Minder softbal, wel veel gezelligheid - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu Minder softbal, wel veel gezelligheid - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marjolein Merkx - WaarBenJij.nu

Minder softbal, wel veel gezelligheid

Door: Marjolein Merkx

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

26 Februari 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Minder softbal, wel veel gezelligheid Jacksonville, 26 Februari 2012

Ja ik weet het, het is even schrikken maar hier is mijn volgende verslagje alweer, zodat ik morgen zonder zorgen helemaal aan een nieuwe week kan beginnen hihi. Voelde me bijna schuldig dat ik geen verslagen geschreven had. Hopelijk lezen jullie ze nogsteeds met plezier. (:

Maandag 20 Februari 2012
Echt een niks dagje. Wel erg gelachen. Ten eerste, ik had gehakt in de magnetron gedaan om het te laten ontdooien. Toen het nog niet ontdooid was na 100 jaar had ik hem op ontdooistand gezet voor ongeveer 10 minuutjes. Toen de pieper ging zei Jessie, oh hij is nog niet helemaal goed. Dus ik zeg, ahh dan doe nog maar eventjes 3 minuutjes. Dus na 3 minuten gaat de pieper en wil ik aan het eten beginnen, doe ik de magnetron open en daar komt een hoop stoom uit en zie ik volledig gebakken gehakt op een bordje liggen. YEAH lekker Jessie, die kan dus de prullenbak in hahaha. Snel nog even een nieuwe gehakt uit de vriezer gehaald en lekker gegeten. Ten tweede had ik vanochtend ook al de oatmeal in de magnetron helemaal over laten koken waardoor mijn bakje half leeg was en de magnetron half vol met oatmeal haha. Ten derde, we waren lekker naar YoBe geweest met zijn 3en en T + Darcey, waar mama ons getrakteerd heeft. THANKS!<3 En na een bakje frozen yogurt hadden we zoveel suiker gegeten dat we echt zo melig waren dat we niet meer konden stoppen met lachen. Inderdaad niks voor jullie om om te lachen maar het was wel grappig.
Echt veel te laat naar bed, aangezien mijn vermoeidheid maar het was errruuuggg gezellig.
Oh ja heb vandaag ook een afspraak gemaakt met de dokter voor a.s. woensdag.

Dinsdag 21 Februari 2012
Heel erg vroeg natuurlijk weer, altijd als ik ’s ochtends wakker word denk ik, jaaaaa waarom ga ik niet eerder naar bed…. Eigen schuld. Heerlijk in de library gezeten en daar half in slaap gevallen op die bank daar en ook nog een beetje huiswerk afgekregen. Heerlijk een economielesje gehad en het goede nieuws dat we donderdag geen les hebben, chachinggg! Na de les even mijn paper laten checken en samen met Morgan in de cafetaria gelunched. (Heerlijk een salade gegeten en een spinachwrap). Toen zijn we terug naar de fieldhouse gelopen en hebben heerlijk huiswerk gedaan. Toen 15 minuutjes voor aanvang van de training om gaan kleden en er vervolgens achter komen dat je het verkeerde uniform in je tas gedaan hebt…. KUT! Okeee… Hoe ga ik dit oplossen, in de back gekeken waar alleen nog maar XXL uniformen lagen… Dus oke dat wordt hem niet, dat is een beetje opvallend haha. DUS ben ik maar gewoon naar coach toe gegaan en die had echt een gezicht van meen je dat nou? Maar ze zei: omdat het de eerste keer is en waarschijnlijk voor jou ook de laatste keer laat ik jullie niet rennen. Ik blij, aangezien ik niet kan rennen haha. Rustige training gehad en ook mijn voet wat rust gegeven dus. Na de training op mijn mooist gekleed en samen met Morgan bij Olive garden gaan eten. En dat was echt heerlijk en super gezellig!! Na het eten zijn we samen naar Publix en Win-dixie gegaan om daar banana oatmeal te zoeken. Helaas niet kunnen vinden, alleen in een variety package waar er dus maar 2 in zitten… Jammer maar helaas, morgen ochtend aan het ontbijt even proberen!!

Woensdag 22 Februari 2012
’s ochtends alleen voor het inleveren van onze paper naar school gegaan, toen mochten we gaan. Heerlijk koffie gedronken, gechilled en toen een wiskunde lesje gehad.
Heerlijk nog even gelunched bij North en na 2 minuten op de training te zijn geweest is Kimmy Jo met me mee gereden naar JOI (Jacksonville Orthopedic Institute) om naar de dokter te gaan. Ik had om 3 uur een afspraak en heb hier best wel lang gezeten tot we eindelijk aan de beurt waren. Uiteindelijk om 4.30 de dokter gezien denk ik. En hij wilde nieuwe röntgenfoto’s laten maken. Heb ik dus gedaan en deze lieten inderdaad duidelijk mijn extra botje zien. Hij vertelde dat waarschijnlijk door verschuiving irritatie bestaat nu. Hij wil graag een MRI laten maken om alle dingen uit te kunnen sluiten. En om een conclusie te kunnen trekken. Hopelijk kan dat snel en kunnen we verder. Tot nu toe geen beperkingen gekregen. Toen duurde het ook nog een uur voordat we thuis waren omdat het super druk was onderweg. Maarja, ik ben in Amerika wat maakt het ook allemaal uit. Was best in een pesthumeur dat alles nog niet duidelijk is…
Maar toen ben ik met T naar Chick Fil’A gegaan en het was echt heel erg lekker. Ook nog ’s avonds eventjes wat geshopt, gewoon om uit de appartementen te zijn. Toen we terug bij het appartementencomplex kwamen stonden we te wachten achter een auto om de poort door te kunnen. Opent die poort niet… Er staan ondertussen letterlijk 4 auto’s achter ons… Allright, na 10 minuten besluit T, die toch wel ongeveer 100 kg weegt in de poort te springen. Haha en komt snel terug gerend en zegt, Omgosschhh ik denk dat ik de gate gebroken heb. Maar toen 2 seconde daarna ging de gate open. Waar een duwtje toch niet goed voor is. Hahaha
Was een erg gezellige avond geweest.

Donderdag 23 Februari 2012
HEERLIJK uitgeslapen aangezien ik geen les had. Ik had gisteren tegen Jessie voor de grap gezegd dat ze me maar wakker moest maken als ze thuis kwam van haar les. Maar toen ik mijn kamer uit kwam toen ik net wakker was was Jessie net thuis van school. Had dus heerlijk uitgeslapen! Niet veel uitgevoerd natuurlijk, huiswerk gedaan en naar de training gegaan. Vandaag hebben we de foto’s genomen die eigenlijk voor afgelopen week gepland waren. Het was lekker weer, niet megazonnig maar gewoon mooi foto weer. Iedereen zag er helemaal tiptop uit en we hebben de foto’s buiten genomen. Ben erg benieuwd naar de foto’s, ik heb ook een individuele foto laten maken en een foto met de Dutchies, Jeanna en Morgan. Ben super benieuwd!!! Tijdens de training heb ik lekker wat gepitched en veel buikspieroefeningen gedaan. Na de training een snelle douche genomen en samen met best veel teamgenootjes naar Alehouse geweest. Was erg gezellig en heerlijk natuurlijk weer.
Toen hadden we ook nog even besloten om uit te gaan vanavond: Mavericks. Een country tent maar ze verzekerden ons dat ze ook andere muziek draaien. Dus wij helemaal wiehhooeee mee op stap. Het was erg gezellig, maar alleen omdat de mensen die mee waren gezellig waren haha. Het was heel de avond ALLEEN maar country muziek. Dat is een beetje veel country voor een avond he, kom op haha. Cindy vermaakte zich met het meedansen met de linedancers. Ik en Jessie stonden langs de kant, okéeee 1x naar een countryclub (met thanksgiving in orlando) is wel genoeg, de lol is er vanaf haha. Ook nog een avontuur apart, ik had voor de zekerheid mijn paspoort mee genomen als identificatie omdat je het maar nooit weet met die gekke Amerikanen. Willen ze je ID bewijs houden, JA HALLOOOOOOO ben je gek geworden ofzo. IK heb daar mijn visum in zitten en ik ben echt de lul als ik dat ding dus niet meer heb. Maar na mijn vertrouwen te hebben gewonnen heb ik hem toch maar afgegeven en gelukkig aan het einde van de avond weer terug gekregen. Vermoeidheid van hoofd en enkel verder lagen we om 2.30 in ons bedje.

Vrijdag 24 Februari 2012
Weer een heerlijk vrij dagje vandaag, heerlijk uit kunnen slapen en lekker niks gedaan vandaag. Jessie besloot om naar het strand te gaan met windkracht 10 en ik en Cin zijn lekker thuis gebleven. En ’s avonds hebben we lekker een filmavondje gehouden. Erycka had “The Last Song” meegenomen. Een erg mooie film. Ik wil hem graag nog een keertje zien omdat ik niet alles mee heb gekregen omdat ik ondertussen Cindy haar haren aan het vlechten was. Was erg mooi geworden (: Weer een nieuw experiment gelukt. Erycka had echt heerlijke cake meegenomen die ze zelf had gebakken. Natuurlijk hoort er bij een film iets lekkers hè… hihi

Zaterdag 25 Februari 2012
Vandaag hoefden we pas om 12 uur op het veld te zijn omdat de wedstrijden om 2 uur begonnen. Je merkte al bij aankomst dat het energie level lager lag dan normaal en ik had er een hard hoofd in. Maar positief gebleven, gingen we het veld uitleggen, lijn verkeerd gelegd, box was scheef. OKE heerlijk dit. Dit wordt onze dag denk ik…
Gelukkig kwamen mijn voorspellingen niet helemaal uit, we hebben de eerste wedstrijd echt DIK gewonnen, door goed slagwerk en een grandslam-homerun van Toni een 11-1 overwinning binnengesleept.
De tweede wedstrijd is Jessie begonnen met pitchen, en jaaaaa RAMPAPAAAAAAAA!!!!! Ik mocht PITCHEN!!! Ja jongens je zou zeggen dat het nooit meer zou gebeuren maar ik mocht gewoon pitchen!!! Hahaha heb 2 innings gepitched en heb geen hits tegen gehad. Najaa op papier wel, maar 1 “hit” was geen hit aangezien onze buitenvelder de verkeerde kant op liep, maarja denkfouten zijn geen fouten helaas. (: toen heb ik in de 3e inning 1 hit tegen gehad en toen werd ik gewisseld. Helaas maar wel tevreden, heb het goed gedaan vind ik zelf. Toen ik werd gewisseld kreeg mijn opvolgster een homerun en een honkslag tegen en moest er toen vanaf. Deze twee slagvrouwen mocht Cindy op korte stop spelen aangezien de eerdere korte stop nu pitcher was. Na 2 slagvrouwen mocht Cindy dus jammer genoeg weer de bank op. Uiteindelijk heeft Rachael het wel dicht gehouden denk ik, weet het niet zeker hoe het laatste is gelopen. Ondertussen was het 5-7, en die achterstand hebben we niet meer ingehaald… Coach was niet echt heel erg blij dus moesten we na de wedstrijd rennen… Gelukkig niet erg veel en konden we het veld klaar gaan maken voor de wedstrijden van morgen.
Natuurlijk binnen nog gesproken over de wedstrijden vandaag, en natuurlijk waren de coaches teleurgesteld en ik hoop echt dat we het morgen beter gaan doen.

Toen we thuis aangekomen waren hebben we lekker een salade gemaakt en hebben we deze heerlijk gegeten. Morgan was ook nog gekomen en had tilapia filet meegenomen waarvan we ook een stukje mochten proberen. Uiteindelijk heerlijk en voldoende gegeten. Tijdens het eten kregen we te horen dat de wedstrijd van morgen niet doorgaat vanwege verwachtte regen. Aangezien de tegenstander van 3 uur verderop moet komen hebben ze hem er nu al uitgegooid.

’s Avonds lekker op de bank gezeten en mijn blog van vorige week geschreven en gewoon een gezellige avond gehad.

Zondag 26 Februari 2012
Ja een echte zondag. Heerlijk uitgeslapen en ja sorry heel de dag in mijn pyjama’s gezeten…
’s ochtends lekker ontbeten en om 11 uur gingen Jeanna en Cindy weg naar de kerk, Cindy wilde wel eens kijken hoe dat hier was enzo. Net als ik vorig semester gedaan heb. Heerlijk geskyped en ontbeten, een eitje gebakken voor de lunch en ook nog een broodje met vlokken gegeten. Ondertussen nog mijn huiswerk afgerond van Economie en de rest van mijn vakken en heerlijk kool met teriyaki saus, kip, rijst en banaan. Lekker gegeten en met zijn 4en gekookt, is ook lang geleden.
Na het eten nog even 2 marketingtoetsen erin geknald en toen zijn we naar de Gatestation gelopen om daar een lekkere milkshake te halen. MJAMMIE!!
En natuurlijk heb ik vandaag voor jullie die mooie verslag geschreven!! Hihi ik voelde me bijna schuldig dat het zo lang had geduurd de vorige keer.

Morgen nog een dagje vrij en dan weer een week vol softbal. Een ander best wel goed nieuwtje. Morgen is het maandag dus dat betekend dat er weer een week voorbij is en dat het nu nog maar 2 weekjes duurt voordat mijn allerliefsten er zijn!!((:

Liefs Marjolein en tot volgende week maar weer!

Verslagen van de site:
Feb. 25 in Jacksonville, Fla.

The Stars came out flat on Saturday, splitting a double-header with the Swampfoxes of Waycross College.

Rachael Hellyer got the win in game one, going four innings and giving up one run. Gabby Andino threw the fifth, retiring the Foxes in order while recording one strikeout. She had a good day at the plate as well going 2-2 in game one with two doubles. Kirstie Flink was also 2-2 with a home run. Toni Martinez added a grand slam in the bottom of the fourth when the Stars broke the game open. Brooklyn Tindall also had two hits in the game.

In game two the Stars scored first as Marisa Oldaker started things off with a single and a stolen base then moved to third on Andino’s ground ball and scored on another ground out by Flink. The lead did not last long as a homerun and then two unearned runs in the second put Waycross on top. Another two out error put the Stars further behind but they fought back to tie the game at 4-all in the fifth but wasted a great scoring opportunity. A tw- run homer in the top of the seventh put Waycross back on top and a seventh inning rally by the Stars fell short as they picked up one run but left the tying and winning runs on base.

Sunday’s games with Brevard are cancelled due to impending rain.

  • 27 Februari 2012 - 08:11

    Ria:

    Heey Leini, over twee weken zitten we in de trein op weg naar..!
    Vanavond dus YoBe daar!
    Joeri vindt het telkens mega-interressant als hij jou gesproeken heeft.
    Was trouwens hele leuke pyama!
    Kisses en houdoe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Softballen in the USA

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Laatste verslagje

22 Mei 2012

Final Exam Week

30 April 2012

State Tournament

24 April 2012

Rustig weekje softbal, even bijkomen

23 April 2012

Conference CHAMPS!!
Marjolein

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 2434
Totaal aantal bezoekers 58795

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 26 Mei 2013

Another year in the USA

22 Augustus 2011 - 24 Mei 2012

Softballen in the USA

Landen bezocht: