Another week here - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Another week here - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Another week here

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

09 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Ja hoor, ik probeer een beetje bij te komen met verslagen en het gaat de goede kant op. Deze week(1 oktober) alweer heel veel regen gehad maar toch nog voldoende hebben kunnen trainen en we hebben zelfs nog een wedstrijd kunnen spelen.
Maandag hadden we lekker vrij en hebben we ook echt een lekker vrij dagje gehad, we zijn naar Michaels gegaan om daar wat gezellige aanvullende Halloween versieringen te kopen en zijn thuis gekomen met alle letters van onze kamergenootjes en verf. Het plan is om deze te gaan verven, ieder natuurlijk in zijn eigen stijl en deze dan op onze kamerdeuren te plakken. Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat zal gaan worden. Ja hoor en het goede nieuws voor vandaag is dat ik voor het eerst dit jaar naar Yobe ben geweest, en het was inderdaad weer erg lekker. Ik ging afrekenen en het bleek dat ik nog 2 5 dollar waardebonnen moest krijgen, aangezien ik vorig jaar zoveel gekocht had… Nou kom maar op met de coupons! Hihi

Woensdags was een lekkere training dag en het was ook allemaal goed gegaan, eindelijk zijn we weer naar buiten gegegaan. Gelukkig hebben we een lange training gehad, ik had namelijk om 6 uur mijn eerste Pitcherlessons. Ik geef dus les aan een meisje van 15 jaar, om haar te helpen met haar pitchen wat ik natuurlijk heel erg leuk vind om te doen en wat nog mooi mee genomen is ook, is dat ik er geld mee verdien! Het was erg leuk om het te doen, het was een meisje dat wel eens gepitched had maar eigenlijk niet echt. Dus het was helemaal vanaf het begin beginnen en eigenlijk is dat toch wel het makkelijkste. Een erg geslaagde eerste les! Vandaag was Lynns moeder jarig en dit hebben we natuurlijk ‘s avonds gevierd met een lekker ijsje van Kilwins gevierd. Bedankt voor dit lekkere ijsje Anja!

Vrijdag was eindelijk weer een dag voor een wedstrijd, wat had ik daar naar uitgekeken zeg! We zijn ’s ochtends vroeg vertrokken richting Savannah, Georgia om hier tegen een DIV.II college te spelen. Op de heenweg was letterlijk de hele bus doodstil omdat iedereen knock out was. Iedereen was zo moe van de week en het vroege op staan dat het muisstil was. Wel lekker want nu kon ik ook lekker slapen. Toen we daar aangekomen waren kwamen we bij een erg mooi veld, in de piratensfeer en het zag er erg mooi uit. Zelfs de slagkooi zag er piraat achtig uit. Beetje moeilijk uit te leggen maar het was met hout en netten natuurlijk maar doordat 1 van de palen door de bliksem was getroffen ooit was het helemaal zwart geblakerd waardoor het er cool uit zag. Ik mocht vandaag de wedstrijd beginnen, de warming up ging echt verschrikkelijk maar de wedstrijd ging erg goed. Ik heb 3 innings gepitched, geen punten tegen gekregen en ik raakte mijn spots ook wel aardig. We hebben niet gewonnen maar we hebben best wel goed gespeeld, we hadden het beter kunnen doen maar we hebben niet te klagen.
Na de wedstrijd zijn we natuuuuurlijk uit eten gegaan, deze keer bij Cracker Barrel. Ik heb heerlijk gezond een visje uitgekozen met greenbeans en een salade.

Zaterdag ben ik best vroeg op gestaan om mijn paper te maken voor school, het klad moest namelijk vandaag af zijn. En ja 750 woorden, daar heb je wel eventjes de tijd voor nodig. Rond10 uur kwamen mijn andere huisgenoten ook tot leven en we zijn rond 12 uur richting St. Augustine vertrokken. Om 3 uur zouden we een wedstrijd hebben tegen Indian River en Flagler. Onderweg daar naar toe werd het al erg donker en begon het al heel hard te plenzen. Nee he!? Wij wilden zo graag spelen, en we waren nu al bijna daar…. Krijgen we een smsje: Raindelay van een uur, dus ja dan sta je naast een Starbucks met je auto… En wat doe je dan? Ja heerlijk een Frappuchino gehaald! En dan wacht je maar en wacht je maar. Kijk je nog eventjes naar buiten, wat haast niet kon omdat het zo hard regende. En dan krijg je een smsje dat de wedstrijden eruit liggen. Hatsee! Weer terug naar huis en dat was dus lekker benzine verspild. Maar goed het is niet anders. Gelukkig worden de wedstrijden wel komende dinsdag ingehaald. (9-okt). Onderweg naar huis begon het weer heel hard te regenen en ik vond het toch wel heel erg spannend met al die regen en het rijden daarin. Gelukkig reed Alena heel voorzichtig en zijn we heelhuids thuis aangekomen waar we een overheerlijk filmdagje gehouden hebben! The Lucky one en My Sisters Keeper, wat een huilavond.

Zondag was onze vrije dag van deze week, eigenlijk heb ik gewoon heel veel huiswerk gedaan en aan het einde van de dag heerlijk mijn letter geverfd. Het eindresultaat is heel gaaf geworden: hij is licht roze met een grijze zijkant met diamantjes hierop geplakt en glitters en strikjes op de voorkant, kan het nog meer “mij” zijn? Ik ben helemaal trots op het resultaat. Ook koken hadden we geen zin in vandaag dus zijn we lekker bij Ruby Tuesday gaan eten, en ook nog wat boodschappen gedaan.

Toch best een geslaagd softbal weekje ondanks de regen en regen en regen. Ik heb zin in volgende week. Er staan weer veel wedstrijden op het programma. Heerlijk knallen dus, ik heb er mega zin in!!

Liefs Marjolein

  • 09 Oktober 2012 - 08:21

    Rein:

    Yes, gewonnen van je moeder!!!!! Ben weer de eerste met een reactie. Ook op dierendag bij jullie hondenweer. Hier is het echt herfst, mooie zonnige dagen en alle blaadjes die van De bomen vallen in de meest mooie kleuren. Dit jaar bijna geen noten, want de eekhoorn heeft hulptroepen ingeschakeld om de voorraad te maken voor de aankomende winter. Leuk gezicht om ze met die nootjes te zien rennen. Zaterdag BBT en ja je vader gaat scheidsen! Ik heb er zin in. Voor zover KDF en tot skypes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 58808

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: