FSU - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu FSU - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

FSU

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

05 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Oepsie, deze week heb ik eigenlijk niet bijgehouden wat we gedaan hebben. Het is in ieder geval een gewoon en wederom regenachtig weekje geweest. Ze proberen me wel thuis te laten voelen hier hoor, met al die regen.. Het gaat ook maar een kort verslagje worden, aangezien ik dus nog ongeveer 3 dagen herinner….

Natuurlijk ben ik niet vergeten dat het donderdags pappa’s verjaardag was. Al weer 52 en wat fijn toch dat omdat ze zo’n medelijden met me hebben dat ik Bossche Bollen moest missen… Daarom ben ik heerlijk met mijn huisgenootjes bij Cheesecake factory en hebben een heerlijk taartje uitgekozen. Ik had de 30th anniversary, ja en dat is echt mijn favoriet. Een heerlijke cheesecake met chocolade en gewone cheesecake. Ja ik weet het, het klinkt overheerlijk, en ja ik probeer jullie wel een beetje jaloers te maken… Na het eten, en dus suikers verder, hadden we een filmje gemaakt voor pap waarin mijn huisgenootjes een berichtje achterlieten en door de suiker was dat natuurlijk niet serieus te doen. Dit filmpje staat trouwens op mijn Facebook hoor.

Zaterdag ben ik natuurlijk ook niet vergeten, om 8.15 zaten we in de bus richting Talahassee om tegen FSU te spelen. Ja FSU ja, dit is 1 van de 2 grote universiteiten van Florida. En het ik had er echt zo veel zin in he!! Om te beginnen had Coach Jay bagels voor ons gekocht die we natuurlijk lekker hebben opgegeten. Een fijn begin van de dag. Toen we in Talahassee aankwamen zagen we echt een heel vet Football-stadium, het leek wel op een kasteel. En vervolgens kwamen we bij voetbal en daarna softball. Ook het softball veld was erg mooi. Het was een soort stadion-achtig iets. Met een grote tribune, super vette kleedkamers en een vet coole battingcage met twee verdiepingen. Vervolgens hebben we onze warming up gedaan in deze flat, met als bovenverdieping een grote ruimte waar we hebben warm gegooid en beneden hebben we kunnen slaan en pitchen. We deden het best wel okay tot in de 3de en 4de inning, toen hebben ze veel punten gescoord. 5e en 1/3e van 6 ging prima totdat het begon te regenen en er een lightning warning aangegeven was. We mocht niet meer op het veld totdat het was gestopt. En jammer genoeg is dat nooit gebeurd, dus zijn de 7e, 8e en 9e inning, die ik mocht pitchen niet doorgegaan. Natuurlijk heel erg teleurgesteld, wie wil er nou niet tegen zo’n gave universiteit spelen? Het bleef maar regenen en regenen en op de terugweg zijn we nog bij Sonny’s gaan eten. Dit is een BBQ- restaurant, waar ik zelf niet helemaal fan van ben, dus heb ik lekker een salade gegeten. De terugreis was erg lang en er kwam maar geen einde aan! Thuis had ik alleen nog maar zin om lekker te gaan slapen, Alena en ik hebben Lynn’s haren nog even gestyled en een cheescake-je gegeten en vervolgens heerlijk mijn bed in gedoken.

Zondag had ik heerlijk uitgeslapen en heb meer dan genoeg slaap gehad, meteen nog even geskyped met jan en alleman totdat we naar Academy sports gingen. Hier heb ik me heel goed ingehouden vind ikzelf en heb ik alleen gekocht wat ik nodig had: slidingbroekjes. Een hele mooie van nike, in de BlueWave kleur. Helemaal blij, ik ga snel nog een keertje terug hoor, er komt vast snel uitverkoop en ik kan niet wachten! Nadat we hier uitgeshopt waren zijn we naar Alena’s moeder gegaan en hebben we heerlijk met de kinderen gespeeld: onder andere picknicken en vadertje moedertje. Alena ging Anna (haar zusje) ophalen van het vliegveld, ze had net een tryout gedaan voor Miami. Ze was pas veel later thuis dan gepland, en daardoor zijn we pas rond 9 uur naar huis gegaan, en moest ik nog een hele hoop huiswerk maken. Dit heb ik afgeraffeld… en ja hoor… toch nog alle punten gekregen die er voor te krijgen waren.

Het was een best wel rustig maar een weekje met veel gezelligheid in het appartement, Alena had nog meer versieringen gekocht. We hadden gezegd dat ze pas in oktober, Halloween spullen mocht kopen en ja hoor op 1 oktober kwam ze thuis met heel veel spullen. Het ziet er echt heel gezellig uit, ik kan niet wachten tot het kerstmis is!

Sorry voor het late berichtje, school en softball is allebei erg druk dus probeer jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden.

Liefs Marjolein

  • 06 Oktober 2012 - 09:33

    Hannie:

    Meisje veel suiker vertroebelt je gedachte....Reintje is pas 51 geworden!

  • 06 Oktober 2012 - 10:49

    Ria:

    Ha Leini, je vader is pas 51! Hier aan deze zijde van de grote plas ook alleen maar regen. BRRRRRR!

  • 06 Oktober 2012 - 14:41

    Corinne:

    Hey Lein , gisteren gezellig n borrel bij rein gedronken op z'n 51ste verjaardag :). Weer leuk om te lezen !

    Kus

  • 06 Oktober 2012 - 20:54

    Rein:

    Skattie, fijn dat je ook van mndere weken een leuk verhaal kunt maken. Ik ga steeds meer beseffen dat we geboft hebben toen we vorig jaar in september jemkwamen opzoeken. Weinig regen en veel zon!!!

    KDF

    Rein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 58807

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: