October Pink Wave Calling - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu October Pink Wave Calling - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

October Pink Wave Calling

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

27 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Ik kreeg al berichtjes of het wel goed met me ging, en er kwamen berichtjes van het thuisfront of ik ziek was. Nee hoor, het gaat super goed met me, maar ik ben gewoon helemaal vergeten om mijn verslagen voor jullie te schrijven. Ik hoop niet dat jullie me te veel gemist hebben, en zo wel… Ik ga mijn best doen om mijn afgelopen weken zo leuk mogelijk voor je samen te vatten.

We zullen beginnen bij maandag 8 Oktober, vandaag heb ik heerlijk uit kunnen slapen, aangezien 6AM practices gecancelled waren. En weet je wat, het was ook nog eens Columbus dag hier, ik heb geen idee wat het is, maar weer een reden voor een speciale Holiday denk ik… Vandaag was eindelijk weer een dagje écht vrij, geen huiswerk, geen softball en heerlijk thuis op de bank en relaxen. En aangezien we zo actief waren vandaag besloten we ’s avonds maar eens een heerlijk desert te halen bij Alehouse, die heb ik nog niet gegeten sinds ik terug in Amerika was, en ja hoor het was nog steeds net zo lekker ;)

Deze dinsdag hebben de wedstrijd tegen Flagler ingehaald, Indian River was er niet aangezien ze dan voor een avondje wedstrijden naar Jacksonville moesten komen. We hebben niet echt heel erg goed gespeeld, maar we hebben toch de eerste wedstrijd binnen kunnen slepen. De wedstrijd speelden we iets minder goed, in mijn mening. We hebben gewoon niet laten zien wat we kunnen, maar dat geeft niet we hebben ons goed staande gehouden tegen Flagler. Het pitchen ging op zich wel prima, het duurde even voordat ik er in zat maar toen ging het een stuk beter. Het leuke is , dat ik een teamgenootje van vorig jaar met 3slag aan de kant heb gezet, en dat is natuurlijk toch altijd leuk hihi. Na de wedstrijden zijn we lekker bij Sonny’s gaan eten, en weetje ik hou niet echt van BBQ eten, maar het was vooral erg gezellig. Het was Kimmy Jo’s moeders verjaardag dus we zijn met haar familie en vrienden lekker wat gaan eten. Het was erg gezellig, maar we moesten toch op tijd weer naar huis aangezien we weer vroeg op moeten staan voor workouts die we morgen hebben.

Vrijdags hadden we alweer wedstrijden, 2 wedstrijden tegen JU. Jacksonville University dus. We hebben de eerste wedstrijd niet heel goed gespeeld, we hebben met een groot verschil verloren en we hebben na deze wedstrijd ook een meeting gehad met Coach Roo en de inzet is in de tweede wedstrijd wel 20 keer verbeterd. We hebben de tweede wedstrijd erg goed gespeeld, iedereen was erg gefocussed en ik heb deze wedstrijd ook gepitched. Ik heb lekker gepitched, ik kan zeggen dat ik goed gepitched heb. Op 1 slagvrouw na, die heeft 2 pitches van me gehad en ze er allebei uitgeramd. Ja niet zomaar hoor, gewoon een nasty inside pitch (wijd!!) over het centerfield heen geknald. En daarna een veel te lage change-up over het linksveld heen gepulled. Weet je wat, ik tel die twee gewoon niet mee hahahaha. Verder is het dus erg goed gegaan, en ik was trots op ons team dat we het zo goed opgepikt hebben. Hopelijk spelen we morgen wat beter zodat we wat meer vertrouwen in ons zelf krijgen en ook echt een team worden.
Na de wedstrijd vertelde Roo ons dat we eventjes iets moesten tekenen voor geld of zo iets. We moesten dit doen voordat we naar huis gingen aangezien dit moest voor maandag. Kwamen we boven aan, heeft coach Roze T-shirts voor ons besteld!!! Oktober is de maand dat er extra aandacht wordt besteed aan Pink Ribbon en daarom gaan wij ook roze shirt dragen. We hebben allemaal op onze rechtermouw een pink ribbon en natuurlijk is het hele shirt roze. We zullen zo veel mogelijk in deze shirts in deze maand spelen.

Zaterdags zagen we er allemaal zo mooi uit, iedereen had een roze shirt aan, had zijn haren mooi zitten, had een roze strikje in die ik voor iedereen gekocht had. En ik had mijn nagels allemaal roze op twee na. Deze waren wit met een roze ribbon erop getekend. Helemaal klaar voor 2 wedstrijden tegen UNF, University in Jacksonville. We hebben deze wedstrijden echt veel beter gedaan dan gisteren, we hebben goed geslagen, goed gepitched en ook goede defense gespeeld. Als ik het me goed herinner hebben we 1 wedstrijd gewonnen en 1 verloren en daar kunnen we heel tevreden mee zijn.
Zondag hebben we een heerlijk rustig dagje gehad, nadat we naar Michaels zijn geweest hebben we een canvas doek gekocht en deze geschilderd om op te hangen boven onze bank. En savonds hebben we heerlijk pizza besteld en met een aantal meiden Pompoenen uitgehold en halloweenie gemaakt, het was echt leuk om te doen. Iedereen had andere ideeën en had zijn eigen pompoen gedaan. Ergggg leuk weer!

Verder kan ik me heel erg weinig herinneren van de week die hierna was, waarschijnlijk omdat het een gewone week is geweest, softballen, school en eten. Maar het weekend was echt heel erg druk geweest. `

Zaterdag 20 Oktober zijn we richting Rivercity gegaan, is een gedeelte in Jacksonville waar we een toernooi hadden. FSCJ was de organisator van dit toernooi, niet dat we hier echt iets van gemerkt hebben maargoed, we moesten ons dus wel voorbeeldig gedragen… haha We hebben vandaag 4 wedstrijden gespeeld, het waren allemaal travelball teams en 1 andere college. We hebben de eerste wedstrijd niet goed gespeeld, het energielevel was erg laag en we waren er niet helemaal bij. Tussen de wedstrijden door hadden we lekker lunch gekregen van de moeder van Kimmie Jo, ze had lekkere tonijn salade gemaakt en allerlei andere lekkere dingen. Ook Alena’s moeder was komen kijken en had mijn koeltas thuis opgehaald die ik had laten staan met mijn water erin.
Gelukkig hadden we nog 3 andere wedstrijden. Deze zijn een stuk beter gegaan, we zijn veel beter gaan aanmoedigen en daardoor ook echt beter gaan spelen. Ik weet niet meer precies wat de uitslagen waren van de wedstrijden, maar ik weet wel dat we de laatste wedstrijd de tegenstander gekilled hebben. We waren inneens weer een goede slagploeg en ook hadden we goede defense. Ik mocht zelfs slaan en was wel uitgegaan maar had hem wel lekker geraakt, was helemaal blij hahaha. Na de wedstrijden zijn we lekker richting thuis gegaan en hebben heerlijk bij Alena’s moeder gegeten. Heb erg gelachen want Alena zei, ahh ik heb echt een massage nodig, waarop haar kleine nichtje (5 denk ik ) op staat en zegt, ga maar liggen ik doe het wel. Zo schattig, dus die gaat op alena’s rug zitten en die geeft haar een massage. En later wilde ze ook wel mijn voeten doen hahaha. Rond een uurtje of 11 lagen we weer in ons bedje.
Zondags moesten we alweer om 9 uur op het veld staan, ready voor 2 andere games. Ik mocht de eerste wedstrijd beginnen. De wedstrijd zelf was niet echt heel erg succesvol aangezien we niet echt heel goed bezig waren, foutjes en het slaan bleef een beetje achter. We zijn een erg goede slagploeg en dat kwam er niet helemaal uit. Pitchen was erg goed gegaan, ik heb zelfs een 3 pitch inning gegooid. En ja dat is een big deal hoor, 3 pitches nodig om de inning te eindigen…. Dat betekend dus een STEAK DINNER! Hahaha Ik heb dus een heerlijk diner verdiend door dat te doen, wat een geluk en heerlijkheid. De tweede wedstrijd hebben we weer veel beter gedaan en hebben deze dan ook gewonnen. We waren lekker op tijd klaar vandaag met de wedstrijden en daarom konden we lekker thuis even chillen. Ik moest nog even een paper in elkaar flanzen aangezien deze al snel ingeleverd moet worden, in een uur heb ik wel 1000 woorden geschreven, dus succesvol was het wel ja, dat uurtje schrijven. Nadat ik klaar was zijn we naar Toni gegaan voor een gezellig avondje.

Een hele korte samenvatting van wat ik afgelopen, niet deze week inbegrepen want die post ik maandag weer voor je, of als jullie geluk hebben zondag avond.
Ik hoop dat jullie mijn verslag toch weer leuk vonden en ik hoor graag jullie reacties (:

Veel Liefs vanuit het Sunny Jacksonville <3

  • 27 Oktober 2012 - 09:28

    Hannie:

    Meisje wat een gezelligheid weer en daar van die drie pitches in één inning moet Wout ook maar in gaan voeren of VerA

  • 27 Oktober 2012 - 21:09

    Jessie:

    Hmmm een feestje bij Toni .... nog iets leuks gebeurd ofzo?? hahahaha

  • 28 Oktober 2012 - 11:49

    Trix:

    Gezellige, zonnige berichten van jou, wij vriezen hier bijna vast aan de stoep.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 58804

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: