Welkom thuis - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Welkom thuis - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Welkom thuis

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

29 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

De dag van vertrek zijn we om half 7 het huis verlaten om vervolgens de zon bijna op zien komen. De autoreis was erg voorspoedig gegaan en ik had ook snel mijn koffers ingecheckt en het was allemaal weer helemaal in orde. Vervolgens nog een laatste drankje/lekkers bij Starbucks gehaald. Hier nog even gezellig gezeten en rond 10 uur ben ik door de douane heen gelopen.
Wat ging het makkelijk deze keer, gewoon een dikke knuffel en snel doorlopen! De vlucht is erg goed gegaan, had niemand naast me dus had alle ruimte en ik had mijn eigen DVD schermpje dus heb lekker 3 films kunnen kijken. Na wat uurtjes slapen en eten was ik al erg snel in Atlanta. En het eerste wat je dan ziet is natuurlijk dat mooie zonnetje… Dat viel helaas tegen want er kwam echt een hele grote regenbui uit de hemel gevallen. Welke ook voor 2 uur vertraging op mijn volgende vlucht heeft gezorgd. Lastig, maar er zijn ergere dingen in het leven zeg ik dan maar.
20 uur later dan opgestaan ben ik dan eindelijk in Jacksonville, het voelde echt als thuiskomen. De meiden kwamen me ophalen met zijn drieën (Alena, Lynn en Kimmy-Jo), ook allemaal mijn roomies. En we gingen gelukkig meteen naar het appartement, waar ik nog even heb gekletst en mijn pyjama en tandeborstel heb gezocht en lekker mijn bed in ben gekropen. En wat heb ik heerlijk geslapen.

Ik realiseer me de volgende ochtend pas hoe mooi het appartement was, en wat een geluk ik heb met mijn roomies. Vandaag, donderdag, hebben we een Athlete orientation gehad. Welke precies het zelfde was als vorig jaar, o nee hij had dit jaar een Blue Wave shirt aan. (;
Hierna hebben we echt OVERHEERLIJK gegeten. Hawaiian Shrimp Bowl bij Salt Life. Geloof me, was zo lekker hè… Voor de oplettende, ja dit had ik vorig jaar één van de laatste dagen gegeten ik moest het gewoon meteen eten toen ik hier kwam (;
Als ik me niet vergis zijn we daarna nog wat boodschappen gaan doen en vervolgens lekker weer mijn bedje ingekropen.
Ik heb gewoon uitgeslapen tot 11 uur, ik denk dat ik erg moe was. Gelukkig hoefden we vandaag, vrijdag, niet veel te doen. Om 3 uur zijn we bij de volleyball game gaan kijken en het was raar om de blue wave kleuren te zien in plaats van de Stars, maar ook wel weer gaaf dat alles er nog zo nieuw uit ziet. Nadat we lekker hadden gekookt zijn we naar de pier gegaan om daar te gaan vissen, oké iedereen weet dat ik niet echt van vissen houdt. Maar ik vond het erg leuk om er bij te zijn, en ja ook ik heb even de hengel vastgehouden en ik had meteen beet! We hebben erg gelachen aangezien alle vrouwen minstens 1 vis hadden gevangen en Johnny, Alena’s vriendje, er vanaf kwam met een 4 cm groot visje. Welke hij later tevens gebruikte om grotere vissen te vangen, en ja inderdaad deze even op de kant heeft gekilled hahaha.
Zaterdags moesten we al om 9.30 naar de volleyball wedstrijd om score bij te houden en kaartjes te verkopen. Om 11 uur kwamen andere meiden ons aflossen en konden wij lekker naar huis. Onderweg naar huis zijn we nog gestopt omdat Alena bloed wilde doneren. En ook Lynn wilde dit graag doen, ik liet het liever aan mij voorbij gaan… Jammer genoeg kon Lynn het niet doen, omdat ze na 1980 in Europa was geweest en er toen GekkeKoeienZiekte was.. Ja jongens, Amerikanen zijn bang voor dingen die al 1000 jaar zijn verdwenen.
Zondag, heerlijk vroeg op gestaan en rond 9 uur vertrokken naar Alena’s moeder. We hebben de hele dag op de boot van een vriend van haar gevaren!! Het was echt heel erg mooi weer en we hebben echt een super fijne dag gehad. ’s Ochtends zijn we uitgevaren en zijn rond het middag uur lekker wat gaan eten bij Hooters die we onderweg tegen kwamen. Ik was er nog nooit geweest en het was minder cool dan ik gedacht had eigenlijk. Toen hebben we nog even rondgelopen bij de “landing” en zijn toen weer verder gaan varen. Toen vond ik het toch allemaal even niet zo leuk, we gingen echt heel erg hard, het water was wild en ik kreeg een dikke paniek aanval… Gelukkig is het allemaal goed gekomen maar ik vond het echt even minder prettig… En ja hoor een paar uur later gingen we al weer eten… Ik, Johnny, Lynn en Alena hebben lekker desert gegeten, chocolate pie en chocolate cookie hihi. Yumyumyumyum. Het was een erg fijne dag, een goede manier om onze vrijtijdsperiode mee af te sluiten.

Volgens mij heb ik in deze paar dagen al meer gedaan dan ik vorig jaar in een heel jaar gedaan heb met de meiden uit mijn team, dus dat belooft veel voor de rest van het jaar! Ik kan niet wachten in ieder geval. Ik voel me echt heel erg thuis, het appartement ziet er geweldig leuk uit, mijn roomies zijn leuk en het is gewoon KEI fijn (: Morgen(maandag) gaat school weer beginnen, waar ik niet zo heel veel zin in heb, maar wat vast wel goed gaat komen.

Liefs Marjolein

  • 29 Augustus 2012 - 05:43

    Mantje:

    Zeg.... Merxie.... 1980 is toevallig mijn geboorte jaar en HEUS geen 1000 jaar geleden!!!! Veel plezier daar hè!! Xxx

  • 29 Augustus 2012 - 14:14

    Marjolein Merkx:

    Oopsie, sorry Mantje.... Hihi.

  • 30 Augustus 2012 - 08:48

    Ria:

    Al weer een paar skype-gesprekken verder.....niet teveel eten daar!
    Onze vakantie weken liggen al weer vast voor maart 2013; ik zoek nog basketbalkaartjes voor Miami in die periode.
    Houdoe,
    Ria

  • 30 Augustus 2012 - 08:48

    Ria:

    Al weer een paar skype-gesprekken verder.....niet teveel eten daar!
    Onze vakantie weken liggen al weer vast voor maart 2013; ik zoek nog basketbalkaartjes voor Miami in die periode.
    Houdoe,
    Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 58803

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: