Rustig en Regenachtig weekje - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Rustig en Regenachtig weekje - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Rustig en Regenachtig weekje

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

23 September 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Een maand en 1 dag zijn alweer voorbij hier, het lijkt wel alsof de tijd voorbij vliegt! Deze week duurde wat langer, aangezien het veel heeft geregend en we minder getraind hebben.

Heerlijke start van de week, het is alweer maandag, en ja het is weer workout tijd. Om 5 uur ging het wekkertje en om 6 uur kwamen we erachter dat een teamgenoot niet op was komen dagen, dus inderdaad… Dat is 5.45 woensdag. Ach, ik heb wel heerlijk getraind en de lessen gingen ook snel voorbij. Gelukkig hadden we de rest van de dag vrij dus heb ik overheerlijk geslapen voor een uurtje en huiswerk gemaakt.
Nog een heerlijk iets, Alena kwam er vandaag achter dat er schimmel op de muur zat achter haar spiegel, echt heel fijn, dikke schimmel in de slaapkamer. Gelukkig waren we er snel bij en ze komen het morgen weghalen, we hebben het voor nu gewoon even afgedekt met plastic. Dinsdag was een minder dagje, ik voelde me echt verschrikkelijk, waarschijnlijk gewoon slaap tekort, en ik kom er ook wel weer overheen. Wat een regen, regen, regen! Toen ik de auto uit stapte begon het hard te regenen en ben ik meteen naar binnen gerend. Mijn huisgenootjes zaten met zijn allen gezellig binnen, en toen kregen we een smsje dat de training afgelast was. En dat betekend dat het weer verschrikkelijk was bij North-Campus, want coach heeft vorig jaar nog nooit een training eruit gegooid. We hebben er maar van genoten; we zijn lekker naar de mall geweest en lekker thuis gezeten, was erg gezellig. ‘savonds hebben we lekkere kip gegeten,lekker relaxed en natuurlijk huiswerk gemaakt. Ook is vandaag is de schimmel-man geweest en heeft de schimmel bekeken en heeft het ingespoten en hopelijk blijft het nu lekker buiten. Ik heb mijn bed snel opgezocht, mijn wekkertje ging namelijk weer om 4.45… Wachten, wachten wachten en GELUKKIG kwamen de laatste meiden om 5.44 aangerend, dat betekend dat we niet eerder hoeven te komen de volgende keer. Het was wel erg vervelend dat ze maar net op tijd waren, want nu kan het zo zijn dat we er maandag weer om 5.45 moeten zijn, maar dat zien we dan wel.
Vandaag was een leuke training, ten eerste hebben we SUPERVETTE sokken gekregen van George die we met de training kunnen dragen. Echt officiële BlueWave sokken!! We hebben onze mile gerend, en we hebben instructies gekregen via een presentatie. Daarna hebben we onze eigen video’s gezien en geanalyseerd, en zag er eigenlijk best goed uit. Dus ik hoop dat ik met kleine aanpassingen gewoon wat beter kan gaan slaan, heb er zin in!! Verder hebben we natuurlijk gepitched en thuis lekker salade gemaakt. En vooral ook lekker vroeg naar bed gegaan, het was inmiddels toch al weer 10.30, maarja kunnen morgen gelukkig uitslapen, ja 8 uur is uitslapen voor ons(;
Donderdag: Heerlijk, maar 1 les vandaag en daarna lekker naar huis. Zodra ik thuis was barstte de hemel los: regen. Echt niet normaal. Gelukkig was het aardig droog toen we naar de training toe reden, maar eenmaal aangekomen en binnen begon het ECHT SUPERMEGA hard te regenen!! Niet normaal gewoon , nee echt haha. Het was dus echt niet mogelijk om naar buiten te gaan. Weten jullie nog dat ik jullie vertelde over die teambuilding lessen van vorig jaar? Natuurlijk gaat ons team deze nu ook volgen, en van daag was de eerste dag van deze les. Eerst hebben we een beetje gekletst met het team, hoe kunnen we er voor zorgen dat het een succesvol jaar gaat worden. En dan niet alleen op softbal gebied, maar vooral ook op persoonlijk gebied. Op welke manier kunnen we zorgen dat we een hecht team worden en vooral ook blijven. Het was erg leuk om hier met alle meiden over te praten, en op deze manier kunnen we ook conflicten vermijden en dat voelt erg goed. Wanneer dit praatje over was zijn we naar de gymzaal gegaan en hebben we allerlei teambuilding activiteiten gedaan en iedereen moest erg lachen. Er waren veel van dezelfde activiteiten als vorig jaar, maar doordat er andere meiden waren was weer heel erg anders en vooral erg gezellig en relaxed. We hebben Birdy on the porch gedaan, Do you like your neighbour en allerlei samenwerkings activiteiten. Het was serieus zo grappig, ik kan het niet uitleggen. Ik post binnenkort wel een filmpje op Facebook zodat jullie een beetje mee kunnen genieten. De conclusie was in ieder geval dat het erg leuk en goed voor het team was! Hierna konden we natuurlijk nog steeds niet naar buiten aangezien het zo nat was buiten. 30 minuten pitchen en toen konden we weer naar huis.
Vrijdag is een gelijk dagje als alle anderen geweest. Na de training hebben we ons appartement opgeruimd en schoongemaakt en voelt een stuk beter nu om thuis te zijn(: Gisteren hebben we trouwens ook ons geld binnen gekregen, dus zijn we maar eens lekker uit eten geweest: Sweet Tomatoes was het vandaag. We hebben ons letterlijk helemaal bommetje vol gegeten. Tot morgen avond hebben we qua eten niets meer nodig denk ik.
Een heerlijk vrij weekend voor de boeg, geen wedstrijden of trainingen en op deze manier kan mijn botje lekker even genieten van zijn oude dag. Het was een rustige zonnige dag in Jacksonville en na wat huiswerk te hebben gemaakt zijn we richting Alena’s moeder gegaan en hebben we daar weer heerlijk kunnen genieten van haar kookkunsten. Italiaanse kip, met verse groenten, Maïskolf en pasta. Ook had ze een heerlijke dip gemaakt voor chips, het was buffalo Chicken dip, met blauwe schimmelkaas erin. Ja inderdaad, normaal walg ik van die kaas, maar dit was toch wel erg lekker. Een heerlijk dagje buiten met gezellige mensen, eten en spelletjes. Al met al erg geslaagd.
Zondags was weer zo’n heerlijke dag, na even snel met Nederland te hebben geskyped heb ik meteen weer huiswerk gemaakt en zijn we rond 2 uur richting de winkels vertrokken. Onze missie van vandaag: Fall Decorations voor ons appartement. En ja hoor, de eerste de beste dollar store hebben we even leeg gekocht en we hebben echt hele leuke dingen gevonden.
Hierna zijn we doorgereden naar Johnny’s huis, en daar heeft zijn moeder echt overheerlijk voor ons gekookt. Zijn moeder is gedeeltelijk Cubaans en heeft voor ons een heerlijk kiprecept op tafel gezet. Chicken Fricassee heet het, heerlijke met salade en brood erbij. We zijn daar geweest tot een uur of 8, snel naar huis gegaan, nog even een boodschap gedaan ondertussen en thuis als een gek mijn huiswerk afgemaakt. En toen konden we eindelijk beginnen met het versieren: de barkrukken hebben mooie blaadjes met glitters, op de bar liggen 2 placemats in de vorm van bladeren, we hebben een uil die warm wordt waardoor de wax smelt en lekker ruikt. De keukentafel heeft een rood tafellaken met 4 pompoenonderzetters/placemats met in het midden 2 kleine kaarshoudertjes in de vorm van bladeren. Op de koelkast hebben we allerlei herfst stickers geplakt en als kers op de slagroom hebben we nog een hele mooie vogelverschrikker bij de voordeur gehangen. Het hele appartement ruikt naar pumpkinspice en dat ruikt echt heel lekker. Eigenlijk een beetje naar speculaas en taaitaai maar dan anders…. Kan je het je voorstellen?

Al met al was het een herfst-achtig weekje met regen en veel gezellige versieringen in ons appartement. We hebben morgen nog een dagje vrij en dan is het luieren weer voorbij. Tijd voor het echte werk!(:
In Nederland is natuurlijk de herfst ook begonnen, ik zal de mooi gekleurde bomen wel missen hoor, maar een zomergevoel voor een jaar is ook niet verkeerd (:

Warme knuffel vanuit Jacksonville

• 24 September 2012 - 08:20

Hannie:

Hi dit keer is je vader niet de eerste, hij is al naar zijn werk dus zal nog wel komen! Ook al weet ik het een het is toch weer leuk je berichten te lezen! Is net of je in de buurt bent! Ik zeg de sokken op de foto! Train je niet in de zaal als het regent? Knuffel

• 25 September 2012 - 14:11

Rein:

GRRRRRRR!!!!

Je moeder heeft me verslagen, maar ik kan heel goed tegen mijn verlies hoor. Gezellig die herfstkleuren. Ook hier is het een heftige nacht geweest met herfststormen en de eerste bomen in Nederland zijn weer omgevallen.Ben benieuwd of we nog een lekkere nazomer krijgen en wat de winter ons zal brengen. Open haard is al aangeweest en huis geschilderd. Kortom..... niets byzonders. KDF

• 26 September 2012 - 12:15

Maaike Tuk:

Hey Marjolein. Fijn om te lezen dat het allemaal zo goed met je gaat. Leuk hè dat je in Amerika voor elk seizoen veel leuke dingen kan vinden om je huis op sfeer te brengen. Hier komt dat ook wel steeds meer, maar het stelt natuurlijk nog niet veel voor. Fijn dat je de regen ook naar ons hebt gestuurd HH. Zaterdag beginnen de Holland Series met Jessie en haar team als verrassende 2e; hopelijk is het dan weer droog. Veel plezier verder.