostuum gaan kopen, oké een powerpuff jurkje voor ons allemaal, ik vond het een geniaal idee en we zagen er ook zo schattig uit.. Helaas toch niet helemaal oké met iedereen dus hebben we allemaal iets anders uitgekozen. Lynn als matroos, Alena als SWAT, iets met politie en ik was politie. Lekker origineel, maar daar had ik schijt aan haha. Om 10 uur hadden we bij T afgesproken, wij haasten en rennen en eindelijk 10.15 bij hun aangekomen, en helaas hebben we nog tot 11 gewacht, achja het was het begin van een gezellige avond! Uiteindelijk heerlijk Hollandse tijd thuis gekomen en een erg gezellige avond gehad.
Zaterdags was de grootste football wedstrijd van het jaar hier in Jacksonville. Gators (Florida) moesten spelen tegen Bulldoggs (Georgia) en dat zijn net z’on rivalen als Ajax en Feyenoord eigenlijk. De wedstrijd vond dus plaats in het stadion van de Jaguars (JAX team) en het was een gekkenhuis hier in Jacksonville. Er waren DUIZENDEN mensen die de wedstrijd kwamen bekijken, allemaal fanatieken die een leuke dag willen hebben. Helemaal geen vijandige sfeer of iets dergelijks. Fans liepen gewoon bij elkaar, kletsten en keken samen naar de wedstrijd. Wij waren samen met Alena’s mam, ons appartement en een ander teamgenootje gegaan, ook Toni en appartement waren gekomen. We moesten parkeren aan de andere kant van Jacksonville en zijn toen naar het stadion gelopen. Ik weet zeker dat er buiten het stadion nog meer mensen waren dan in het stadion. Er waren gewoon overal mensen, overal. Mensen hadden hun auto’s geparkeerd en er een partytent neergezet met koelers, barbecues en TV’s helemaal klaar om de wedstrijd te bekijken. Florida naast Georgia en gewoon allemaal samen, erg leuk om te zien. Ook leuk was is aangezien we allemaal Gator shirts aan hadden, er iemand langs kwam lopen en zei GOOOOO GATORRSSS YEAHHHHH! En dan een high five gaf , ik heb niks met football maar vond het erg leuk om dit mee te maken. Bij het stadion waren er overal etenstentjes en gezellige dingen te doen en aan de zijkant een terrein met twee grote schermen om de wedstrijd te kijken. Aan de andere kant van het stadion was RV-city, een ingericht terrein met allemaal RV’s, dat zijn van die megagrote half bus Amerikaanse campers, je weet wel welke ik bedoel denk ik. Overal van die RV’s en overal mensen, gewoon een hele grote en drukke camping eigenlijk maar dan aan de zijkant van de weg, ingericht door de politie waarschijnlijk en veel veel mensen. Het leukste vond ik dat iedereen gewoon samen was en zelfs politieagenten kregen een broodje aangeboden bij de BBQ’s en ja hoor, ze stopten wel even voor een lekkere hamburger, toch amerikaans he.. Iets anders grappigs was, is dat er mensen waren die grote koelers hadden met daaronder een motortje, waardoor het dus scootertjes waren geworden waarmee ze over het terrein heen reden, in een soort treintje want er waren meerdere koelers achter deze eerste scooter gebonden. Een erg leuk gezicht.
Vandaag was gewoon echt een erg leuke ervaring, en ook al heb ik niks met football en snap ik er niks van en hebben de Gators ook nog verloren, heb ik een geweldig gezellige dag gehad.
Thuis hebben we nog even heerlijk gechilled en ’s avonds zijn we lekker bij Sweet Tomatoes gaan eten, en dat was zoals gewoonlijk weer heerlijk lekker.

Zondag was echt een heerlijke zondag. Gisteren ben ik om 10.30 al gaan slapen en vanochtend pas om 12.15 wakker geworden. Ik denk dat ik mijn slaap nodig had. Verder is de dag snel voorbij gegaan; Skypen met Nederland, huiswerk maken, lopen naar Walmart, NASI gemaakt!!, heerlijk dessert gemaakt (Snickerssalad, zie recept verslag vorig jaar ergens haha) en natuurlijk nog heerlijk een wasje gedraaid. Een heerlijk zondagje dus, helemaal uitgerust voor een volgend weekje.

We beginnen de week met een wedstrijd morgen in Orlando, degene die afgelopen vrijdag afgelast was. Ik heb er erg veel zin in en ik heb ook het gevoel dat we het erg goed gaan doen. En natuurlijk komt het verslag zo snel mogelijk (hopelijk in een week) naar jullie toe voor een update van de volgende week. Weetje wat, ik heb een countdown, en over 1 maand en 2 weken kom ik alweer naar Nederland voor een Kerstmis break!? Crazy huh?

Veel Liefs
Marjolein<3

  • 29 Oktober 2012 - 06:35

    Hannie:

    Alsof je naast me op de bank zit wat een leuk verslag succes vandaag tegen Orlando! Komt Geena nog kijken!

  • 04 November 2012 - 19:27

    Maaike Tuk:

    Lekker Marjolein dat het dit seizoen zo goed gaat en dat je het nog steeds zo goed naar je zin hebt. Ja voor je het weet ben je weer thuis met Kerstmis, maar ook die tijd zal voorbij vliegen. Veel succes met alles en vooral veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 58802

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: