St. Augustine Tournament - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu St. Augustine Tournament - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

St. Augustine Tournament

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

05 Februari 2013 | Verenigde Staten, Jacksonville

Een rustige start van de week en een ontzettend vermoeiende maar geweldig leuke laatste 3 dagen van de week.

Maandag morgen voelde het aller vroegste ever, om half 8 moesten we alweer richting school om daar 3 lessen te volgen en mochten toen gelukkig alweer naar huis om vervolgens heel de dag vrij te hebben. Een heerlijk lui dagje thuis, ik kon geen was draaien aangezien ik niks had om te wassen omdat dit bij Kayla thuis lag.

Dinsdag heb ik eindelijk al mijn spulletjes weer terug gekregen en kon ik alles weer eventjes wassen, niet dat ik dat meteen gedaan heb want ik was het eigenlijk vergeten… Dus dat had ik pas donderdag avond voor de wedstrijden gedaan, lekker Marjolein. Maargoed, daar heet ik ook Marjolein voor hè (:. De dagen waren eigenlijk gewoon normale dagen, training, school, lunch bij Lubi’s en dus erg lange dagen.

Op woensdag kwamen Lynn’s ouders!! Eindelijk waren ze er, Lynn is erg blij dat ze er zijn en natuurlijk vinden ik en Alena het ook gezellig. Woensdags zijn we op het veld gaan wachten op ze, Alena had nog pitcherlessons waar ze voor moest catchen dus zijn we even bij een honkbalwedstrijd gaan kijken. En weetje wat… Ze hebben gewoon gewonnen, ja het moet niet gekker worden, ze doen het beter dan ons op dit moment… Maar dat was vorig jaar ook zo, ze gingen daarna snel berg af waards. Toen de wedstrijd afgelopen was zijn Lynnie en ik binnen gaan wachten op haar ouders, die kwamen rond 7 uur aan bij het veld. Coach had ook nog gewacht totdat ze er waren en op deze manier hadden ze iedereen al ontmoet. Lynn heeft ze nog eventjes de fieldhouse laten zien en daarna zijn we snel richting Alehouse gereden en hebben hier heerlijk gegeten. Ik heb voor het eerst een Kreeft gegeten. Dat ding was echt ZO moeilijk om open te maken. Ik zat helemaal onder, maar wat maakt het uit… Het was wel lekker. Het was een hele klus maar het was het zeker waard. Ook hebben we hen nog even het lekkere dessert laten proeven, want dat is toch zeker wel de moeite waard.
Het was erg gezellig, en zijn na het eten meteen naar huis gegaan. Hebben een bedje voor ze klaar gemaakt en ze konden lekker gaan slapen. Ook wij waren allemaal erg moe dus we zijn meteen gaan slapen eigenlijk.

Donderdags zijn Alena en ik vroeg op gestaan om lekker naar het veld te gaan. Hier hebben we weer hard gewerkt om het er mooi uit te laten zien. We hebben een nieuwe blauwe screen op het buitenveld hek aangebracht, de vloer met de hogedrukspuit behandeld en ook nog een gele topper op het hek aan de zijkant geplaatst. Het ziet er alweer een stuk beter uit. We zien er straks nog uit als een TOPveld. Dat had ik 5 weken geleden niet kunnen denken. Oh ja, ook de foutpalen zijn overnieuw geschilderd, en ze zijn nu geel i.p.v. lichtpiskleurig geel. Helemaal super dus. Ook heb ik op de afstandborden nieuwe lijnen aangebracht zodat ze helemaal wit zijn in plaats van rood. Wat zijn we weer goed bezig geweest.

Vrijdags hebben we twee wedstrijden gespeeld tegen Spartanburg Methodist. Dit is een team uit South Carolina en we dachten dat ze wel goed waren. Dat viel dus eigenlijk wel mee. We hebben de eerste wedstrijd wel verloren, na eerst met 7-2 voor te hebben gestaan. We hebben het echt HELEMAAL laten liggen op defensive gebied, we hebben het echt heel slecht gedaan. Ik weet dat ik altijd wel positief ben maar dit was echt niet goed, haha. Na de wedstrijd hebben we dat ook wel te horen gekregen. En we zijn in de tweede wedstrijd helemaal omgedraaid. We hebben deze wedstrijd dan ook gewonnen. Ik heb de laatste 3 en van de 1ste en de laatste 5 van de 2de gepitched en het is echt heel goed gegaan. Ik heb geen punten tegen gekregen en ik was erg tevreden.

Zaterdags begon de dag om 7 uur, even gedouched, mijn haren gevlochten, ontbeten en ik was helemaal klaar voor de komende 3 wedstrijden vandaag. Het was op het moment van opstaan -1 graden buiten, dus dat was heel erg fijn, mij niet heus. Met een dikke trui en trainingspak aan viel het reuze mee. Op het veld aangekomen was het ondertussen al een stuk warmer geworden. Toen iedereen er was zijn we snel aan de warming-up begonnen, We speelden de eerste wedstrijd tegen Palm Beach, de tegenstander waar we tegen hadden gespeeld in het Clearwater tournament. Ik moch beginnen met pitchen en het ging echt heel erg goed en ik heb mijn eerste volle (7 innings) wedstrijd gespeeld. Het ging met het team ook een stuk beter. We hebben hard geslagen, hier en daar nog wat lelijke defense fouten maar al VEEL VEEL beter dan eerst. We hebben de wedstrijd dan ook gewonnen met veel tegen weinig. Ik heb zelf 8 keer 3slag gegooid, en ik dacht maar 3 honkslagen tegen dus ik kan erg tevreden zijn. Ben erg trots op mijn team, ze hebben zo hard geslagen, dat pitcht ook wel heel erg relaxed hoor.
De tweede wedstrijd speelden we tegen TCC (Talahassee). Dit team is een serieuze tegenstander. Gabby heeft namelijk voor dit team gespeeld en is eruit gekicked. En we willen ze altijd in maken. Vorig jaar zijn we met 11-1 ingemaakt en dit jaar hebben wij even laten zien we er beter was en hebben ze ingemaakt met 4-1. ERG fijn en ook Gabby was helemaal blij. Ze waren een stuk minder sterk dan vorig jaar, maar nogsteeds niet erg slecht. We hebben erg goed gespeeld en Gabby heeft goed gepitched. De laatste inning was even spannend. Er waren 3 honken bezet en er kwam een run-down tussen thuis en 3 en Gabby kreeg de bal en die wilde gewoon dat de wedstrijd afgelopen was dus die sprint op dat meisje af en die springt er gewoon op van achteren en ja toen was ze uit. Erg leuk einde van de wedstrijd. Wel eventjes spannend maar helemaal goed zo…
Na de tweede wedstrijd hebben we eventjes gekletst met de coaches en toen was het lunchtimmmeeee. De ouders van Taylor hebben heerlijk hamburgers, hotdogs en kipfilet gebakken. Met broodjes, fruit, chips en natuurlijk lekkere cookies. Het was echt een heel erg lekkere lunch en ik was alweer helemaal klaar voor de volgende wedstrijd.
Deze was om 5 uur pas tegen Miami Dade. De zon begon onder te gaan en het werd best wel koud. De wedstrijd ging echt MEGA lekker, we hebben gewonnen met grote cijfers. En het leuke is, ik kijk net op de website en zij hebben pas 3 wedstrijden verloren… 2 daarvan van ons, toch leuk om dat eventjes te melden. Het werd echt heel heel erg koud ’s avonds, ik kon zelfs wolkjes blazen…. Hahaha
Na de wedstrijd zijn we richting Coach’ huis vertrokken om daar lekker spaghetti te eten. Met natuurlijk lekkere salade en brood. Niet te vergeten ook nog een lekker toetje: Cheesecake. Lekker vetworden, yumyum.
Thuis aangekomen even snel een douche genomen en METEEN mijn bed in gedoken, ik kon niet meer.

Zondag ochtend weer hetzelfde ritueeltje, douchen, haren vlechten en ontbijten. En weer helemaal ready to go. Het was gewoon lekker buiten, niet te koud maar wel een frisse wind. De eerste wedstrijd was tegen St. Petersburg. WAT een wedstrijd. Met veel spanningen en sensatie. We stonden tot de 7 de inning en 2 uit achter met 2-3 en toen kwamen we gelijk tot 3-3 en moest er een tiebreak gespeeld worden. We hebben de tiebreak niet echt goed gespeeld en daardoor kwamen we achter met 4-3. Door 2 strikeouts mochten wij gelukkig weer aan slag. Uiteindelijk 2 en 3 bezet. 2 uit. Wordt Jacquie raakgegooid. Maar door protest zeggen ze dat het op de knuppel was en dat het een gespeelde bal was. En dat ze dus uit was. Dus de umpire geeft haar gelijk en zegt dat ze uit was en dus zij helemaal blij dat ze gewonnen hadden. Dus coach naar de umpire toe, dat kan niet want je hebt geraakt werper gecalled dus het spel was dood en onze loopster wandelde naar het eerste honk dus je kan het dode spel niet opheffen ineens. Okay, daar gaf de umpire haar gelijk in. Dus iedereen weer terug in het veld. Niemand die had gewonnen. Werd ze WEER raak gegooid en gaat naar het eerste honk. Die coach boos dat ze er indraaide en al die klets. Maargoed bases loaded. Slaat Denise een honkslag en lopen 2 punten binnen. GEWONNNEEEEEEEEEENNNN!!! Hahahah het was echt een heerlijke wedstrijd, daar hou ik wel van. Die meiden allemaal boos en tijdens de “high-fives” zeiden ze allemaal shit en toen werden Brooke en Gabby echt heel erg boos, maar gelukkig was Toni daar om ze even tegen te houden hahaha.
De volgende wedstrijd was tegen Brevard. WAT EEN VERSCHRIKKELIJKE wedstrijd. We hebben echt heel veel honkslagen geslagen en de innings duurden zooooo lang he. We hebben ook gewonnen met 14-2. Het was wel gek want vorig jaar was dit best een goed team, dus ze zijn echt veel slechter geworden. Het was lastig pitchen, want ik gooide dat pitches recht door het midden die niet gecalled werden door de scheids en zij maakten geen swings waardoor het helemaal lang duurde. Het was de langste 5 innings in mijn leven. Maargoed we hebben gewonnen en daar gaat het om. Oh ja ze hadden ons verteld vanochtend dat we een tshirt zouden krijgen als we zouden winnen en JA HOOORRR we hebben het toernooi gewonnen. We hebben alle wedstrijden gewonnen en zijn dus de Triple Crown Champions van 2013. Een leuk iets om mee te beginnen denk ik zo. Coach was nog nooit kampioen geworden van dit toernooi, dus dat is meteen eventjes in de pocket.

Na de wedstrijd vertelden de coaches dat we MAANDAG EN DINSDAG vrij kregen. Nou iedereen ging dus even door het dollen heen, maar ik denk ook zeker dat we dit wel nodig hebben. Na het praatje was ik eventjes snel mijn camera gaan pakken maar voordat ik terug kwam waren alle shirts al uit de doos gepakt. HELAAS, dan zit je dus met een XL. Het is best een leuk shirt en achteraf kwam ik erachter dat Alena meerdere shirts had gepakt en daar zat nog een L tussen, dus dat is een stuk beter haha.

Nadat we even lekker langzaam onze spullen hadden gepakt hebben we nog eventjes was foto’s gemaakt en zijn we vervolgens vertrokken naar huis. Onderweg naar huis zijn we nog eventjes langs de nike outlet gereden omdat Lynnie haarbandjes wilde hebben. Ik heb heel braaf mijn portemonnee in de auto gelaten en niks gekocht. Yay ik!

Thuis eventjes snel met mama geskyped om toch nog eventjes mijn afgelopen 3 dagen te delen en toen moesten we al snel richting Alena’s moeder. Het is SUPERBOWL vanavond. De grootste en belangrijkste Football wedstrijd van het jaar. Dus die hadden allemaal lekker eten en gezelligheid bij haar thuis. Er waren best wel veel mensen en het was erg gezellig. We hebben leuke foto’s genomen en lekker gegeten en vooral genoten van de gezelligheid. Ze hadden een wed-bord gemaakt. Een blaadje met allemaal vierkantjes en je kan dan hokjes kopen en nadat alle 100 vakjes zijn verkocht schrijf je pas de nummers aan de zijkant waardoor het dus allemaal op puur geluk is. Helaas had ik niet gewonnen maar het was wel een heel erg leuk idee. Uiteindelijk was iedereen helemaal blij want de Ravens hebben gewonnen en daar was de meerderheid voor. Na een GEWELDIG concert van Beyoncé was de stroom nog even uitgevallen in het stadion voor ongeveer 30 minuten en moesten we wachten maargoed, ik keek de wedstrijd toch eigenlijk niet. Het was een erg gezellige avond. Jammer genoeg moeten we morgen gewoon weer naar school toe.

Wat een ontzettend vermoeiende week was het zeg. Met heel veel goede dingen!! Ik ben echt helemaal blij dat we het zo goed gedaan hebben dit weekend. En tijdens het schrijven van mijn blog zat ik op de FCSAA website en we staan op dit moment 2de in Florida. En dat is echt heel erg goed. Ik had het niet verwacht aangezien we zo’n slechte start hadden. Maar hard werken levert dan ook iets op. Ik ben super trots en kan niet wachten tot de volgende wedstrijden hier zijn.

Tot volgende week maarweer!!

Liefs,
Marjolein

  • 06 Februari 2013 - 07:45

    Hannie:

    Meisje goed van jullie en de ranking beloofd ook veel goede! Wanneer zijn de nationale, kan ik vrij vragen! Hihi

  • 15 April 2013 - 22:06

    Hannie:

    tijd voor een verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 783
Totaal aantal bezoekers 58789

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: