Kort weekje - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Kort weekje - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Kort weekje

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

21 Januari 2013 | Verenigde Staten, Jacksonville

Nou het was geen hele grote challenge om deze blog te schrijven deze week, een niet heel veelzijdig maar toch wel een gezellig weekje.

Sta je dan, maandag ochtend, 6 uur in de ochtend te wachten bij de Gym totdat onze trainers er waren om de deur open te doen, ja dan is het toch al later en er is nog steeds niemand te bekennen. Uiteindelijk, na 10 keer bellen zijn we allemaal maar naar huis gegaan. Vervelend genoeg kregen we een berichtje van onze trainer dat ze hele nacht in het ziekenhuis was geweest met haar opa, omdat het helemaal niet goed met hem ging, en doordat haar batterij leeg was kon ze ook geen berichtje naar ons sturen. Jammer genoeg was ook onze andere trainer ziek, die had een berichtje gestuurd naar Megan, maar doordat haar telefoon dus leeg was wist ze dit ook niet. Achja, er zijn ergere dingen in het leven. Heb thuis nog eventjes een half uurtje proberen te slapen en daarna naar school gegaan. Na school echt een hele lekkere pita gegeten, met kipsalade omdat de tonijn op was. NOU dat heb ik geweten, die kip kan lekker terug naar de boerderij gestuurd worden. Tijdens het trainen voelde ik me al niet zo lekker en na de training is de ellende begonnen… Heel de avond, nacht en ochtend alles eruit gegooid, om 4 uur was gelukkig alles uit mijn lichaam en kon ik een beetje gaan slapen. Dinsdag ben ik nog thuis gebleven van school en softbal omdat ik me nog steeds verschrikkelijk voelde. Overdag een soepje en een crackertje gegeten en de hele dag in bed gelegen. Ik heb van mijn roomies een heel erg leuk nacht lampje gekregen en toen voelde ik me natuurlijk al meteen veel beter.

En toen was het al weer woensdag! Ja zo vliegt zo’n verslag wel voorbij… Woensdags ben ik nog thuis gebleven van ochtendtraining en school maar ben wel eventjes een kijkje gaan nemen bij de training, heb een beetje rondgelopen en gekeken en gewoon even lekker buiten geweest. Heb een beetje spins gedaan met pitchen en dat ging best wel prima eigenlijk. Naast wat huiswerk en kleine beetjes eten was de dag gewoon lekker rustig en morgen kan ik hopelijk weer mee doen.

Donderdags en vrijdags zijn gewone dagen en rustige trainingen geweest. Waarin ook Lynn nog ziek is geworden, maar meer een griep en ik had alleen maar voedselvergiftiging. Die is dus donderdag en vrijdag thuis gebleven.

Vrijdag was de beste dag van de week, Papa’s betaalde truien en tassen waren EINDELIJK binnen!!!(: ZE ZIJN ZOOOOOOO COOOLLLL. We zien er zo cool uit, we hebben nu een trainingspak, trui en rugtas. Dus we zien er zo gaaf uit. Als we nou net zo goed spelen als we er uit zien, dan moeten we wel kampioen worden. Ik kan er gewoon niet over uit hoe mooi we er uit zien hihi. Als je eventjes naar Facebook gaat kan je alle foto’s zien die we gemaakt hebben.

Zaterdag moesten we om 10 uur op het veld staan om onze laatste oefenwedstrijd te spelen. Ons eerste toernooi is namelijk aanstaande vrijdag al, in Clearwater.
De wedstrijd was weer een onderlinge wedstrijd. Het pitchen ging echt een stuk beter dan vorige week en ik ben er helemaal klaar voor. Ook heb ik mogen slaan en heb nog een mooie honkslag in het linksveld geslagen. Dat was erg leuk en iedereen was ook erg enthousiast. Iedereen deed het erg goed vandaag, er werd goed gepitched en goed geslagen. Na de wedstrijd zijn we even lekker gaan lunchen en hebben we bij Toys R Us een cadeautje voor Alena’s nichtje en neefje gehaald. Vandaag was namelijk hun verjaardagsfeestje. Toen we de cadeautjes gekocht hadden zijn we meteen doorgereden naar de party en het was er erg gezellig. Het thema was ToyStory. Er waren Toystory decoraties en natuurlijk een overheerlijke taart van Toystory. Het was erg gezellig, we hebben spelletjes gespeeld, lekker rondgehangen en gewoon een gezellige namiddag/avond gehad. De taart was overheerlijk en de kids vonden de cadeautjes helemaal geweldig. We waren al wel snel helemaal uitgeteld, dus om 10 uur zijn we dan ook naar huis gegaan.
Zondag was echt een heerlijk luie zondag, die heb ik volgens mij nog nooit echt gehad. ’s Ochtends zijn we lekker bij Cracker Barrel gaan eten voor ontbijt. Ik heb heerlijke pecan-pacakes gegeten. Met een lekker kopje thee was het helemaal compleet. Na nog even rondgesnuffeld te hebben in het winkeltje zijn we naar huis gegaan, Alena moest erg veel huiswerk doen. Eigenlijk was mijn rest van de dag heerlijk op bed met mijn laptop, genieten van een vrij zondag. Om 5 uur zijn we richting Johnny’s huis vertrokken, hier was een gedeelte van zijn familie die niet in Jacksonville woont. Zijn moeder had het eten verzorgd, en we hadden lekker Amerikaans dinner gegeten. Hamburgers and Hotdogs, heerlijk! Het was een gezellige avond, wat heb ik toch een geluk hè met al die families hier die zo goed voor me zorgen?!

Al met al was het een fijne week, even ziek geweest maar daar kom je toch best wel snel overheen. Vandaag (maandag 21 Januari 2013) is het Martin Luther King Jr. day. Dit is dus weer een dagje vrij van school, ga maar even mijn huiswerk vooruit werken, aangezien we volgend weekend heel het weekend in Clearwater zijn. Onze eerste echte toernooi, ik kan niet wachten!!

Tot volgende keer maarweer,

<3 Marjolein

  • 21 Januari 2013 - 16:20

    Rein:

    Skattie,

    Sneeuw sneeuw sneeuw en nog eens sneeuw!!!
    Koud koud koud en nog kouder!!
    Gezeik over eventueel een elf stedentocht, terwijl er net een 0.5 cm ijs in friesland ligt.
    Maar voor de rest gaat hier alles goed. Dus ook in de states hebben ze PLOFkippen. Ben blij dat je weer helemaal hersteld bent en dat jullie komend weekend kunnen knallen in Clearwater. Als er een prijs is voor het best geklede team dan zijn jullie dat in ieder geval. Veel succes donderdag met jullie teamfot'o's. Oefen de BIG smile Look een aantal keren voor de spiegel zodat je er dit jaar ook weer puntgaaf opstaat.

    KDF tot skype en je weet: NOG: 1 mnd, 8 dagen 19 uur 9 minuten en 35 sec en dan zijn wij er weer!!

    Lang leve de ZON!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 58789

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: