Eerste week school en softball - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Eerste week school en softball - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Eerste week school en softball

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

02 September 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Dit was dus helemaal niet de bedoeling, iedere week een berichtje te schrijven maar ik heb gewoon allemaal dingen mee gemaakt die ik wil delen met jullie… Achja, ik weet dat jullie het niet erg vinden om mijn verhalen te lezen, dus zo lang ik tijd en zin heb schrijf ik lekker verder.
Maandag is mijn eerste schooldag geweest en het is allemaal goed gegaan, ik volg wiskunde en strenght training class. Beide makkelijk en leuk en mijn dag was dan ook al snel over. Vandaag hebben we ook onze eerste meeting op het veld gehad, en hebben meteen even alle onkruid van het veld gehaald. We hadden geluk, het begon net super hard te regenen toen we naar buiten liepen, dus in 5 minuten waren we net zo nat als wanneer je net uit de douche komt, serieus heel fijn. Gelukkig is het veld nu bijna onkruid vrij, en ziet het er verschrikkelijk uit aangezien we het helemaal verkloot hebben met onze harken enzo. Maargoed het komt vast weer goed, hoop ik dan hihi. Nadat we thuis meteen gedouched hebben zijn we richting de volleyball wedstrijd van Alena’s zusje gegaan. Ze waren echt heel slecht, maar het was wel leuk om even te kijken en helemaal fijn dat haar moeder daarna voor ons heeft gekookt. Heerlijk verse groeten met varkenshaas, macaroni ’n cheese en lekkere salade.
Dinsdag hadden we physicals, dat is een check-up waarin je goedgekeurd moet worden om te kunnen spelen. En ja hoor ik ben goedgekeurd! Ik mag mee doen, je wilt niet weten hoe de check ging. Oké beweeg je voet eens naar links en rechts en ik duw er even op. Oh, je voelt niks? Good to go! Okay… hahahaha ik vind het allemaal goed!
Woensdags was dan de GROTE dag… ahum.. We hebben de beachrun gelopen, iedereen was vet bang dat ze flauw zouden vallen enzo. Maar het viel echt allemaal reuze mee, het was eigenlijk precies hetzelfde als vorig jaar, alleen nu hadden we soms langer pauze omdat we meer meiden in het team hadden. Ik weet niet hoe, maar er was een meisje in mijn team, die al (letterlijk) na 10 stappen moest kotsen… Wat een conditie… Ik was vooral erg zenuwachtig voor mijn voet, maar het is gelukkig allemaal goed gegaan, ik heb bijna alles 100 procent mee gedaan. En geloof me, dat voelt geweldig! Na de beachrun, zoals jaarlijks heerlijk gebarbecued met het team en we moesten weer allemaal een grappig verhaal vertellen.
Donderdags had ik aardige pijn aan mijn billen en hamstrings. Maar na de training van donderdag voelde ik echt alle spieren van mijn heupen tot mijn kuiten. We hebben hard gewerkt vandaag, allerlei fit-heids testjes met Vince (die strenght training coach van vorig jaar weet je wel, die bodybuilder…) en ook veel gerend. De meeste meiden van het team hebben hun Mile gerend, en moesten het onder 9 minuten halen, en dat is een hele hoop gelukt. En ik zal maar niet vertellen hoe ;) Zelf heb ik hem nog niet gerend vandaag, maar hij staat voor mij morgen op het programma. Wel heb ik echt heerlijk gepitched vandaag en het ging ook echt super goed, oh wat ben ik blij (: . Ik heb naderhand mijn voet goed ge-ijst en vertroeteld en nergens last van gehad.
Vrijdags heb ik mijn mijl gelopen en heb ik mijn tijd ook gehaald, echt een slechte tijd, maar dat komt vast snel goed als ik meer aan mijn conditie heb gewerkt(:. Vandaag hebben we ook onze eerste training gehad, we zijn op het veld gegaan en hebben daar geslagen en infield/outfield training gedaan. Het was een fijne maar erg lange training, en na 2 rondes in het veld te staan om ballen te rapen, voelde ik mijn benen helemaal. Wat is het toch fijn om weer mee te kunnen doen. ’s Avonds zijn we snel naar het appartement gegaan en een hele snelle douche genomen om vervolgens naar Coach’ huis te gaan om haar overheerlijke lasagne te eten, ik had zo’n honger en het was ZOOO lekker he… hihi Had gevraagd of ons appartement Jessie’s lasagne mocht hebben , maar helaas! Vandaag was trouwens ook de blue moon, ik denk dat ik het gezien heb, maar weet het eigenlijk niet zeker, hihi.
Dat was heerlijk wakker worden zaterdag ochtend wetende dat we een scrimmage gingen spelen. En wat NOG fijner was, is dat ik 2 innings mocht gooien, maar bij beide teams (dus 4 in een rij) en dat het nog goed ging ook!! Hihi Het voelde erg goed, de snelheid was beter dan toen ik Amerika verliet, dus ik ben tot nu toe heel erg tevreden hoe het gaat. Het team deed het best goed, hoop wel dat we nog wat beter gaan slaan, maargoed, het was pas de eerste echte keer, dus dat komt vast wel goed (:
De laatste dag van de week hebben we heerlijk uitgeslapen en OVERHEERLIJKE pistoletjes gegeten, ja je hoort het goed pistoletjes! Ze waren echt super Nederlands, en wat is beter dan een zondag morgen met warme, zelf - versgebakken, pistoletjes? De rest van de dag was vooral huiswerken en skypen met het thuisfront eigenlijk. ’s Avonds zijn we nog even naar de pier gegaan, en hebben een hele mooie maan gezien, hij was echt SUPER groot en net zo rood als weet ik veel wat. Het was wel echt heel erg mooi!
Morgen (maandag) is het Labor Day en dan hebben we dus vrij omdat het echt een feestdag is, not.. Maar wel fijn dat we vrij hebben!
Ik weet dat jullie dit eigenlijk niet willen weten, maar ik ben eigenlijk al best wel bruin geworden, zal er niet te veel aandacht aan besteden (;.
We hebben het erg fijn hier en genieten van alles wat we doen!

Tot het volgende verslag maar weer!

<3 Marjolein

  • 03 September 2012 - 17:16

    Rein:

    Ik was bijna je verhalen ontwent maargelukkig ze zijn er weer en net zo leuk als de vorige keer, maar nu nog beeldender geschreven. Fijn dat je voet weer bij je lichaam hoort!!
    Wat is het verschil tussen lasagna en Jessies lasagna??

    KDF

    rein

  • 03 September 2012 - 18:11

    Hannie:

    Ik den ik geef even een reactie kan je ook iets gezelligs lezen....
    Ik word verwend, Coen kookt eten! Fijne les en succes bij frontoffice

  • 03 September 2012 - 19:46

    Patricia And Rob:

    Hello Marjolein,
    Heerlijk om het leven in Jacksonville weer te volgen.Super voor je dat het goed gaat met je enkel.
    Heb je al een orka,rog of dolfijn gespot?en hoe smaken de frozen yoghurts,donuts,bananabroodjes,starbucks,brownies en andere baksels???houd ons maar weer op de hoogte met jouw leuke verhalen!!!!

    big hug

  • 03 September 2012 - 21:01

    Anja:

    Hi Marjolein,
    Het klinkt allemaal super en ik hoor ook van Lynn dat het geweldig is. Het heeft even geduurd maar jullie zijn eindelijk roomies! Fijn dat het goed gaat met je enkel.
    Dikke knuffel, ook voor de kleine Dollie.

  • 04 September 2012 - 04:17

    Marjolein Merkx:

    Wat fijn al die reacties!! Motiveert mij alleen nog maar meer om mijn verslagen te schrijven.
    @Pap, Jessie's lasagna is echt heel anders....
    @Mam, wat wordt je weer verwend, hihi
    @P&R, gefeliciteerd met de trouwdag van S&S!! Nog geen gekke vissen of spannende dingen in het water gespot. Het trouwens wel dolfijnen zien zwemmen toen we weg gingen met de boot. En alles smaakt iets minder lekker hoor, heb het denk ik te veel gehad vorig jaar haha.
    @Anja. Het gaat erg goed hier inderdaad en het is heel fijn hier. Ik zal de knuffel doorgeven!

  • 05 September 2012 - 09:59

    Rein:

    @marjolein, als het echt anders is dan wil ik het recept hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 58804

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: