Pasen - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Pasen - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Pasen

Door: Marjolein Merkx

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

23 April 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Het is de week van Pasen en dat is natuurlijk hier veel “belangrijker” dan in Nederland. Maar daar ga ik straks pas over praten, eerst maandag natuurlijk. Oh ja, sorry voor het Nederlands soms, krijg wat op en aanmerkingen hier en daar, maar valt niet mee als je zo lang hier zit en ook de verslagen nog in 2 uur allemaal op papier krijgt. Enjoy!

Maandag 2 April
Vandaag eerst naar school gegaan, een wiskunde toets gemaakt en toen na school snel huiswerk gemaakt. En daarna ben ik met Morgan gaan shoppen voor een jurk voor de Banquet over een aantal weken. Ik had van mama en Ria een tegoedbon gekregen van Bells, van 70 dollar en heb het allemaal opgemaakt. Ik heb een heel erg leuk jurkje gekocht, een roze strapless jurkje. Ook nog een ander leuk shirtje en een Gator-short. Die ik al heel lang wilde hebben, dus helemaal geslaagd en maar 2 dollar uitgegeven, niet slechhttt toch? Hihi. Hierna zijn we naar de Avenues mall gegaan maar ik heb daar helaas niks meer gevonden, alleen wat speldjes voor in mijn haar. Ook een hele uitgave, 2 dollar… pfieuw.

Dinsdag 3 April
Vandaag zijn we na school vertrokken naar Clermont, waar we twee wedstrijden hadden tegen Lake Sumter. We hebben niet echt hele goede wedstrijden gespeeld, maar gelukkig gewonnen en daar gaat het nu even om. Na de wedstrijden wilde iedereen echt zo snel mogelijk naar huis en werd ik bijna achtergelaten om dat ik even stond te praten met de Nederlanders. Ook hebben we afgesproken dat Jessie’s ouder me op komen halen op school morgen en dat we dan lekker een dagje strand en shoppen hebben. Erg veel zin in !!

Woensdag 4 April
Vandaag ben ik na school samen met Cindy, Jessie en haar pap en mam naar de Avenues mall gegaan. Het was erg gezellig, we hebben gelachen en natuurlijk een heerlijke Starbucks gedronken! Het was erg gezellig en heb nog een rokje gescoord.
Naderhand zijn we nog even wat gaan eten bij de foodcourt en hierna zijn we lekker naar het strand gegaan. Het was echt heerlijk weer en hebben lekker heel de middag/avond in de zee gestaan en wat gefrissbeed. Ook hebben we nog een Orka en een MEGA grote rog gespot die boven het water uit sprongen. Het was cool om te zien, want die heb ik nog nooit in het “echt”gezien, buiten sealife ofzo. We hebben ook erg leuke foto’s genomen, die de gezelligheid uitstralen!!
‘S avonds hebben we lekker pizza gegeten en kip en salade. Om de laatste avond van de Family te houden en een beetje Sem’s verjaardag te vieren. Het was een erg geslaagde dag en we hebben veel gelachen! Helaas nu ook weer de laatste Nederlanders naar huis, we overleven het wel, maar het is toch jammer!!

Donderdag 5 April
Vandaag speelden we tegen St Johns River en we hebben het zo slecht gedaan dat we gewoon verloren hebben van ze, ja inderdaad zij zijn slecht haha.
Na de wedstrijd hebben we een talk gehad met zijn allen, erg emotioneel en gefrustreerd en alles en alles allemaal. Hopelijk gaat dit helpen voor de komende wedstrijden, want als we zo door gaan, gaan we het kampioenschap niet binnenhalen.
Na de wedstrijden ben ik met Morgan mee naar Melbourne gegaan om met haar familie Pasen te gaan vieren. Toen we na 2 uur bij haar thuis aankwamen hebben we lekker wat gegeten en met haar familie en vriendje gechilled en het was nu al gezellig, ik kan niet wachten tot de rest van het weekend.

Vrijdag 6 April
Vandaag is Morgan eerst even voor banen gaan solliciteren, waarna we toen hebben niks gedaan bij haar thuis en hebben boodschappen gedaan voor de cakes die we willen gaan maken morgen of vanavond. Hierna zijn we nog even naar JC Penny gegaan waar ik schoenen heb gekocht, welke PRECIES onder mijn jurkje passen, wat een toeval... hihi.
Hierna ging Morgan nog even bij een aantal andere restaurants langs om inschrijfformulieren te halen en toen zijn we naar huis gegaan waar Morgans vriendje nu ook was en waar haar vader lekker eten had gekookt, waarbij we natuurlijk wel geholpen hadden. (heerlijke groenten en hert!!)
‘s avonds kwamen Taryn (vriendin van Morgan) en nog een vriendin over om gezellig met ons te zijn. We zijn alvast begonnen aan de taarten zodat we ze helemaal af kunnen laten koelen gedurende de nacht voordat we morgen de icing erop doen. Het was erg leuk geweest en hebben ook erg gelachen vanavond weer.

Zaterdag 7 April
Vandaag zijn we ’s ochtends eerst gaan hardlopen en ik heb natuurlijk gefietst. Hierna zijn we meteen aan de taarten begonnen, en ze zijn echt ZO COOL geworden. We hebben 1 Peanutbutter, chocolade en Reesees cake gemaakt, een aardbei limonade cake en een vanille rainbowcake. Het was echt heel erg leuk om te doen en ze zijn echt heel mooi geworden. Ik kan niet wachten om te aan te snijden morgen. Nadat we de taarten helemaal af hadden gemaakt zijn we naar het strand gegaan, Cocoa beach. Het was erg windering en koud dus ik hoop dat het niet te koud zal zijn. We zijn eerst 10 minuten voorbij de plaats waar we moesten zijn gereden en zijn toen vervolgens wel gekomen waar we moesten zijn. Dit was het strand waar Morgan vriendje nu lifeguard was. Het was erg druk en heel erg winderig. Precies op de plaats waar wij waren was een surftoernooi aan de gang. Waardoor Keaton (morgans vriendje) het echt heel erg druk had, om alle zwemmers uit het surfgebied te houden. Haha. Wij hebben lekker in het zonnetje gelegen en af en toen even omgedraaid en het was heerlijk. We waren op tijd weer thuis omdat Morgan Neefje, nichtje en neef er waren. We hebben lekker met hun gezwommen en ik de hottub gezeten. Het was erg lekker en natuurlijk ook gezellig. Savonds hebben we lekker spaghetti gegeten en hebben we nog gezellig op de Wii een spelletje gespeeld. Ook hebben we ’s avonds nog een film gekeken (Enough), het was een erg mooie film. Ik heb zin in morgen, om haar familie weer te zien.

Zondag 8 April
PASEN! Natuurlijk helemaal mooi aangekleed, op ons paasbest natuurlijk en na wat ontbeten te hebben zijn Morgan en ik naar haar opa en oma gegaan. Hier hebben we alvast de spullen afgegeven die in de koelkast moesten staan zoals de taarten en wat groenten.
Ze waren erg blij om me weer te zien en vonden het zo fijn dat ik er bij was.
Natuurlijk gingen we hierna meteen door naar de kerk, het was een hele vrolijke service. Het was erg druk ook. Op een gegeven moment was er aan het einde een liedje en toen ging een vrouw echt KEI HARD krijsen, niet zomaar hoor want het liedje was heel erg luid en je kon haar er gewoon bovenuit horen. Gelukkig was er niks aan de hand en wist er verder niemand wat er aan de hand was… Ik dacht WTF.. een terroristische aanslag haha.
Naderhand hebben we nog even met Keatons ouders gepraat en zijn daarna door gegaan naar Morgan’s opa en oma. Het was echt heel erg gezellig, het was een hele leuke familie met allemaal aardige mensen. Halverwege zijn we met de kleine kinderen paaseieren gaan zoeken en hebben we nog wat foto’s genomen. We hebben erg gelachen en helaas moesten we ook nog naar de andere kant van de familie.
Ook hier was het erg gezellig geweest, maar op een andere manier gezellig. We hebben bij deze famlie de rainbowcake aangesneden en hij was echt heel gaaf geworden, je kon alle kleuren helemaal goed zien en het was gewoon helemaal perfect! hihi
Ook bij deze familie was het erg gezellig maar op een andere manier. We hebben echt zo veel gegeten dat ik tot morgenavond niks meer eet denk ik haha.
Het was echt een heel erg leuk en fijn weekend. Het is gewoon erg fijn om zo goed opgevangen te worden omdat ze weten dat mijn ouders natuurlijk hier niet zijn met al die dagen die we vrij hebben. Morgen gaan we op tijd weer naar huis omdat oom 2 uur de training begint!

Liefs

  • 23 April 2012 - 12:47

    Rein:

    Wat een gezelligheid en dat...................................zonder ons en terwijl premier Rutten bij de koningin zit om zijn ontslag aan te bieden. Dus verkiezingen en wie weet mag jij voor het eerst in het buitenland je stem uit brengen op een nederlandse partij. Blijf genieten van zon zee en gezelligheid want die pakken ze je nooit meer af. Ben nog steeds trots op je! Kus de Flus

  • 23 April 2012 - 17:35

    Ria:

    Stuur even wat zon deze kant op. De wind mag je houden...hebben we hier al genoeg! Greetings to Morgan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Softballen in the USA

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Laatste verslagje

22 Mei 2012

Final Exam Week

30 April 2012

State Tournament

24 April 2012

Rustig weekje softbal, even bijkomen

23 April 2012

Conference CHAMPS!!
Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 58796

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: