Hel conditie week - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Hel conditie week - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Hel conditie week

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

09 September 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Goede morgen Nederland, jullie zijn vast net wakker en zitten lekker mijn berichtje aan tafel, in bed of aan je bureau te lezen. Deze week is erg druk en vermoeiend geweest, maar wat was het weer fijn.

Na de week begonnen te zijn met een Laborday waarop we lekker naar Alena’s moeder gegaan zijn om daar heerlijk in het zonnetje te liggen, in het opblaasbad te zwemmen en heerlijke lunch te eten. Waarna we rond een uurtje of 5 weer naar huis zijn gegaan en boodschappen hebben gedaan voor het eten voor vanavond. We hebben voor de moeder van Alena heerlijk lasagna gemaakt, omdat ze dan ook een keer bij ons gegeten heeft. Het was nog een erg gezellige avond.
Op dinsdag was het Alena’s verjaardag en Lynn en ik zijn super vroeg op gestaan om de huiskamer te versieren, we hebben slingers opgehangen, haar stoel versierd met kerstlichtjes en een kaartje geschreven. Ze was erg verrast en vond het erg leuk dat we aan haar gedacht hadden. De rest van de dag was erg lang en leuk. We zijn eerst naar school gegaan en hierna hebben we onze spullen gepakt (haast haast) en hebben we een erg lange training gehad. We hebben hard getraind en het ging ook erg goed. Ondertussen roken we de BBQ al die aangestoken was door George en een kok en ze waren hamburgers, kip en heerlijke hotdogs aan het bakken. Vanavond hadden we namelijk een BlueWave etentje. Alle atleten kwamen naar Noord-Campus om lekker te komen eten en kennis met elkaar te maken. Na de training hebben we dan ook even lekker gedouched en waren we precies op tijd klaar om lekker te gaan eten. Ik zat dit jaar niet aan tafel 13 maar 16, wat natuurlijk ook een erg mooi nummer is. Het was een erg gezellige avond geweest, met erg veel lekker eten!! Toen we thuis kwamen, was Johnny al bij ons thuis pakketjes aan het inpakken. Alena was naar buiten gestuurd, ik heb hem geholpen met inpakken en daarna mocht ze binnen komen. Hij had veel cadeautjes gekocht, het leek wel kerstmis! Het cadeautje van Lynn, mij en Johnny zat in haar auto: een nieuwe radio!! Ze was er echt heel erg blij mee, en we kunnen nu lekker naar onze ipods en telefoons luisteren in de auto. Het was nog een erg gezellige avond geweest met zijn allen, en lagen ook pas laat in ons bed… Balen, want de volgende dag ging de wekker om 5 uur!
5 uur, tijd om op te staan, het begin van een mega lange dag!
Om 6 uur begon onze work out met het team in de fitness, welke om 7 uur afgelopen was. Om 8 uur moest ik weer naar school voor mijn strenght training les (krachttraining!!! Alweer ja.. haha) en om 10.50 was ik al weer klaar met mijn lessen en kon ik lekker even relaxen, na even met de jarige job thuis gebeld hebben (oma!!) heb ik lekker even een half uur geslapen en voelde ik me meteen al weer beter. Om 1 uur zijn we richting het veld vertrokken voor de training, en deze was echt heel erg zwaar. We hebben veel gedaan en iedereen was helemaal kapot. Nadat we buiten klaar waren gingen we pitchen, toen we de gymzaal in kwamen zei coach Jay: er is nog ijs over van gisteren, voordat we beginnen mogen jullie deze allemaal eten, kunnen jullie even wat energie op doen. En dat was echt zo lekker he… een chocochip ijsje, je weet wel zo’n eentje met twee koekjes en goddelijk ijs in het midden. Ik kon er weer tegen aan en na 40 minuten gepitched te hebben zijn we lekker naar huis gereden. Waar we lekker lasagna leftovers gegeten hebben van maandag. Deze smaakte nog bijna lekkerder dan toen hihi. Lekker naar mijn bed, ik kon niet meer!
Vrijdags heb ik een heerlijk kort dagje op school gehad, waarna we een heerlijke training hebben gehad. Na een w’up lap gedaan te hebben zei de coach al dat we klaar waren met conditietraining, nou dit is echt zelden hoor! Waarna we vervolgens lekker geslagen hadden, naja we waren begonnen, waarna het kei hard begon te regenen, en we vervolgens binnen verder zijn gaan trainen. We hebben daarna gepitched en dit was ook lekker rustig. We hoefden niet eens conditieoefeningen te doen, wat een dag!(: overheerlijk dagje dus.
Hierna zijn we naar huis gesneld en hebben we snel gedouched en zijn vervolgens naar Alena’s huis gegaan, daar werd haar verjaardag gevierd voor familie. Het was erg gezellig, we hebben lekker gegeten en ze heeft weer veel cadeautjes gekregen.
Op zaterdag was het eindelijk zo ver: onze eerste ECHTE wedstrijden. Het was echt een heel erg lange dag, om 8.45 waren we op het veld en we zijn rond 8 uur de parkeerplaats van het veld weer afgereden. We hebben 4 wedstrijden gespeeld, tegen 2 verschillende travel ball teams. Het team was verdeeld in 2 teams, en ik zat in team 1, samen met Lynn. We hebben echt goede wedstrijden gespeeld, over de gehele dag heb ik 5 innings gepitched met een ERA van 0.0 en ik heb zelfs een honkslag geslagen haha. We hebben nog een rain delay gehad van een half uur, maar ik had het goed uitgepland, dit was precies na mijn 5e inning. Dus ik hoefde het veld niet meer in. Wat een timing. We hebben alle 4 de wedstrijden gewonnen vandaag en het team ziet er goed uit, we slaan erg hard en goed. Het honklopen is erg goed en ook de pitchers zijn goed, ik heb er veel vertrouwen in!!
’s Avonds hebben we heerlijk lui bij Chic Fil’a gegeten met Toni en Grethel en om 11 lag ik als een roos te slapen.
Zondag: ik werd wakker en natuurlijk meteen mijn telefoon gechecked. Vandaag moest Gryphons namelijk driekamp spelen om de derde plaats. En ik was zoo zenuwachtig he. We hadden gelukkig de eerste wedstrijd tegen Olympia gewonnen en ook nu stonden we voor in de 4de inning tegen TTT. Ik snel de computer opgestart omdat de 82ste verjaardag van Oma ook even wilde kletsen met me. Wat overigens erg gezellig was. Toen snel play bij play gevolgd, keiii spannend. LOOPT dat ding dus vast he…. Gelukkig had ik play bij Jessie en Play bij mama nog. Dus uiteindelijk het goede nieuws te horen gekregen dat we ook deze wedstrijd in de tie break hadden gewonnen!!!!!!! Ik kon niet stoppen met juichen ik was zo blij. En het allerleukste van de dag was dat ik de meiden meteen na de wedstrijd kon zien, via de Skype van mama!!! Ik was zo blij dat ik er op deze manier ook nog bij kon zijn. Wat ben ik trots op de meiden!!!
Ook heb ik nog even met het verre Sri Lanka geskyped waar alles helemaal zijn gangetje ging in 36 graden.
Verder is de dag heerlijk rustig verlopen, huiswerk en blog verslagen typen was het voor vandaag.

Toch weer een 1,5 A4 verslag, wat hou ik toch van kletsen he.. ;) Het zijn gewoon veel belangrijke dingen die gemeld moeten worden… hihi

Morgen weer de start van een drukke week waar ik veel zin in heb!
Liefs van de Bruingetinte Brabander (:

  • 10 September 2012 - 08:14

    Hannie:

    Wat een enthousiasme weer! Leuke foto's op Facebook , zo kunnen we het allemaal bijhouden!

  • 10 September 2012 - 13:10

    Rein:

    Jullie moeten er rekening mee houden dat ik dit jaar niet veel zal schrijven want ik heb het al eens meegemaakt. Dit waren jouw eigen woorden!!!

    Gelukkig dat deze niet uitkomen en dat we elke keer weer een lang verhaal van je mogen lezen. we kunnen niet wachten tot we er weer zijn. Moet alleen nog uitvinden hoe ik de counmtdown instel op mijn telefoon.

    Geniet van alles en zoals je ook dit jaar weer schrijft van het lekkere eten. Succes met de DOVEN TAAL en ook wij zijn bezig met BLUE WAVE dovenversie. Is een grote hit in Rosmalen en Omgeving.

    KDF

    rein

  • 12 September 2012 - 17:26

    Maaike Tuk:

    Hey Marjolein. Gelukkig voor ouders en vrienden hebben je verhalen nog niets aan lengte ingeboet. Ja Gryphons won gewoon (nou ja 2 x via tie-break) 2 wedstrijden afgelopen zondag. Wij hoopten op een 3e wedstrijd: mooi weer op een vrije zondag en TTT ook in de race, maar die 3e wedstrijd werd niet meer gespeeld. Arme Olympia-meiden, die de hele tijd gereed moesten zijn om een 3e wedstrijd te spelen, die uiteindelijk toch niet kwam. Jij veel succes en hopelijk deze keer zonder blessures!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 58804

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: